Společnost Air France-KLM získala 19,9% podíl ve skandinávské letecké společnosti SAS, což naznačuje novou strategii potenciálního převzetí leteckých společností v Evropě, počínaje očekávaným budoucím bojem o portugalského národního dopravce TAP. Portugalská vláda po schválení privatizačního rámce potvrdila plány na prodej nejméně 51% podílu ve státní společnosti TAP. Hlavními akcionáři Air France-KLM jsou americká investiční společnost Castlelake a dánský stát.
Navzdory kroku SAS může mít Air France-KLM omezený vliv na reorganizaci SAS, protože se potýká s roztříštěností svých dánských a švédských center. Její volný přístup při zachování značky, provozu a umístění může přilákat TAP, který se snaží zachránit svou leteckou společnost, jež se potýká s problémy, aniž by ztratila svou identitu. Analytici a investoři naznačují, že metoda “hands-off” by mohla zpřístupnit ziskové jihoamerické spoje společnosti TAP.
Navzdory zájmu Air France-KLM o TAP a jejich možnosti podílet se na jeho privatizaci je tento proces teprve na začátku a čelí silné konkurenci a vyšší ceně ze strany leteckých gigantů, jako je německá Lufthansa a anglo-španělská IAG.
Společnost Air France-KLM získala 19,9% podíl ve skandinávské letecké společnosti SAS, což naznačuje novou strategii potenciálního převzetí leteckých společností v Evropě, počínaje očekávaným budoucím bojem o portugalského národního dopravce TAP. Portugalská vláda po schválení privatizačního rámce potvrdila plány na prodej nejméně 51% podílu ve státní společnosti TAP. Hlavními akcionáři Air France-KLM jsou americká investiční společnost Castlelake a dánský stát.
Navzdory kroku SAS může mít Air France-KLM omezený vliv na reorganizaci SAS, protože se potýká s roztříštěností svých dánských a švédských center. Její volný přístup při zachování značky, provozu a umístění může přilákat TAP, který se snaží zachránit svou leteckou společnost, jež se potýká s problémy, aniž by ztratila svou identitu. Analytici a investoři naznačují, že metoda “hands-off” by mohla zpřístupnit ziskové jihoamerické spoje společnosti TAP.
Navzdory zájmu Air France-KLM o TAP a jejich možnosti podílet se na jeho privatizaci je tento proces teprve na začátku a čelí silné konkurenci a vyšší ceně ze strany leteckých gigantů, jako je německá Lufthansa a anglo-španělská IAG.