Společnost Fisker Inc., významný výrobce elektromobilů, nedávno oznámila výrazné snížení ceny svého elektromobilu Ocean Extreme. Tato reakce na probíhající konkurenci na trhu vyvolala mezi investory obavy a vedla k dalšímu zkoumání stavu poptávky a cen v rozvíjející se oblasti elektromobilů.
Společnost Fisker (FSR) učinila odvážný krok, když snížila původní cenu svého špičkového modelu Ocean Extreme o 7 500 USD. Držitelé rezervací, kteří souhlasili s plnou cenou 69 000 USD, budou mít nyní cenu přibližně 61 500 USD a zajištěn kredit ve výši 7 500 USD.
Generální ředitel Henrik Fisker se k této strategii vyjádřil v tiskové zprávě, v níž uvedl, že je pro Fisker důležité reagovat na konkurenční realitu, která se vyvíjí na rychle se rozvíjejícím trhu s elektromobily. Vyjádřil přání, aby zákazníci měli k vozu Ocean širší přístup a mohli využít kombinaci jeho inovativních funkcí, osobitého designu, ekologických materiálů a špičkové kapacity.
Model Extreme je navíc nejvyspělejším modelem řady SUV, který Fisker nabízí, přičemž cena modelu Ocean Sport začíná na téměř 37 500 dolarech. Standardem pro výrobce automobilů je zahájit výrobní cyklus vyššími variantami vozů, aby se zvýšily počáteční tržby. Společnost Fisker vyrobila ve druhém čtvrtletí něco málo přes 1 000 kusů SUV Ocean. Předpokladem pro rok 2023 je vyrobit více než 20 000 vozů Ocean. Výrobu vozu Ocean zajišťuje společnost Magna International (MGA), která vlastní závod na výrobu automobilových dílů.
V důsledku této zprávy se akcie společnosti Fisker propadly o 1,5 % a dosáhly dna na úrovni 5,36 USD za akcii, zatímco futures na indexy S&P 500 a Nasdaq Composite podobně klesly o 0,5 %, resp. 0,6 %.
Problém se soustředí na negativní náladu investorů v souvislosti se snižováním cen, protože může naznačovat klesající poptávku nebo zvyšující se konkurenci. Hromadící se důkazy naznačují, že v současném scénáři mohou platit obě možnosti. Autotechnologický gigant Tesla (TSLA) takticky snižoval ceny po celý rok 2023 ve snaze vyvážit osten zvýšených úrokových sazeb dopadajících na kupující. Vyšší úrokové sazby se promítají do vyšších měsíčních splátek za vozidla pořízená prostřednictvím financování. Tato strategie společnosti Tesla vyvolala v odvětví vlnový efekt a přiměla téměř všechny ostatní výrobce elektromobilů, aby ji následovali.
Stříbrná stránka nižších cen však odráží, že růst poptávky si udržel svou dynamiku. Prodej amerických elektromobilů se meziročně zvýšil o 50 % a ve třetím čtvrtletí bylo prodáno přibližně 313 000 kusů. Kompromisem je však snížení ziskové marže. Například společnost Tesla vykázala ve třetím čtvrtletí provozní ziskovou marži ve výši necelých 8 %, což znamená prudký pokles oproti téměř 10 procentním bodům zaznamenaným ve stejném období předchozího roku.
Společnost Fisker uzavřela 2. čtvrtletí s vklady zákazníků ve výši přibližně 15 milionů USD. Tento údaj naznačuje odhad 61 000 rezervací, což odpovídá uzavření roku 2022. Současný stav rezervací zůstává neověřený, protože společnost bezprostředně nevyhověla žádosti o vyjádření k příjmu objednávek.
Pro akcie společnosti Fisker to skutečně bylo několik bouřlivých měsíců, kdy se za předchozí čtvrtletí propadly přibližně o 12 %. V průběhu roku činí pokles zhruba 28 %. Akcie Fisker se během pátečního obchodování propadly o 4,7 %, stejně jako Nasdaq klesl o 1,5 %.
Závěrem lze říci, že oznámené snížení cen znamená, že společnost Fisker a širší trh s elektromobily čelí těžkému boji tváří v tvář tvrdé konkurenci a složité směsici tržní dynamiky. Teprve čas ukáže, jaký dopad bude mít tento krok na společnost a celé odvětví elektromobilů, a hodně záleží na tom, jak dobře se Fisker a jeho konkurenti dokáží přizpůsobit těmto měnícím se okolnostem.
