Společnost Wizz Air v pondělí oznámila, že v druhé polovině fiskálního roku 2024 očekává 10% snížení kapacity z důvodu kontroly turbovrtulových motorů Pratt & Whitney. Kontrolu oznámil dodavatel letecké techniky Raytheon Technologies Corp (RTX), který uvedl, že 600 až 700 turboventilátorových motorů (GTF) bude muset být staženo ke kontrole kvality, což může vést k uzemnění některých letadel.
Pro společnost Wizz Air je to výzva, protože se musela vypořádat i s předchozím oznámením společnosti Pratt & Whitney, že je třeba prověřit více než 1 000 motorů v letadlech Airbus na mikroskopické trhliny. Společnost Wizz Air tuto situaci uznala, ale uvedla, že bude i nadále spolupracovat se společností Pratt & Whitney, aby zmírnila dopad na plán své flotily a související náklady. Zároveň požaduje finanční kompenzaci.
V související zprávě společnost MTU Aero Engines, německý partner a 18% podílník programu GTF, varovala, že její příjmy a zisk za letošní rok mohou být negativně ovlivněny.
Společnost Wizz Air v pondělí oznámila, že v druhé polovině fiskálního roku 2024 očekává 10% snížení kapacity z důvodu kontroly turbovrtulových motorů Pratt & Whitney. Kontrolu oznámil dodavatel letecké techniky Raytheon Technologies Corp , který uvedl, že 600 až 700 turboventilátorových motorů bude muset být staženo ke kontrole kvality, což může vést k uzemnění některých letadel.
Pro společnost Wizz Air je to výzva, protože se musela vypořádat i s předchozím oznámením společnosti Pratt & Whitney, že je třeba prověřit více než 1 000 motorů v letadlech Airbus na mikroskopické trhliny. Společnost Wizz Air tuto situaci uznala, ale uvedla, že bude i nadále spolupracovat se společností Pratt & Whitney, aby zmírnila dopad na plán své flotily a související náklady. Zároveň požaduje finanční kompenzaci.
V související zprávě společnost MTU Aero Engines, německý partner a 18% podílník programu GTF, varovala, že její příjmy a zisk za letošní rok mohou být negativně ovlivněny.