Společnost General Motors překonala očekávání Wall Street ve třetím čtvrtletí a odolala pokračujícím stávkám odborů United Auto Workers (UAW). Jak uvedl finanční ředitel Paul Jacobson, stávky, které začaly 15. září, způsobily společnosti GM ztrátu přibližně 200 milionů dolarů týdně ve ztrátě výroby vozidel, což podle odhadů činí 800 milionů dolarů na zisku před zdaněním. Tato velká finanční zátěž donutila GM stáhnout svůj dříve uvedený výhled zisku pro letošní rok, který původně předpokládal upravený zisk ve výši 12 až 14 miliard dolarů a čistý zisk připadající na akcionáře v rozmezí 9,3 až 10,7 miliardy dolarů.
Jacobson připustil, že před stávkami UAW byla společnost GM na slibné trajektorii a mířila do horní poloviny své prognózy zisku. Tyto pokračující pracovněprávní spory však nesporně zamíchaly finančním vývojem automobilky. Tato výrazná úprava ze strany GM vypovídá o vysokých nákladech a pokračující nestabilitě spojené se stávkami.
Při analýze výsledků za třetí čtvrtletí vykázala automobilka upravený zisk na akcii ve výši 2,28 USD oproti odhadovaným 1,88 USD. O něco výraznější skok zaznamenaly tržby, které dokumentují 44,13 miliardy USD oproti odhadovaným 43,68 miliardy USD. Nicméně čistý zisk GM se oproti stejnému období předchozího roku snížil o 7,3 % na 3,06 miliardy USD, tj. 2,20 USD na akcii, z 3,31 miliardy USD, tj. 2,25 USD na akcii. Kromě toho tržby vzrostly jen o 5,4 % a oproti předchozímu roku se nepatrně zvýšily na 41,89 miliardy dolarů, zatímco upravený zisk před úroky a zdaněním (EBIT) se oproti 3Q 2022 propadl o 16,9 % na 3,56 miliardy dolarů.
Mezi další klíčové dynamické změny během čtvrtletí patřil upravený zisk v Severní Americe, který meziročně poklesl o 9,5 % na 3,53 miliardy dolarů. Přesto mezinárodní aktivity GM vykázaly vzestup, když zisk vzrostl zhruba o 7 % na 357 milionů dolarů. Naopak kapitálové příjmy z operací v Číně zaznamenaly meziroční pokles o zhruba 42 % na 192 milionů USD.
Pokud jde o dceřinou společnost “Cruise”, která se zabývá výrobou autonomních vozidel, vykázala GM od ledna do září značnou ztrátu ve výši zhruba 1,9 miliardy USD, z toho 732 milionů USD ztratila ve třetím čtvrtletí, kdy společnost postupně rozšiřovala své aktivity. Jacobson naopak oznámil, že krátkodobé cíle automobilky v oblasti elektromobilů zaznamenaly v souvislosti s pomalejší než očekávanou poptávkou ústup.
Jacobson zmínil, že GM také odkládá výrobu svých elektrických nákladních vozů v druhém závodě v Michiganu až do konce roku 2025. Tento krok by měl GM v příštím roce ušetřit přibližně 1,5 miliardy dolarů kapitálu, zmínil Jacobson. Navzdory těmto překážkám GM pokračuje v posilování výroby aktuálně vyráběných modelů elektromobilů a také ve výrobě bateriových článků ve společném závodě se společností LG Energy Solution v Ohiu. I přes počáteční komplikace společnost aktivně pracuje na řešení problémů.
Následně GM směřuje své úsilí k zefektivnění podniku, aby snížila náklady a zvýšila zisky a dosáhla svých finančních cílů pro rok 2025, jak nastínil Jacobson. Generální ředitelka GM Mary Barra v dopise akcionářům uvedla, že společnost plánuje v příštím roce uvést na trh řadu nových SUV, od nichž se očekávají vyšší zisky než od stávajících modelů.
Dalším významným faktorem ovlivňujícím současnou situaci GM jsou probíhající stávky UAW. Stávky začaly poté, co se do 14. září nepodařilo uzavřít předběžné pracovní dohody, které se týkají smluv zahrnujících 146 000 odborářů. V současné době stávkuje více než 40 000 členů UAW napříč automobilkami GM, Ford Motor a Stellantis, což představuje zhruba 28 % členů UAW zapojených do vypršení platnosti smluv. Z nich má nejnižší počet stávkujících zaměstnanců společnost GM, zhruba 9 200, která v důsledku stávek propustila dalších 2 350 zaměstnanců.
Poslední kolo vyjednávání o smlouvách, celostátní 40denní stávka UAW proti GM před čtyřmi lety, stálo společnost zhruba 3,6 miliardy dolarů. Dnes, kdy se GM připravuje na další stávky, k nimž by mohlo dojít v jiných závodech, zůstává Jacobson optimistou. Vyjádřil naději na pokrok a konečné řešení a ujistil o připravenosti a odolnosti GM navzdory náročným vnějším okolnostem.
