Téměř všechny modely On Holding mají perforovanou podrážku, neokoukaný design a logo s naskládanými písmeny, které je odlišuje od nabídky Nike, Adidas a dalších výrobců tenisek. Patentované odpružení CloudTec společnosti rychle zaujalo celebrity, jako jsou Roger Federer a Gisele Bündchen. Pak se také akcie společnosti On rozžhavily a jen od začátku roku vyskočily o 70 % na zhruba 29. místo.
Díky nedávnému poklesu akcií On Holding AG (ONON) se mohou investoři, kteří mají rádi letenky, stále zapojit do tohoto trendu. Obavy ohledně zásob, vysokých marketingových výdajů a nevýrazných prognóz zastínily lepší výsledky a zvýšení prognóz. Akcie se 15. srpna propadly o 14 %.
Při bližším pohledu není jasné, za co byly akcie potrestány. Na výnosech nebylo nic zvlášť znepokojivého – rozhodně ne zásoby, které odrážejí snahu uspokojit poptávku, ani marketingové výdaje, které by měly zajistit, že poptávka zůstane silná. To vše je vlastně typické pro společnost On, která se po oznámení zisku za první čtvrtletí propadla o téměř 10 %. To se ukázalo jako nákupní příležitost a tento pokles bude pravděpodobně také.
„Je to obuv, kterou lidé milují a jsou ochotni za ni zaplatit plnou cenu,“ říká Lance Cannon, analytik a portfolio manažer společnosti Hood River Capital Management, která zahájila pozici v akciích během druhého čtvrtletí a po srpnovém poklesu po zveřejnění výsledků nakoupila další akcie. „To bylo naprosté nepochopení trhu.“
Společnost On vykázala ve druhém čtvrtletí tržby ve výši 444,3 milionu švýcarských franků (507 milionů USD), což je o 52 % více než v předchozím roce a překonání očekávání analytiků ve výši 475,4 milionu USD. Zisková marže se zvýšila na 59,5 % z 55,1 %, k čemuž přispělo zmírnění nákladů na dopravu. Zisk se vzácně propadl, ale očekává se, že v následujících čtvrtletích opět poroste.
„Je těžké být zklamán jakýmkoli číslem z výsledovky za druhé čtvrtletí,“ říká Lamar Villere, partner a portfolio manažer společnosti Lamar Villere, která má více než 3,5 % svého portfolia v On.
Investoři se však zaměřili zejména na skladové zásoby společnosti On, které se oproti stejnému čtvrtletí roku 2022 více než zdvojnásobily, což vyvolává obavy, že by se zákazníci mohli unavit z tenisek. V popředí zájmu investorů byly pravděpodobně myšlenky na společnost Nike (NKE), která své boty zlevňuje, aby odpracovala přebytky.
Ale On není Nike. Zásoby, které zahrnují velmi očekávané nové tenisky a vybavení, přesto mezičtvrtletně klesly o 6 %, zatímco obchod společnosti On přímo pro zákazníky vzrostl ve čtvrtletí o téměř 55 %. Dokonce i velkoobchodní partneři, jako je Nordstrom (JWN), zaznamenali, že zákazníci se dožadují výrobků On. Slevy, a to i na modely z předchozích let, zůstávají malé.
„Zásoby byly jedinou věcí, která bránila akciím v rozletu,“ říká Villere. „Samozřejmě, že by bylo snadné vyřešit problém se zásobami, kdyby výrazně zlevňovali, ale to nedělají. Nemusí.“
Růst by měl pokračovat – a to nejen díky reklamám s Federerem a špičkovou tenistkou Igou Swiatekovou. Obliba obuvi, která tvoří asi 95 % jejího obchodu, roste u vážných sportovců i víkendových bojovníků, stejně jako u nových řad oblečení a doplňků. A zatímco Severní Amerika tvoří 60 % jejího obchodu, společnost On rozšiřuje svou přítomnost na trzích, jako je Asie, kde se její prodej téměř zdvojnásobil.
