Navzdory vzestupům a pádům v tomto odvětví v posledních několika letech našla společnost, která v Brazílii podniká pod názvem DAKI, své místo a daří se jí na zřejmě odolném latinskoamerickém trhu.
Společnost JOKR oznámila, že získala přibližně 50 milionů dolarů v rámci financování série D při ocenění 800 milionů dolarů.
Zakladatel a generální ředitel společnosti JOKR Ralf Wenzel řekl serveru TechCrunch, že v době, kdy jiné společnosti získávají dluh s 80% slevou, je 40% snížení ocenění společnosti JOKR „přiměřené a odráží tržní podmínky“.
Dále vysvětlil, že ocenění na 800 milionů dolarů bylo potvrzeno novým investorem a strategickým partnerem. Řadu D vedla společnost Convivialité Ventures, investiční odnož giganta v oblasti vína a lihovin Pernod Ricard. Společnost Lombard Odier přichází jako nový investor a v tomto kole se připojuje ke stávajícím investorům, mezi něž patří G Squared, GGV, Balderton Capital, Monashees, Greycroft, Tiger Global Management a zakladatelé společnosti JOKR.

Podle Wenzela však společnost neusilovala o financování záměrně, ale o JOKR byl strategický zájem z různých stran, zejména od zavedených maloobchodních společností a společností vyrábějících spotřební zboží.
„Tato kombinace potvrzení nás vede k přesvědčení, že se nyní nacházíme v rámci a pásmu, které s největší pravděpodobností představuje sílu našich finančních výsledků ve srovnání s očividně upraveným celkovým tržním prostředím, které se pro celý sektor snížilo,“ řekl Wenzel.
Růst po poklesu
Podle Wenzela nová investice nejenže přivádí společnost na cestu k ziskovosti, ale také upevňuje její pozici na brazilském trhu s potravinami, který není dostatečně obsloužen a který by měl do roku 2026 dosáhnout 80 miliard dolarů.
Není to tak dávno, co společnost JOKR musela učinit několik těžkých rozhodnutí, včetně opuštění USA a zaměření se na Latinskou Ameriku, ale také omezení některých latinskoamerických trhů, protože přešla na strategii zaměřenou pouze na Brazílii.

Společnost od té doby zlepšila své finanční výsledky a pokračuje v meziměsíčním růstu. Ačkoli Wenzel nezabíhal do podrobností, uvedl, že společnost dosahuje hrubého zisku nad 25 % a žádná z objednávek potravin není dotována. Kromě toho společnost JOKR také „neustále zvyšuje míru udržení a četnost objednávek u své zákaznické základny“.
Kromě toho byl pro potenciální investory atraktivní úspěch jejího reklamního programu v uplynulém roce. JOKR umožňuje značkám inzerovat a propagovat své produkty prostřednictvím platformy DAKI. Zaznamenala „velký nárůst“ těchto reklamních aktivit a vyvolala velký zájem mezi značkami CPG. Tato činnost nyní podle Wenzela představuje 10 % celkových příjmů společnosti JOKR.
„Náš reklamní byznys umožňuje takovou úroveň detailů, segmentace zákazníků a analýzy, která je lepší než u mnoha jiných maloobchodních a online mediálních kanálů,“ řekl. „Na rozdíl od Evropy a USA můžete v Latinské Americe pracovat přímo se značkami a výrobci. To také odemyká jiný typ vztahů, takže jsme poměrně výrazně zvýšili příjmy z reklamních aktivit.“
Další kroky
Společnost JOKR nyní nabízí také kompletní nabídku potravin v Brazílii, kterou nazývá „nákupní mise“. Společnost začala s okamžitými dodávkami. V posledních několika měsících začala nabízet plánované dodávky, kdy si zákazníci vybírají 30minutový časový interval, který může být zítra nebo příští týden.

Společnost také zvýšila počet nabízených produktů. Na rozdíl od ostatních konkurentů, kteří nabízejí 1 500 až 2 500 produktů, JOKR nyní nabízí až 10 000 produktů.
Nově zajištěný kapitál dává společnosti JOKR prostor pro další rozvoj nabídky potravin. Společnost bude rovněž expandovat ve svých stávajících metropolitních oblastech.
V krátkodobém horizontu chce Wenzel dosáhnout ziskovosti společnosti. V dlouhodobém horizontu nový kapitál „otevírá celou řadu různých příležitostí“, které by mohly zahrnovat návrat na některé latinskoamerické trhy, které společnost musela dříve opustit, uvedl Wenzel.
„Díky dodatečné hotovosti můžeme nyní do jisté míry určovat svůj osud, jakmile budeme ziskoví,“ řekl Wenzel. „S větším kapitálem, který se do společnosti dostane, by se dalo uvažovat o flexibilnějším přístupu, pokud jde o expanzi. Stát se veřejnou společností je další cesta, která by mohla být velmi zajímavá.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky