Bidenova administrativa již investovala miliardy dolarů do odvětví elektromobilů a EPA nedávno navrhla nové předpisy týkající se výfukových plynů, které by mohly urychlit zavádění elektromobilů a vést k tomu, že do roku 2032 bude 67 % všech nových vozidel prodaných v USA tvořit elektromobil.
To je jistě vítaná zpráva pro začínající elektromobily, ale ne všechny z ní budou mít stejný prospěch. Společnost Canoo (GOEV), která pracuje na několika modelech elektromobilů, má s trhem elektromobilů velké plány, ale existují tři důvody, proč by tento výrobce elektromobilů mohl v příštích několika letech přijít o růst tohoto odvětví.
Důvod 1: Výrobní plán společnosti Canoo je chaotický
Jedním z největších problémů společnosti Canoo je v současné době nedostatečná výroba. Společnost Canoo sice vstoupila na burzu již v roce 2020, ale teprve před několika měsíci dodala své vůbec první vozidlo zákazníkovi.
Zdroj: Getty Images
Prototyp taktického vozidla Canoo byl v prosinci dodán americké armádě k „analýze a předvedení“, a i když to byla pro společnost dobrá zpráva, není zaručeno, že povede k významnému prodeji vozidel. Společnost Canoo má sice objednávku na 4 500 vozidel pro Walmart, ale prozatím tyto dodávky ještě nezačaly.
Problémem společnosti Canoo byla částečně neschopnost rozjet sériovou výrobu. Přestože je společnost již více než dva roky veřejně obchodovanou společností, teprve na začátku tohoto měsíce podepsala smlouvu o pronájmu výrobního závodu v Oklahomě. Tím společnost Canoo výrazně zaostává za svým původním cílem vyrábět 3 000 až 6 000 vozidel v roce 2022 a 14 000 až 17 000 vozidel v roce 2023.
Vzhledem k tomu, že společnost Canoo dodala v roce 2022 pouze jedno vozidlo, původní cíl již zdaleka nesplnila a její výrobní ambice na rok 2023 se v tuto chvíli zdají být jen nesplnitelným snem.
Důvod 2: Společnost Canoo přichází o peníze
Protože společnost Canoo ještě nezahájila významnou výrobu vozidel, negeneruje žádné příjmy ani zisk. Na konci roku 2022 vykázala čistou ztrátu ve výši 487,7 milionu dolarů a v hotovosti a peněžních ekvivalentech měla jen 36,6 milionu dolarů.
V únoru musela společnost prodat dalších 52 milionů dolarů v akciích, aby získala peníze, a nedávno společnost Canoo uvedla, že získává další kapitál přeměnou dříve vydaných warrantů na kmenové akcie. Společnost Canoo by mohla z konverze získat až 36 milionů dolarů.
Zdroj: Unsplash
Dalším finančním problémem společnosti je, že doba levných peněz je pryč. Vzhledem ke stále vysoké inflaci a zvyšování úrokových sazeb Federálním rezervním systémem je mnohem nákladnější pokrýt náklady na materiál a pracovní sílu a pro malé společnosti je také dražší si půjčit peníze.
Když vezmeme v úvahu, že společnost stále nevyrábí sériová vozidla, je těžké si představit, že by se Canoo v dohledné době dostala do dobré finanční situace.
Důvod 3: Společnost Canoo má značné problémy s řízením
Zkušení investoři vědí, že je důležité najít společnosti se stabilním vedením. Některé manažerské změny jsou samozřejmě nevyhnutelné, ale střídání ve vedení je varovným signálem. Bohužel pro společnost Canoo se zdá, že právě to se zde děje.
V lednu opustilo společnost osm vedoucích pracovníků a jeden manažer, včetně informačního ředitele, a tyto odchody přišly poté, co v loňském roce odešlo několik dalších vedoucích pracovníků a v roce 2021 odešli technický ředitel a spoluzakladatelé společnosti. Aby toho nebylo málo, společnost také podala žalobu na některé své bývalé vedoucí pracovníky za údajnou krádež obchodního tajemství.
Fluktuace ve vedení společnosti by sama o sobě byla znepokojivým signálem, ale ve spojení s nedostatečnou výrobou vozidel a finančními problémy společnosti je dalším důkazem, že společnost Canoo nemá vše v pořádku.
Zdroj: Unsplash
Tuto akci vynechejte
Ačkoli může být lákavé podívat se na růst trhu s elektromobily a vládní podporu tohoto odvětví a myslet si, že by z toho společnost Canoo měla těžit spolu se svými kolegy, výše zmíněné problémy svědčí o opaku.
