Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Toyota v boji o elektromobily sází na nové technologie a staronové myšlení

V továrnách v srdci japonského průmyslu se Toyota snaží dohnat ztracené pozice v oblasti elektromobilů na baterie, a proto začala používat samohybné montážní linky, masivní tlakové lití a dokonce i staromódní ruční leštění.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
20 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Nejprodávanější automobilka na světě věří, že se jí podaří vyrovnat se společnosti Tesla (TSLA) a dalším díky kombinaci nových technologií s proslulými metodami štíhlé výroby, které používá již desítky let k odstranění neefektivity výroby, včetně nadbytečných nákladů.

Automobilka minulý týden při prohlídce závodu ve středním Japonsku poprvé představila své nejnovější pokroky. Předvedla také příklady úsporné vynalézavosti, jako je technika výroby lesklých nárazníků bez použití barvy. Forma je ručně vyleštěna do zrcadlového lesku, což dodává nárazníku lesk.

Tři desetiletí stará zařízení používaná ke zpracování dílů mohou nyní pracovat i v noci a o víkendech poté, co byla automatizována pomocí robotů a 3D modelování, což podle Toyoty ztrojnásobilo produktivitu zařízení.

Zdroj: Getty Images

„Síla výroby Toyoty spočívá v naší schopnosti reagovat na měnící se dobu,“ řekl novinářům při prohlídce šéf produktového oddělení Kazuaki Šingo.

Poukázal na inženýrské a technologické znalosti zakotvené v „TPS“, což je zkratka pro Toyota Production System.

Advertisement

Společnost Toyota způsobila revoluci v moderní výrobě svým systémem štíhlé výroby, dodávek „just-in-time“ a organizací pracovních postupů „kanban“. Její metody se od té doby rozšířily všude od nemocnic po softwarové firmy a hojně se studují na obchodních školách a v zasedacích místnostech po celém světě.

Chcete využít této příležitosti?

Neustálé zaměření na neustálé zlepšování a snižování nákladů pomohlo Toyotě vyšvihnout se z poválečného nováčka na globálního giganta. V oblasti bateriových elektromobilů ji však zastínil jiný neúnavný inovátor, společnost Tesla, která využila vlastní efektivity k dosažení vedoucí ziskovosti na trhu.

Pod vedením nového generálního ředitele Kodžiho Sata Toyota v červnu oznámila ambiciózní plán na rozšíření bateriových elektromobilů, což je velký posun po letech kritiky, že výrobce špičkového hybridního modelu Prius pomalu zavádí plně elektrickou technologii.

Podle Goldman Sachs měla japonská automobilka v roce 2022 podíl na celosvětovém trhu s elektrickými vozidly jen asi 0,3 % a silnější nabídku označila za „chybějící součást“ v její nabídce.

Není to jediná automobilka, která se potýká s problémy spojenými s přechodem na elektrická vozidla. Detroitská velká trojka automobilek se odvolává na konkurenční tlak ze strany Tesly, když se brání mzdovým požadavkům odborů United Auto Workers, které minulý týden vedly k bezprecedentní souběžné stávce.

MONTÁŽNÍ LINKA, GIGACASTING

Jednou z inovací, na kterou klade Toyota důraz, jsou samočinné výrobní linky, kde jsou elektromobily naváděny senzory na montážní linku. Tato technologie odstraňuje potřebu dopravníkových zařízení, která jsou v procesu montáže automobilů významným nákladem, a umožňuje větší flexibilitu výrobních linek.

Při demonstraci se elektromobily pohybovaly bez střechy, což umožnilo vkládání dílů. Robotické rameno Fanuc spouštělo sedadla automobilů do lůžka EV. Nedaleko autonomní vysokozdvižný vozík sundal z kontejneru další sedadla.

Toyota také předvedla prototyp technologie tlakového lití známé jako „gigacasting“, kterou zavedla společnost Tesla a která vyrábí hliníkové díly mnohem větší než cokoli, co se dosud používalo při výrobě automobilů.

Stejně jako Tesla i Toyota uvádí, že bude vyrábět elektromobily po modulárních částech, čímž sníží počet dílů. Upozorňuje však také na vlastní inovace. Protože již léta pracuje s tlakovým litím, vyvinula formy, které lze rychle vyměnit, což je při gigacastingu pravidelně nutné.

Toyota uvádí, že díky tomu se doba výměny formy zkrátí na 20 minut, zatímco běžně trvá 24 hodin. Odhaduje, že se tím zvýší produktivita o 20 %.

