Největší britský supermarket Tesco ve středu zvýšil svůj roční výhled zisku, protože inflace u potravin se snížila a zákazníci si oblíbili jak nízké ceny, tak prémiové řady „Finest“.
Ceny potravin v Británii v září poprvé po více než dvou letech meziměsíčně klesly a meziroční míra inflace cen potravin klesla již pátý měsíc v řadě na 9,9 %, což přispělo ke zlepšení spotřebitelské důvěry.
Společnost Tesco, která má 27% podíl na britském trhu s potravinami, uvádí, že její celkový růst cen je nižší než celková míra.
To pomohlo zvýšit podíl na trhu, uvedla skupina, která nyní očekává, že upravený provozní zisk maloobchodu na období 2023/24, což je její preferovaný ukazatel, se bude pohybovat mezi 2,6 a 2,7 miliardy liber (3,14 miliardy USD).
Dříve předpokládala přibližně 2,5 miliardy liber.
„Inflace u potravin v pololetí klesla, a přestože vnější tlaky přetrvávají, očekáváme, že se tak stane i ve druhé polovině roku,“ uvedl generální ředitel Ken Murphy.
Tesco, stejně jako většina supermarketů, v posledních měsících snížilo ceny základních potravin, jako je mléko, těstoviny a rostlinné oleje, protože se snížily náklady na suroviny a další vstupy, a konkuruje rychle rostoucím německým diskontům, jako je Aldi, tím, že dorovnává ceny klíčových položek.
Chcete využít této příležitosti?
Těží také z toho, že spotřebitelé se raději baví doma než večeří venku, a z toho, že k němu zákazníci přecházejí od dražších prodejců potravin.
V prvním pololetí dosáhlo Tesco upraveného provozního zisku ve výši 1,42 miliardy liber, což předčilo průměrný odhad analytiků ve výši 1,35 miliardy liber. Podobný prodej ve Velké Británii vzrostl v prvním pololetí o 8,7 %.
Největší britský supermarket Tesco ve středu zvýšil svůj roční výhled zisku, protože inflace u potravin se snížila a zákazníci si oblíbili jak nízké ceny, tak prémiové řady „Finest“.
Ceny potravin v Británii v září poprvé po více než dvou letech meziměsíčně klesly a meziroční míra inflace cen potravin klesla již pátý měsíc v řadě na 9,9 %, což přispělo ke zlepšení spotřebitelské důvěry.
Společnost Tesco, která má 27% podíl na britském trhu s potravinami, uvádí, že její celkový růst cen je nižší než celková míra.
To pomohlo zvýšit podíl na trhu, uvedla skupina, která nyní očekává, že upravený provozní zisk maloobchodu na období 2023/24, což je její preferovaný ukazatel, se bude pohybovat mezi 2,6 a 2,7 miliardy liber .
Dříve předpokládala přibližně 2,5 miliardy liber.
„Inflace u potravin v pololetí klesla, a přestože vnější tlaky přetrvávají, očekáváme, že se tak stane i ve druhé polovině roku,“ uvedl generální ředitel Ken Murphy.
Tesco, stejně jako většina supermarketů, v posledních měsících snížilo ceny základních potravin, jako je mléko, těstoviny a rostlinné oleje, protože se snížily náklady na suroviny a další vstupy, a konkuruje rychle rostoucím německým diskontům, jako je Aldi, tím, že dorovnává ceny klíčových položek.Chcete využít této příležitosti?
Těží také z toho, že spotřebitelé se raději baví doma než večeří venku, a z toho, že k němu zákazníci přecházejí od dražších prodejců potravin.
V prvním pololetí dosáhlo Tesco upraveného provozního zisku ve výši 1,42 miliardy liber, což předčilo průměrný odhad analytiků ve výši 1,35 miliardy liber. Podobný prodej ve Velké Británii vzrostl v prvním pololetí o 8,7 %.