„Povzbudivé je, že značka zůstává výjimečně silná napříč kanály i geografickými oblastmi,“ říká analytička společnosti Telsey Advisory Group Cristina Fernándezová, která po zprávě za druhé čtvrtletí ponechala cílovou cenu akcií 40 USD. „Při pohledu do budoucna má společnost On významné příležitosti k růstu díky další expanzi na globální trhy.“
Další růst společnosti On by nebyl bezprecedentní. Trvalý úspěch obdobných značek, od Crocs (CROX) až po značku Ugg společnosti Deckers Outdoor (DECK), ukazuje, že pohodlná obuv se těší vlastnímu supercyklu, který nevykazuje žádné známky zpomalení ani v době, kdy se svět znovu vzpamatovává z pandemie. Společnost On má také dostatek prostoru pro rozšíření svého portfolia obuvi pro další využití, jako je turistika a každodenní životní styl, stejně jako vybavení a oblečení.
Ocenění společnosti On – obchoduje se na 40,8násobku 12měsíčních forwardových zisků – není levné. Nedávný výprodej ji však staví do blízkosti rekordně nízké valuace 39,2násobku a hluboko pod téměř 250násobek, který v průměru dosahovala od svého vstupu na burzu v září 2021. „Je to rychle rostoucí jméno s vysokým násobkem, ale není to nic obskurního ve srovnání s něčím, jako je Nike nebo Lululemon Athletica (LULU), když byly ve fázi rychlého růstu a skutečně se prosazovaly,“ říká Cannon z Hood River. „Oceněním bych se příliš nezabýval.“
Největší obavy by mohl vzbuzovat silný švýcarský frank. Protože společnost On sídlí ve Švýcarsku, tržby v USA a Evropě se v budoucnu přepočítávají na franky, což poškozuje konečná čísla. To způsobilo, že společnost On oznámila růst tržeb ve druhém pololetí o 30 %, ale o 44 % po očištění o konstantní měnové hodnoty – což je odrazem nekontrolovatelných výkyvů na trhu, nikoliv základní poptávky.
V konečném důsledku jde o boty samotné a o to, zda za ně zákazníci budou i nadále platit více než 100 dolarů. Cannon, který vlastní dva páry bot, si nedělá starosti. „Byl jsem skeptický, ale je tu znatelný rozdíl v tom, jak se cítí,“ říká. „A každý spotřebitel, se kterým jsem mluvil, od vášnivých běžců až po důchodce, říkal totéž: Na konci dne mě nebolí noha… moje nohy jsou spokojené.“
Nebuďte překvapeni, pokud bude společnost On brzy opět servírovat úsměvy i investorům.
Téměř všechny modely On Holding mají perforovanou podrážku, neokoukaný design a logo s naskládanými písmeny, které je odlišuje od nabídky Nike, Adidas a dalších výrobců tenisek. Patentované odpružení CloudTec společnosti rychle zaujalo celebrity, jako jsou Roger Federer a Gisele Bündchen. Pak se také akcie společnosti On rozžhavily a jen od začátku roku vyskočily o 70 % na zhruba 29. místo.Díky nedávnému poklesu akcií On Holding AG se mohou investoři, kteří mají rádi letenky, stále zapojit do tohoto trendu. Obavy ohledně zásob, vysokých marketingových výdajů a nevýrazných prognóz zastínily lepší výsledky a zvýšení prognóz. Akcie se 15. srpna propadly o 14 %.Při bližším pohledu není jasné, za co byly akcie potrestány. Na výnosech nebylo nic zvlášť znepokojivého – rozhodně ne zásoby, které odrážejí snahu uspokojit poptávku, ani marketingové výdaje, které by měly zajistit, že poptávka zůstane silná. To vše je vlastně typické pro společnost On, která se po oznámení zisku za první čtvrtletí propadla o téměř 10 %. To se ukázalo jako nákupní příležitost a tento pokles bude pravděpodobně také.„Je to obuv, kterou lidé milují a jsou ochotni za ni zaplatit plnou cenu,“ říká Lance Cannon, analytik a portfolio manažer společnosti Hood River Capital Management, která zahájila pozici v akciích během druhého čtvrtletí a po srpnovém poklesu po zveřejnění výsledků nakoupila další akcie. „To bylo naprosté nepochopení trhu.“Společnost On vykázala ve druhém čtvrtletí tržby ve výši 444,3 milionu švýcarských franků , což je o 52 % více než v předchozím roce a překonání očekávání analytiků ve výši 475,4 milionu USD. Zisková marže se zvýšila na 59,5 % z 55,1 %, k čemuž přispělo zmírnění nákladů na dopravu. Zisk se vzácně propadl, ale očekává se, že v následujících čtvrtletích opět poroste.