Zdroj: Getty Images

Automobilka také představila v továrně Motomači ve městě Toyota City samořídícího přepravního robota, který převáží nová vozidla přes parkoviště o rozloze 40 000 metrů čtverečních, což je práce, kterou obvykle vykonávají řidiči před naložením vozů na přepravní vozy.

Řidiči nákladních automobilů ujdou denně v průměru 8 km, čímž se zkracuje doba řízení a zvyšuje fyzická zátěž v zaměstnání, kde je vysoká fluktuace.

Automobilka uvedla, že chce do příštího roku zprovoznit 10 robotů v Motomači a poté zváží další závody. Roboty by mohla prodávat i jiným společnostem.

Nejprodávanější automobilka na světě věří, že se jí podaří vyrovnat se společnosti Tesla a dalším díky kombinaci nových technologií s proslulými metodami štíhlé výroby, které používá již desítky let k odstranění neefektivity výroby, včetně nadbytečných nákladů.Automobilka minulý týden při prohlídce závodu ve středním Japonsku poprvé představila své nejnovější pokroky. Předvedla také příklady úsporné vynalézavosti, jako je technika výroby lesklých nárazníků bez použití barvy. Forma je ručně vyleštěna do zrcadlového lesku, což dodává nárazníku lesk.Tři desetiletí stará zařízení používaná ke zpracování dílů mohou nyní pracovat i v noci a o víkendech poté, co byla automatizována pomocí robotů a 3D modelování, což podle Toyoty ztrojnásobilo produktivitu zařízení.„Síla výroby Toyoty spočívá v naší schopnosti reagovat na měnící se dobu,“ řekl novinářům při prohlídce šéf produktového oddělení Kazuaki Šingo.Poukázal na inženýrské a technologické znalosti zakotvené v „TPS“, což je zkratka pro Toyota Production System.Společnost Toyota způsobila revoluci v moderní výrobě svým systémem štíhlé výroby, dodávek „just-in-time“ a organizací pracovních postupů „kanban“. Její metody se od té doby rozšířily všude od nemocnic po softwarové firmy a hojně se studují na obchodních školách a v zasedacích místnostech po celém světě.Chcete využít této příležitosti?Neustálé zaměření na neustálé zlepšování a snižování nákladů pomohlo Toyotě vyšvihnout se z poválečného nováčka na globálního giganta. V oblasti bateriových elektromobilů ji však zastínil jiný neúnavný inovátor, společnost Tesla, která využila vlastní efektivity k dosažení vedoucí ziskovosti na trhu.Pod vedením nového generálního ředitele Kodžiho Sata Toyota v červnu oznámila ambiciózní plán na rozšíření bateriových elektromobilů, což je velký posun po letech kritiky, že výrobce špičkového hybridního modelu Prius pomalu zavádí plně elektrickou technologii.Podle Goldman Sachs měla japonská automobilka v roce 2022 podíl na celosvětovém trhu s elektrickými vozidly jen asi 0,3 % a silnější nabídku označila za „chybějící součást“ v její nabídce.Není to jediná automobilka, která se potýká s problémy spojenými s přechodem na elektrická vozidla. Detroitská velká trojka automobilek se odvolává na konkurenční tlak ze strany Tesly, když se brání mzdovým požadavkům odborů United Auto Workers, které minulý týden vedly k bezprecedentní souběžné stávce.Jednou z inovací, na kterou klade Toyota důraz, jsou samočinné výrobní linky, kde jsou elektromobily naváděny senzory na montážní linku. Tato technologie odstraňuje potřebu dopravníkových zařízení, která jsou v procesu montáže automobilů významným nákladem, a umožňuje větší flexibilitu výrobních linek.Při demonstraci se elektromobily pohybovaly bez střechy, což umožnilo vkládání dílů. Robotické rameno Fanuc spouštělo sedadla automobilů do lůžka EV. Nedaleko autonomní vysokozdvižný vozík sundal z kontejneru další sedadla.Toyota také předvedla prototyp technologie tlakového lití známé jako „gigacasting“, kterou zavedla společnost Tesla a která vyrábí hliníkové díly mnohem větší než cokoli, co se dosud používalo při výrobě automobilů.Stejně jako Tesla i Toyota uvádí, že bude vyrábět elektromobily po modulárních částech, čímž sníží počet dílů. Upozorňuje však také na vlastní inovace. Protože již léta pracuje s tlakovým litím, vyvinula formy, které lze rychle vyměnit, což je při gigacastingu pravidelně nutné.Toyota uvádí, že díky tomu se doba výměny formy zkrátí na 20 minut, zatímco běžně trvá 24 hodin. Odhaduje, že se tím zvýší produktivita o 20 %.Automobilka také představila v továrně Motomači ve městě Toyota City samořídícího přepravního robota, který převáží nová vozidla přes parkoviště o rozloze 40 000 metrů čtverečních, což je práce, kterou obvykle vykonávají řidiči před naložením vozů na přepravní vozy.Řidiči nákladních automobilů ujdou denně v průměru 8 km, čímž se zkracuje doba řízení a zvyšuje fyzická zátěž v zaměstnání, kde je vysoká fluktuace.Automobilka uvedla, že chce do příštího roku zprovoznit 10 robotů v Motomači a poté zváží další závody. Roboty by mohla prodávat i jiným společnostem.
Tagy: elektromobilyevToyota