Společnost General Motors překonala očekávání Wall Street ve třetím čtvrtletí a odolala pokračujícím stávkám odborů United Auto Workers . Jak uvedl finanční ředitel Paul Jacobson, stávky, které začaly 15. září, způsobily společnosti GM ztrátu přibližně 200 milionů dolarů týdně ve ztrátě výroby vozidel, což podle odhadů činí 800 milionů dolarů na zisku před zdaněním. Tato velká finanční zátěž donutila GM stáhnout svůj dříve uvedený výhled zisku pro letošní rok, který původně předpokládal upravený zisk ve výši 12 až 14 miliard dolarů a čistý zisk připadající na akcionáře v rozmezí 9,3 až 10,7 miliardy dolarů. Jacobson připustil, že před stávkami UAW byla společnost GM na slibné trajektorii a mířila do horní poloviny své prognózy zisku. Tyto pokračující pracovněprávní spory však nesporně zamíchaly finančním vývojem automobilky. Tato výrazná úprava ze strany GM vypovídá o vysokých nákladech a pokračující nestabilitě spojené se stávkami. Při analýze výsledků za třetí čtvrtletí vykázala automobilka upravený zisk na akcii ve výši 2,28 USD oproti odhadovaným 1,88 USD. O něco výraznější skok zaznamenaly tržby, které dokumentují 44,13 miliardy USD oproti odhadovaným 43,68 miliardy USD. Nicméně čistý zisk GM se oproti stejnému období předchozího roku snížil o 7,3 % na 3,06 miliardy USD, tj. 2,20 USD na akcii, z 3,31 miliardy USD, tj. 2,25 USD na akcii. Kromě toho tržby vzrostly jen o 5,4 % a oproti předchozímu roku se nepatrně zvýšily na 41,89 miliardy dolarů, zatímco upravený zisk před úroky a zdaněním se oproti 3Q 2022 propadl o 16,9 % na 3,56 miliardy dolarů. Mezi další klíčové dynamické změny během čtvrtletí patřil upravený zisk v Severní Americe, který meziročně poklesl o 9,5 % na 3,53 miliardy dolarů. Přesto mezinárodní aktivity GM vykázaly vzestup, když zisk vzrostl zhruba o 7 % na 357 milionů dolarů. Naopak kapitálové příjmy z operací v Číně zaznamenaly meziroční pokles o zhruba 42 % na 192 milionů USD. Pokud jde o dceřinou společnost “Cruise”, která se zabývá výrobou autonomních vozidel, vykázala GM od ledna do září značnou ztrátu ve výši zhruba 1,9 miliardy USD, z toho 732 milionů USD ztratila ve třetím čtvrtletí, kdy společnost postupně rozšiřovala své aktivity. Jacobson naopak oznámil, že krátkodobé cíle automobilky v oblasti elektromobilů zaznamenaly v souvislosti s pomalejší než očekávanou poptávkou ústup. Jacobson zmínil, že GM také odkládá výrobu svých elektrických nákladních vozů v druhém závodě v Michiganu až do konce roku 2025. Tento krok by měl GM v příštím roce ušetřit přibližně 1,5 miliardy dolarů kapitálu, zmínil Jacobson. Navzdory těmto překážkám GM pokračuje v posilování výroby aktuálně vyráběných modelů elektromobilů a také ve výrobě bateriových článků ve společném závodě se společností LG Energy Solution v Ohiu. I přes počáteční komplikace společnost aktivně pracuje na řešení problémů. Následně GM směřuje své úsilí k zefektivnění podniku, aby snížila náklady a zvýšila zisky a dosáhla svých finančních cílů pro rok 2025, jak nastínil Jacobson. Generální ředitelka GM Mary Barra v dopise akcionářům uvedla, že společnost plánuje v příštím roce uvést na trh řadu nových SUV, od nichž se očekávají vyšší zisky než od stávajících modelů. Dalším významným faktorem ovlivňujícím současnou situaci GM jsou probíhající stávky UAW. Stávky začaly poté, co se do 14. září nepodařilo uzavřít předběžné pracovní dohody, které se týkají smluv zahrnujících 146 000 odborářů. V současné době stávkuje více než 40 000 členů UAW napříč automobilkami GM, Ford Motor a Stellantis, což představuje zhruba 28 % členů UAW zapojených do vypršení platnosti smluv. Z nich má nejnižší počet stávkujících zaměstnanců společnost GM, zhruba 9 200, která v důsledku stávek propustila dalších 2 350 zaměstnanců. Poslední kolo vyjednávání o smlouvách, celostátní 40denní stávka UAW proti GM před čtyřmi lety, stálo společnost zhruba 3,6 miliardy dolarů. Dnes, kdy se GM připravuje na další stávky, k nimž by mohlo dojít v jiných závodech, zůstává Jacobson optimistou. Vyjádřil naději na pokrok a konečné řešení a ujistil o připravenosti a odolnosti GM navzdory náročným vnějším okolnostem.
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového intelektuálního vlastnictví (SIP)....
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...