Společnost Fisker Inc., významný výrobce elektromobilů, nedávno oznámila výrazné snížení ceny svého elektromobilu Ocean Extreme. Tato reakce na probíhající konkurenci na trhu vyvolala mezi investory obavy a vedla k dalšímu zkoumání stavu poptávky a cen v rozvíjející se oblasti elektromobilů. Společnost Fisker učinila odvážný krok, když snížila původní cenu svého špičkového modelu Ocean Extreme o 7 500 USD. Držitelé rezervací, kteří souhlasili s plnou cenou 69 000 USD, budou mít nyní cenu přibližně 61 500 USD a zajištěn kredit ve výši 7 500 USD. Generální ředitel Henrik Fisker se k této strategii vyjádřil v tiskové zprávě, v níž uvedl, že je pro Fisker důležité reagovat na konkurenční realitu, která se vyvíjí na rychle se rozvíjejícím trhu s elektromobily. Vyjádřil přání, aby zákazníci měli k vozu Ocean širší přístup a mohli využít kombinaci jeho inovativních funkcí, osobitého designu, ekologických materiálů a špičkové kapacity. Model Extreme je navíc nejvyspělejším modelem řady SUV, který Fisker nabízí, přičemž cena modelu Ocean Sport začíná na téměř 37 500 dolarech. Standardem pro výrobce automobilů je zahájit výrobní cyklus vyššími variantami vozů, aby se zvýšily počáteční tržby. Společnost Fisker vyrobila ve druhém čtvrtletí něco málo přes 1 000 kusů SUV Ocean. Předpokladem pro rok 2023 je vyrobit více než 20 000 vozů Ocean. Výrobu vozu Ocean zajišťuje společnost Magna International , která vlastní závod na výrobu automobilových dílů. V důsledku této zprávy se akcie společnosti Fisker propadly o 1,5 % a dosáhly dna na úrovni 5,36 USD za akcii, zatímco futures na indexy S&P 500 a Nasdaq Composite podobně klesly o 0,5 %, resp. 0,6 %. Problém se soustředí na negativní náladu investorů v souvislosti se snižováním cen, protože může naznačovat klesající poptávku nebo zvyšující se konkurenci. Hromadící se důkazy naznačují, že v současném scénáři mohou platit obě možnosti. Autotechnologický gigant Tesla takticky snižoval ceny po celý rok 2023 ve snaze vyvážit osten zvýšených úrokových sazeb dopadajících na kupující. Vyšší úrokové sazby se promítají do vyšších měsíčních splátek za vozidla pořízená prostřednictvím financování. Tato strategie společnosti Tesla vyvolala v odvětví vlnový efekt a přiměla téměř všechny ostatní výrobce elektromobilů, aby ji následovali. Stříbrná stránka nižších cen však odráží, že růst poptávky si udržel svou dynamiku. Prodej amerických elektromobilů se meziročně zvýšil o 50 % a ve třetím čtvrtletí bylo prodáno přibližně 313 000 kusů. Kompromisem je však snížení ziskové marže. Například společnost Tesla vykázala ve třetím čtvrtletí provozní ziskovou marži ve výši necelých 8 %, což znamená prudký pokles oproti téměř 10 procentním bodům zaznamenaným ve stejném období předchozího roku. Společnost Fisker uzavřela 2. čtvrtletí s vklady zákazníků ve výši přibližně 15 milionů USD. Tento údaj naznačuje odhad 61 000 rezervací, což odpovídá uzavření roku 2022. Současný stav rezervací zůstává neověřený, protože společnost bezprostředně nevyhověla žádosti o vyjádření k příjmu objednávek. Pro akcie společnosti Fisker to skutečně bylo několik bouřlivých měsíců, kdy se za předchozí čtvrtletí propadly přibližně o 12 %. V průběhu roku činí pokles zhruba 28 %. Akcie Fisker se během pátečního obchodování propadly o 4,7 %, stejně jako Nasdaq klesl o 1,5 %. Závěrem lze říci, že oznámené snížení cen znamená, že společnost Fisker a širší trh s elektromobily čelí těžkému boji tváří v tvář tvrdé konkurenci a složité směsici tržní dynamiky. Teprve čas ukáže, jaký dopad bude mít tento krok na společnost a celé odvětví elektromobilů, a hodně záleží na tom, jak dobře se Fisker a jeho konkurenti dokáží přizpůsobit těmto měnícím se okolnostem.
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...