Investoři, kteří po pandemii Covid 19 nakoupili rychle rostoucí investice, jako jsou akcie elektromobilů, zaznamenali prudký nárůst svých investic. Protože však růstové akcie upadly v nemilost investorů, propadly se v loňském roce na medvědím trhu nejvíce. Dlouhodobé investování do zavedených jmen je skvělá strategie, ale investoři by se měli vyhnout prodeji těchto akcií elektromobilů, jinak riskují další ztráty.
Osud nové společnosti závisí na její schopnosti generovat příjmy. Čím více času uplyne, tím větší má šanci na úspěch, i když je stále ve fázi startupu a ještě nedosáhla žádného zisku.
Automobilový průmysl přechází od automobilů poháněných spalovacími motory k elektromobilům.
Tato změna bude mít zásadní dopady na více průmyslových odvětví, přičemž řada států oznámila plány na rok 2035, kdy ze zákona postupně ukončí prodej nových vozidel se spalovacím motorem, zatímco jiné státy po celém světě plánují povolit pouze elektromobily do roku 2020 nebo dříve.
Nicméně všechny akcie výrobců elektromobilů nejsou stejné a zde je pár akcií, kterým byste se v současném investičním prostředí měli pravděpodobně vyhnout.
Rivian Automotive (RIVN)
Rivian Automotive LLC je americká automobilová společnost založená v roce 2009, která navrhuje, vyvíjí a vyrábí elektromobily a dobrodružné vybavení. Společnost sídlí v Plymouthu ve státě Michigan a je známá především díky svému elektrickému pickupu R1T a elektrickému SUV R1S, které byly dobře přijaty pro svůj dlouhý dojezd, terénní schopnosti a pokročilé technologické funkce. Společnost plánuje také vývoj dalších modelů elektrických vozidel a expanzi na další trhy, jako je komerční doprava a doručování na poslední míli. Společnost Rivian získala významné investice od společností, jako jsou Amazon, Ford a T. Rowe Price. Společnost oznámila, že plánuje zahájit výrobu svých prvních vozidel koncem roku 2021 a dodávky zahájit v roce 2022.
Pro začínající společnost v tomto sektoru, jakou je právě i Rivian Automotive (NASDAQ:RIVN) tady byla loni celá série nešťastných událostí. A jak to tak vypadá, s Rivianem to moc dobře nevypadá ještě ani dnes. Co všechno by měli investoři vědět?
Firma, kterou již tak trápí zpoždění výroby, snížila svůj výrobní cíl pro rok 2022 z 50 000 elektromobilů o 50 %. Aby toho nebylo málo, musela stáhnout 12 212 EV kvůli uvolněnému upevnění sedadel.
Zdroj: Shutterstock
Nedávný vývoj ve společnosti Rivian odráží riziko investice do začínajícího výrobce elektromobilů s omezenými výrobními zkušenostmi. Investoři si na jeho zpoždění výroby zvykli, ale stažení z trhu pravděpodobně dlouhodobě poškodí jeho značku a zatíží jeho budoucí prodeje.
V důsledku toho se její akcie propadly o více než 70 % oproti svému vrcholu a v současném prostředí bez rizika by měly i nadále ztrácet na hodnotě.
Nikola (NKLA)
Společnost Nikola (NASDAQ:NKLA) se chce stát předním hráčem v rychle rostoucím odvětví elektrických těžkých nákladních automobilů.
Navzdory pokroku se její akcie v posledních několika měsících příliš nepohnuly. Ani po oznámení relativně dobrých výsledků za druhé čtvrtletí a federálních pobídek na nákup elektrických nákladních vozidel v rámci zákona o snížení inflace se akcie NKLA příliš nepohnuly.
Zdroj: Getty Images
Investoři očekávají, že společnost Nikola čeká náročná cesta v jejím úsilí o zvýšení objemu výroby a dodávek bateriových elektrických nákladních vozidel a nákladních vozidel s palivovými články.
Ačkoli v první polovině roku vykázala znatelné zlepšení provozu, stále je před ní mnoho práce, aby se stala vedoucím hráčem na trhu nákladních automobilů třídy 8. Je umístěna v prostředí silné poptávky, kde se rychle zvyšuje komerční využívání elektrických vozidel, ale zda dokáže těžit z protivětru, zůstává velkým otazníkem.