Společnost Canoo je nyní velmi rizikovou sázkou a mohla by jí být ještě dlouho, což znamená, že investoři by se od této akcie měli nyní raději držet dál.
Bidenova administrativa již investovala miliardy dolarů do odvětví elektromobilů a EPA nedávno navrhla nové předpisy týkající se výfukových plynů, které by mohly urychlit zavádění elektromobilů a vést k tomu, že do roku 2032 bude 67 % všech nových vozidel prodaných v USA tvořit elektromobil.To je jistě vítaná zpráva pro začínající elektromobily, ale ne všechny z ní budou mít stejný prospěch. Společnost Canoo , která pracuje na několika modelech elektromobilů, má s trhem elektromobilů velké plány, ale existují tři důvody, proč by tento výrobce elektromobilů mohl v příštích několika letech přijít o růst tohoto odvětví.Jedním z největších problémů společnosti Canoo je v současné době nedostatečná výroba. Společnost Canoo sice vstoupila na burzu již v roce 2020, ale teprve před několika měsíci dodala své vůbec první vozidlo zákazníkovi.Prototyp taktického vozidla Canoo byl v prosinci dodán americké armádě k „analýze a předvedení“, a i když to byla pro společnost dobrá zpráva, není zaručeno, že povede k významnému prodeji vozidel. Společnost Canoo má sice objednávku na 4 500 vozidel pro Walmart, ale prozatím tyto dodávky ještě nezačaly.Problémem společnosti Canoo byla částečně neschopnost rozjet sériovou výrobu. Přestože je společnost již více než dva roky veřejně obchodovanou společností, teprve na začátku tohoto měsíce podepsala smlouvu o pronájmu výrobního závodu v Oklahomě. Tím společnost Canoo výrazně zaostává za svým původním cílem vyrábět 3 000 až 6 000 vozidel v roce 2022 a 14 000 až 17 000 vozidel v roce 2023.Vzhledem k tomu, že společnost Canoo dodala v roce 2022 pouze jedno vozidlo, původní cíl již zdaleka nesplnila a její výrobní ambice na rok 2023 se v tuto chvíli zdají být jen nesplnitelným snem.Protože společnost Canoo ještě nezahájila významnou výrobu vozidel, negeneruje žádné příjmy ani zisk. Na konci roku 2022 vykázala čistou ztrátu ve výši 487,7 milionu dolarů a v hotovosti a peněžních ekvivalentech měla jen 36,6 milionu dolarů.V únoru musela společnost prodat dalších 52 milionů dolarů v akciích, aby získala peníze, a nedávno společnost Canoo uvedla, že získává další kapitál přeměnou dříve vydaných warrantů na kmenové akcie. Společnost Canoo by mohla z konverze získat až 36 milionů dolarů.Dalším finančním problémem společnosti je, že doba levných peněz je pryč. Vzhledem ke stále vysoké inflaci a zvyšování úrokových sazeb Federálním rezervním systémem je mnohem nákladnější pokrýt náklady na materiál a pracovní sílu a pro malé společnosti je také dražší si půjčit peníze.Když vezmeme v úvahu, že společnost stále nevyrábí sériová vozidla, je těžké si představit, že by se Canoo v dohledné době dostala do dobré finanční situace.Důvod 3: Společnost Canoo má značné problémy s řízenímZkušení investoři vědí, že je důležité najít společnosti se stabilním vedením. Některé manažerské změny jsou samozřejmě nevyhnutelné, ale střídání ve vedení je varovným signálem. Bohužel pro společnost Canoo se zdá, že právě to se zde děje.V lednu opustilo společnost osm vedoucích pracovníků a jeden manažer, včetně informačního ředitele, a tyto odchody přišly poté, co v loňském roce odešlo několik dalších vedoucích pracovníků a v roce 2021 odešli technický ředitel a spoluzakladatelé společnosti. Aby toho nebylo málo, společnost také podala žalobu na některé své bývalé vedoucí pracovníky za údajnou krádež obchodního tajemství.Fluktuace ve vedení společnosti by sama o sobě byla znepokojivým signálem, ale ve spojení s nedostatečnou výrobou vozidel a finančními problémy společnosti je dalším důkazem, že společnost Canoo nemá vše v pořádku.Ačkoli může být lákavé podívat se na růst trhu s elektromobily a vládní podporu tohoto odvětví a myslet si, že by z toho společnost Canoo měla těžit spolu se svými kolegy, výše zmíněné problémy svědčí o opaku.Společnost Canoo je nyní velmi rizikovou sázkou a mohla by jí být ještě dlouho, což znamená, že investoři by se od této akcie měli nyní raději držet dál.