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Goldman Sachs čeká u akcií společnosti Tesla růst i možný pokles
      2. Tesla ztrácí podíl na americkém trhu s elektromobily uprostřed boomu EV
      3. Jak může společnost Tesla dosáhnout hodnoty 8,5 bilionu dolarů?
      4. Tesla ztrácí podíl na americkém trhu elektromobilů, konkurence roste
      5. Tesla vs. Alphabet: Kdo má navrch v závodě o autonomní mobilitu?
      6. Jak největší světoví výrobci automobilů zaostali v oblasti softwaru
      7. 18. srpna – Jak Elon Musk změnil hru se svou automobilkou Tesla
      8. 24. července – Tesla se pomalu stává mainstreamovou záležitostí
      9. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      10. Toyota v Kolíně mírně zvýšila zisk i tržby díky růstu hybridní výroby
      Advertisement

      Breaking.

      00:36

      Japonsko míří k revoluci: Takaichi chce více žen ve vládě

      00:32

      Nikkei na vrcholu: Takaichi přetváří japonskou ekonomiku

      00:02

      Británie zrychluje realitní transakce: Kupující ušetří tisíce!

      23:12

      Firefly Aerospace posiluje vesmírnou obranu koupí SciTec za miliardy

      21:22

      Arvinas slaví úspěch v boji proti Parkinsonově nemoci

      17:52

      MOG Digitech míří na nové trhy s inovativní pojišťovací technologií

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Dokáže gigant Pfizer konečně zvrátit svůj dlouhodobý pokles?

      5 října, 2025

      Společnost Pfizer (PFE), jeden z největších a historicky nejuznávanějších farmaceutických gigantů světa, prochází v posledních letech obtížným obdobím. Přestože jde...

      Zdroj: Getty images

      Goldman přidává Hershey na říjnový seznam „největších přesvědčení“

      5 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Freeport-McMoRan – zotavení po katastrofě může přinést růst

      5 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America vybrala pro říjen akcie s větším potenciálem růstu

      5 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Tesla dosáhla rekordu, Musk si připisuje astronomické bohatství

      3 října, 2025

      IPO Radar.

      Verisure Plc.

      Datum IPO: 8 října, 2025
      Potenciální ocenění: 12,9 - 13,9 miliard eur (přibližně 16,3 miliard dolarů).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      USA Rare Earth roste díky spekulacím o investici Trumpovy administrativy

      4 října, 2025

      Tesla dosáhla rekordu, Musk si připisuje astronomické bohatství

      3 října, 2025

      S&P 500 uzavřel nad 6 700 body díky sázkám na omezený dopad shutdownu

      1 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal týdenní růst navzdory shutdownu vlády USA

      3 října, 2025

      Zlato na maximech signalizuje slabý dolar a hrozbu korekce akcií i bitcoinu

      1 října, 2025

      Sektor služeb v USA slábne a zvyšuje tlak na snížení sazeb Fedu

      4 října, 2025

      Palantir: může tento gigant umělé inteligence udržet svůj raketový růst?

      5 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal další rekordní uzavření navzdory pokračujícímu shutdownu

      2 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Tyto akcie AI vynikají jako vítězové v dodavatelském řetězci

      30 září, 2025

      Umělá inteligence se stala jedním z největších motorů růstu polovodičového průmyslu a každá zpráva o dodavatelském řetězci přitahuje pozornost investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.