Investoři, kteří po pandemii Covid 19 nakoupili rychle rostoucí investice, jako jsou akcie elektromobilů, zaznamenali prudký nárůst svých investic. Protože však růstové akcie upadly v nemilost investorů, propadly se v loňském roce na medvědím trhu nejvíce. Dlouhodobé investování do zavedených jmen je skvělá strategie, ale investoři by se měli vyhnout prodeji těchto akcií elektromobilů, jinak riskují další ztráty.Osud nové společnosti závisí na její schopnosti generovat příjmy. Čím více času uplyne, tím větší má šanci na úspěch, i když je stále ve fázi startupu a ještě nedosáhla žádného zisku.Automobilový průmysl přechází od automobilů poháněných spalovacími motory k elektromobilům.Tato změna bude mít zásadní dopady na více průmyslových odvětví, přičemž řada států oznámila plány na rok 2035, kdy ze zákona postupně ukončí prodej nových vozidel se spalovacím motorem, zatímco jiné státy po celém světě plánují povolit pouze elektromobily do roku 2020 nebo dříve.Nicméně všechny akcie výrobců elektromobilů nejsou stejné a zde je pár akcií, kterým byste se v současném investičním prostředí měli pravděpodobně vyhnout.Rivian Automotive LLC je americká automobilová společnost založená v roce 2009, která navrhuje, vyvíjí a vyrábí elektromobily a dobrodružné vybavení. Společnost sídlí v Plymouthu ve státě Michigan a je známá především díky svému elektrickému pickupu R1T a elektrickému SUV R1S, které byly dobře přijaty pro svůj dlouhý dojezd, terénní schopnosti a pokročilé technologické funkce. Společnost plánuje také vývoj dalších modelů elektrických vozidel a expanzi na další trhy, jako je komerční doprava a doručování na poslední míli. Společnost Rivian získala významné investice od společností, jako jsou Amazon, Ford a T. Rowe Price. Společnost oznámila, že plánuje zahájit výrobu svých prvních vozidel koncem roku 2021 a dodávky zahájit v roce 2022.Pro začínající společnost v tomto sektoru, jakou je právě i Rivian Automotive tady byla loni celá série nešťastných událostí. A jak to tak vypadá, s Rivianem to moc dobře nevypadá ještě ani dnes. Co všechno by měli investoři vědět?Firma, kterou již tak trápí zpoždění výroby, snížila svůj výrobní cíl pro rok 2022 z 50 000 elektromobilů o 50 %. Aby toho nebylo málo, musela stáhnout 12 212 EV kvůli uvolněnému upevnění sedadel.Nedávný vývoj ve společnosti Rivian odráží riziko investice do začínajícího výrobce elektromobilů s omezenými výrobními zkušenostmi. Investoři si na jeho zpoždění výroby zvykli, ale stažení z trhu pravděpodobně dlouhodobě poškodí jeho značku a zatíží jeho budoucí prodeje.V důsledku toho se její akcie propadly o více než 70 % oproti svému vrcholu a v současném prostředí bez rizika by měly i nadále ztrácet na hodnotě.Společnost Nikola se chce stát předním hráčem v rychle rostoucím odvětví elektrických těžkých nákladních automobilů.Navzdory pokroku se její akcie v posledních několika měsících příliš nepohnuly. Ani po oznámení relativně dobrých výsledků za druhé čtvrtletí a federálních pobídek na nákup elektrických nákladních vozidel v rámci zákona o snížení inflace se akcie NKLA příliš nepohnuly.Investoři očekávají, že společnost Nikola čeká náročná cesta v jejím úsilí o zvýšení objemu výroby a dodávek bateriových elektrických nákladních vozidel a nákladních vozidel s palivovými články.Ačkoli v první polovině roku vykázala znatelné zlepšení provozu, stále je před ní mnoho práce, aby se stala vedoucím hráčem na trhu nákladních automobilů třídy 8. Je umístěna v prostředí silné poptávky, kde se rychle zvyšuje komerční využívání elektrických vozidel, ale zda dokáže těžit z protivětru, zůstává velkým otazníkem.