Phil George byl dlouhá léta výkonným sponzorem mentoringového programu ve společnosti McMaster-Carr, dodavateli průmyslového hardwaru, kde se týdny snažil najít účastníky programu a měl o nich jen kusé informace. Zaměstnanci často požadovali zdroje, zatímco mentoři žádali o školení a mentees chtěli více pokynů ohledně cílů. A jak program postupoval, nebyly k dispozici spolehlivé metody měření úspěchu.
„Program byl velmi neefektivní, což znemožňovalo jeho rozšíření na zbytek společnosti, abychom mohli využít výhod mentoringu v celé organizaci,“ řekl George v e-mailovém rozhovoru pro TechCrunch.
Na základě zkušeností ze společnosti McMaster-Carr a mentorských rozhovorů s dalšími společnostmi George v roce 2012 opustil svou funkci a společně se svým bratrem Andym Georgem a bývalým kolegou Milesem Ulrichem založili startup zaměřený na software pro mentoring zaměstnanců a služby v bílých rukavičkách. Ten se stal známým pod názvem MentorcliQ a během několika let se jeho zákaznická základna rozrostla na stovky společností.
Společnost MentorcliQ dnes uzavřela růstovou investici ve výši „více než 80 milionů dolarů“ od společnosti PSG, na níž se podílely společnosti Rev1 Ventures a Plymouth Growth, a získala tak celkem více než 100 milionů dolarů. George říká, že finanční prostředky budou použity na vývoj produktů a zvýšení úsilí společnosti MentorcliQ při získávání zákazníků.
„MentorcliQ je softwarová platforma pro mentoring, která pomáhá firmám řešit mimořádně časté a nákladné problémy se zapojením, rozvojem a udržením zaměstnanců,“ řekl George. „Nedávné titulky novin vyprávějí neradostný příběh: tiché odchody, rozsáhlé propouštění a neplnění slibů DEI. To vše vede k odchodu zaměstnanců, kteří zůstávají pozadu… MentorcliQ pomáhá firmám tyto výzvy zvládnout tím, že zaměstnancům poskytuje způsob, jak rozvíjet svou kariéru, zdokonalovat své dovednosti a budovat komunitu v práci prostřednictvím mentoringu.“
MentorcliQ se pohybuje ve stále přeplněnějším prostoru dodavatelů upskillingu, který si rizikoví investoři s velkým nadšením oblíbili v souvislosti s takzvanou velkou rezignací. (Od února 2021 do loňského února investoři podle CrunchBase nalili do různých společností v oblasti zvyšování kvalifikace více než 2,1 miliardy dolarů). Například společnost GrowthSpace nedávno získala 25 milionů dolarů na svou platformu, která využívá algoritmy k párování jednotlivých zaměstnanců a skupin zaměstnanců s odborníky pro vývojové systémy.
George tvrdí, že MentorcliQ se odlišuje tím, že zákazníky provede celým procesem mentoringu. Ten zahrnuje navrhování a realizaci mentoringových strategií, vytváření a provozování mentoringových programů, zapojování účastníků mentoringu a měření dopadu.
Pokud jde o software, MentorcliQ umožňuje společnostem provozovat více mentoringových programů z jediného rozhraní a řídit, kteří uživatelé se programů účastní, a vytvářet profily účastníků pro každý program. Společnosti mohou rozhodovat o tom, jak budou v jednotlivých programech vytvářeny shody mezi mentory a mentee, a sledovat metriky, jako jsou počty účastníků, zapojení účastníků a aktivita mentorů.
George upozornil na párovací algoritmus společnosti MentorcliQ, který je podle něj nejlepší ve své třídě. Zatímco většina mentoringových nástrojů nabízí možnosti „hromadného párování“, které párují všechny účastníky programu najednou, vysvětlil George, algoritmus společnosti MentorcliQ se snaží optimalizovat mentoringové shody pro celou populaci účastníků.
„Systém MentorcliQ vypočítává skóre shody pro každou kombinaci vztahů a zároveň zohledňuje pravidla pro párování, navrhované shody, načasování mentoringových programů, fluktuaci zaměstnanců a nových zaměstnanců a další proměnné, které lze v programu konfigurovat,“ řekl George. „Algoritmus se pak podívá na krajinu, aby našel optimální sadu shod.“
Přestože se vyhlídky technologického průmyslu zdají být neradostné, George na otázku ohledně strategie růstu společnosti MentorcliQ odpověděl, že věří, že společnosti budou i nadále investovat do mentoringu, zejména když budou hledat nákladově efektivní způsoby, jak využít stávající talenty.
Možná má pravdu. Podle nedávné studie společností Gartner a Capital Analytics je míra udržení zaměstnanců u mentees o 72 % vyšší ve srovnání se 49 % u zaměstnanců, kteří se mentoringového programu neúčastní. Osmdesát devět procent mentees má navíc pocit, že si jejich kolegové váží jejich práce, ve srovnání se 75 % zaměstnanců bez mentorů, zjistil stejný průzkum.
„Přestože společnosti často propouštějí v obdobích, jako je toto, kdy je ekonomická situace nepříznivá, je mentoring ještě důležitější pro zapojení, rozvoj a udržení zaměstnanců, kteří zůstávají,“ řekl George. „V těžkých časech je to požadavek na dobrý pocit ze zaměstnanců, který vede k neuvěřitelně vysoké návratnosti investic. Budování kultury a zároveň návratnost investic je vítěznou kombinací v obtížnějších ekonomických časech.“
Společnost MentorcliQ nedávno přijala nového ředitele pro příjmy a v příštích 12 měsících plánuje rozšířit svůj zhruba 120členný tým.