„Je těžké být zklamán jakýmkoli číslem z výsledovky za druhé čtvrtletí,“ říká Lamar Villere, partner a portfolio manažer společnosti Lamar Villere, která má více než 3,5 % svého portfolia v On.Investoři se však zaměřili zejména na skladové zásoby společnosti On, které se oproti stejnému čtvrtletí roku 2022 více než zdvojnásobily, což vyvolává obavy, že by se zákazníci mohli unavit z tenisek. V popředí zájmu investorů byly pravděpodobně myšlenky na společnost Nike , která své boty zlevňuje, aby odpracovala přebytky.Ale On není Nike. Zásoby, které zahrnují velmi očekávané nové tenisky a vybavení, přesto mezičtvrtletně klesly o 6 %, zatímco obchod společnosti On přímo pro zákazníky vzrostl ve čtvrtletí o téměř 55 %. Dokonce i velkoobchodní partneři, jako je Nordstrom , zaznamenali, že zákazníci se dožadují výrobků On. Slevy, a to i na modely z předchozích let, zůstávají malé.„Zásoby byly jedinou věcí, která bránila akciím v rozletu,“ říká Villere. „Samozřejmě, že by bylo snadné vyřešit problém se zásobami, kdyby výrazně zlevňovali, ale to nedělají. Nemusí.“Růst by měl pokračovat – a to nejen díky reklamám s Federerem a špičkovou tenistkou Igou Swiatekovou. Obliba obuvi, která tvoří asi 95 % jejího obchodu, roste u vážných sportovců i víkendových bojovníků, stejně jako u nových řad oblečení a doplňků. A zatímco Severní Amerika tvoří 60 % jejího obchodu, společnost On rozšiřuje svou přítomnost na trzích, jako je Asie, kde se její prodej téměř zdvojnásobil.„Povzbudivé je, že značka zůstává výjimečně silná napříč kanály i geografickými oblastmi,“ říká analytička společnosti Telsey Advisory Group Cristina Fernándezová, která po zprávě za druhé čtvrtletí ponechala cílovou cenu akcií 40 USD. „Při pohledu do budoucna má společnost On významné příležitosti k růstu díky další expanzi na globální trhy.“Další růst společnosti On by nebyl bezprecedentní. Trvalý úspěch obdobných značek, od Crocs až po značku Ugg společnosti Deckers Outdoor , ukazuje, že pohodlná obuv se těší vlastnímu supercyklu, který nevykazuje žádné známky zpomalení ani v době, kdy se svět znovu vzpamatovává z pandemie. Společnost On má také dostatek prostoru pro rozšíření svého portfolia obuvi pro další využití, jako je turistika a každodenní životní styl, stejně jako vybavení a oblečení.Ocenění společnosti On – obchoduje se na 40,8násobku 12měsíčních forwardových zisků – není levné. Nedávný výprodej ji však staví do blízkosti rekordně nízké valuace 39,2násobku a hluboko pod téměř 250násobek, který v průměru dosahovala od svého vstupu na burzu v září 2021. „Je to rychle rostoucí jméno s vysokým násobkem, ale není to nic obskurního ve srovnání s něčím, jako je Nike nebo Lululemon Athletica , když byly ve fázi rychlého růstu a skutečně se prosazovaly,“ říká Cannon z Hood River. „Oceněním bych se příliš nezabýval.“Největší obavy by mohl vzbuzovat silný švýcarský frank. Protože společnost On sídlí ve Švýcarsku, tržby v USA a Evropě se v budoucnu přepočítávají na franky, což poškozuje konečná čísla. To způsobilo, že společnost On oznámila růst tržeb ve druhém pololetí o 30 %, ale o 44 % po očištění o konstantní měnové hodnoty – což je odrazem nekontrolovatelných výkyvů na trhu, nikoliv základní poptávky.V konečném důsledku jde o boty samotné a o to, zda za ně zákazníci budou i nadále platit více než 100 dolarů. Cannon, který vlastní dva páry bot, si nedělá starosti. „Byl jsem skeptický, ale je tu znatelný rozdíl v tom, jak se cítí,“ říká. „A každý spotřebitel, se kterým jsem mluvil, od vášnivých běžců až po důchodce, říkal totéž: Na konci dne mě nebolí noha… moje nohy jsou spokojené.“Nebuďte překvapeni, pokud bude společnost On brzy opět servírovat úsměvy i investorům.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...