Phil George byl dlouhá léta výkonným sponzorem mentoringového programu ve společnosti McMaster-Carr, dodavateli průmyslového hardwaru, kde se týdny snažil najít účastníky programu a měl o nich jen kusé informace. Zaměstnanci často požadovali zdroje, zatímco mentoři žádali o školení a mentees chtěli více pokynů ohledně cílů. A jak program postupoval, nebyly k dispozici spolehlivé metody měření úspěchu. „Program byl velmi neefektivní, což znemožňovalo jeho rozšíření na zbytek společnosti, abychom mohli využít výhod mentoringu v celé organizaci,“ řekl George v e-mailovém rozhovoru pro TechCrunch. Na základě zkušeností ze společnosti McMaster-Carr a mentorských rozhovorů s dalšími společnostmi George v roce 2012 opustil svou funkci a společně se svým bratrem Andym Georgem a bývalým kolegou Milesem Ulrichem založili startup zaměřený na software pro mentoring zaměstnanců a služby v bílých rukavičkách. Ten se stal známým pod názvem MentorcliQ a během několika let se jeho zákaznická základna rozrostla na stovky společností. Společnost MentorcliQ dnes uzavřela růstovou investici ve výši „více než 80 milionů dolarů“ od společnosti PSG, na níž se podílely společnosti Rev1 Ventures a Plymouth Growth, a získala tak celkem více než 100 milionů dolarů. George říká, že finanční prostředky budou použity na vývoj produktů a zvýšení úsilí společnosti MentorcliQ při získávání zákazníků. „MentorcliQ je softwarová platforma pro mentoring, která pomáhá firmám řešit mimořádně časté a nákladné problémy se zapojením, rozvojem a udržením zaměstnanců,“ řekl George. „Nedávné titulky novin vyprávějí neradostný příběh: tiché odchody, rozsáhlé propouštění a neplnění slibů DEI. To vše vede k odchodu zaměstnanců, kteří zůstávají pozadu… MentorcliQ pomáhá firmám tyto výzvy zvládnout tím, že zaměstnancům poskytuje způsob, jak rozvíjet svou kariéru, zdokonalovat své dovednosti a budovat komunitu v práci prostřednictvím mentoringu.“ MentorcliQ se pohybuje ve stále přeplněnějším prostoru dodavatelů upskillingu, který si rizikoví investoři s velkým nadšením oblíbili v souvislosti s takzvanou velkou rezignací. . Například společnost GrowthSpace nedávno získala 25 milionů dolarů na svou platformu, která využívá algoritmy k párování jednotlivých zaměstnanců a skupin zaměstnanců s odborníky pro vývojové systémy. George tvrdí, že MentorcliQ se odlišuje tím, že zákazníky provede celým procesem mentoringu. Ten zahrnuje navrhování a realizaci mentoringových strategií, vytváření a provozování mentoringových programů, zapojování účastníků mentoringu a měření dopadu. Pokud jde o software, MentorcliQ umožňuje společnostem provozovat více mentoringových programů z jediného rozhraní a řídit, kteří uživatelé se programů účastní, a vytvářet profily účastníků pro každý program. Společnosti mohou rozhodovat o tom, jak budou v jednotlivých programech vytvářeny shody mezi mentory a mentee, a sledovat metriky, jako jsou počty účastníků, zapojení účastníků a aktivita mentorů. George upozornil na párovací algoritmus společnosti MentorcliQ, který je podle něj nejlepší ve své třídě. Zatímco většina mentoringových nástrojů nabízí možnosti „hromadného párování“, které párují všechny účastníky programu najednou, vysvětlil George, algoritmus společnosti MentorcliQ se snaží optimalizovat mentoringové shody pro celou populaci účastníků. „Systém MentorcliQ vypočítává skóre shody pro každou kombinaci vztahů a zároveň zohledňuje pravidla pro párování, navrhované shody, načasování mentoringových programů, fluktuaci zaměstnanců a nových zaměstnanců a další proměnné, které lze v programu konfigurovat,“ řekl George. „Algoritmus se pak podívá na krajinu, aby našel optimální sadu shod.“ Přestože se vyhlídky technologického průmyslu zdají být neradostné, George na otázku ohledně strategie růstu společnosti MentorcliQ odpověděl, že věří, že společnosti budou i nadále investovat do mentoringu, zejména když budou hledat nákladově efektivní způsoby, jak využít stávající talenty. Možná má pravdu. Podle nedávné studie společností Gartner a Capital Analytics je míra udržení zaměstnanců u mentees o 72 % vyšší ve srovnání se 49 % u zaměstnanců, kteří se mentoringového programu neúčastní. Osmdesát devět procent mentees má navíc pocit, že si jejich kolegové váží jejich práce, ve srovnání se 75 % zaměstnanců bez mentorů, zjistil stejný průzkum. „Přestože společnosti často propouštějí v obdobích, jako je toto, kdy je ekonomická situace nepříznivá, je mentoring ještě důležitější pro zapojení, rozvoj a udržení zaměstnanců, kteří zůstávají,“ řekl George. „V těžkých časech je to požadavek na dobrý pocit ze zaměstnanců, který vede k neuvěřitelně vysoké návratnosti investic. Budování kultury a zároveň návratnost investic je vítěznou kombinací v obtížnějších ekonomických časech.“ Společnost MentorcliQ nedávno přijala nového ředitele pro příjmy a v příštích 12 měsících plánuje rozšířit svůj zhruba 120členný tým.
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...