Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak přestat vyčerpávat své lidi a naopak je nabít energií!

Dříve mi hodně záleželo na tom, co si o mně myslí ostatní.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
29 října, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Zdroj: Burzovnísvět.cz

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Vzhlíželi ke mně? Měli ze mě jako ze svého vůdce dobrý pocit? Jednoho dne jsem však pochopil, že na tom, co si o mně myslí ostatní, nezáleží. Nejvíce záleželo na tom, jak se lidé v mé přítomnosti cítili sami se sebou. Když se mnou komunikovali, cítili se lépe nebo hůře?

To, jak se v naší přítomnosti cítí ostatní, je cennou vlastností vůdce. V psychologii se tento rys nazývá „afektivní přítomnost“. Vedoucí pracovníci s pozitivní afektivní přítomností dávají najevo, že jim na lidech záleží a že jsou schopni navázat kontakt se svým okolím. Péče a propojení jsou základem úspěchu ve vedoucí funkci. Tento článek se zabývá konceptem afektivní přítomnosti, jeho významem a strategiemi pro rozvoj pozitivní afektivní přítomnosti, které posílí váš vliv na vedení.

Co je afektivní přítomnost?

Termín „afektivní přítomnost“ poprvé použili psychologové Noah Eisenkraft a Hillary Anger Elfenbeinová ve studii z roku 2010. Podle jejich zjištění někteří jedinci působí hmatatelným emocionálním vlivem, který může v ostatních vyvolat buď pocit pohody, nebo neklidu.

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Jak vysvětlují, afektivní přítomnost se týká toho, jak se cítí druzí lidé jen tím, že jsou v jejich blízkosti, bez ohledu na naše vlastní emoce nebo záměry. Je to celkový, trvalý účinek, který na druhé zanecháváme.

Existuje jak negativní, tak pozitivní afektivní přítomnost. Například jedna osoba může v lidech kolem sebe vzbuzovat nadšení. Jiný má naopak tendenci vyvolávat ve svých vrstevnících pocit úzkosti. Jinými slovy, jeden obvykle lidi nabíjí energií, zatímco druhý je stresuje.

Advertisement

Afektivní přítomnost se přisuzuje schopnosti jedince efektivně zvládat emoce a komunikovat o nich. Při zkoumání toho, co odlišuje lidi, kteří vyvolávají pozitivnější nebo negativnější afekty než ostatní, poukazují vědci na rozdíly ve stylech vyjadřování, například agresivní a soutěživý versus laskavý a vřelý.

Chcete využít této příležitosti?

4 důvody, proč je důležitá afektivní přítomnost

Studie Eisenkrafta a Elfenbeina mimo jiné naznačuje, že afektivní přítomnost může mít významné sociální důsledky:

  • Lidé, kteří vyvolávají pozitivní afekty, jsou mezi svými vrstevníky oblíbenější. Naopak osoby, které u svých kolegů vyvolávají negativní emoce, jsou častěji terčem kontraproduktivního chování na pracovišti, jako je hrubost a posměšky.
  • Výzkumy ukazují, že vedoucí pracovníci, kteří svou přítomností působí na ostatní lidi dobře, mají týmy, které lépe sdílejí informace, což vede k většímu počtu inovací. Vedoucí týmů s negativní afektivní přítomností mají na sdílení informací a inovace svých týmů opačný vliv.
  • Podobně jiná studie také zjistila, že vedoucí s pozitivní afektivní přítomností podporují týmy v tom, aby sdělovaly své tvůrčí nápady. Konkrétně, pokud měl vedoucí týmu vyšší pozitivní afektivní přítomnost, bylo zadržování nápadů méně pravděpodobné na schůzkách, kde členové týmu generovali kreativní nápady.
  • V neposlední řadě výzkumníci zjistili, že pozitivní afektivní přítomnost vedoucích pracovníků zvyšuje motivaci a výkonnost zaměstnanců v pohostinství, kteří často pracují dlouho, mají nízkou mzdu a napjatý rozvrh, což může vést k vyhoření. Zaměstnanci ve službách musí mít vysokou energii a nadšení, aby mohli zákazníky prezentovat přátelským a přívětivým chováním. Studie uvádí, že v tomto prostředí „pozitivní afektivní přítomnost vedoucích vysílá důležitý signál, že vedoucím záleží na blahu jejich zaměstnanců, a působí jako palivo, které rozněcuje energii zaměstnanců k práci“.
Zdroj: Getty Images

Jak posílit svou pozitivní afektivní přítomnost

Pozitivní nebo negativní afektivní přítomnost znamená, že ovlivňujete ty, kteří jsou ve vaší přítomnosti. Pěstování pozitivní afektivní přítomnosti vyžaduje záměrné a vědomé rozhodnutí komunikovat s ostatními pozitivním způsobem – je to volba, kterou musíme činit každý den, dokud se nestane součástí toho, kým jsme a jak se prezentujeme.

Zde je několik strategií pro vytvoření pozitivní afektivní přítomnosti:

Rozvoj sebeuvědomění

Nemůžete opravit to, čemu nerozumíte. Sebeuvědomění je prvním krokem k efektivnímu sebeřízení. Lidé, kteří znají sami sebe, mohou lépe zvládat své emoce a pozitivně působit na ostatní.

Své sebeuvědomění můžete zvýšit mnoha způsoby. Jmenujme alespoň některé:

  • Pochopte své emocionální spouštěče. Co vás emocionálně spouští? Kdo jsou lidé, kteří se vám dostanou pod kůži? Tyto situace nebo lidé u vás mohou vyvolat negativní afektivní přítomnost.
  • Nepotlačujte své emoce ani nepopírejte faktory či lidi, kteří k nim přispívají. Místo toho se před rozhovorem s ostatními zamyslete nad tím, jak své emoce zvládnete.
  • Věnujte pozornost svým emocím, které se objevují. Všimli jste si například, že jste někdy bojovní, podráždění, rozzlobení nebo soutěživí? Uvědomění vám pomůže tyto reakce účinněji zvládat, abyste nejednali impulzivně.
Vzhlíželi ke mně? Měli ze mě jako ze svého vůdce dobrý pocit? Jednoho dne jsem však pochopil, že na tom, co si o mně myslí ostatní, nezáleží. Nejvíce záleželo na tom, jak se lidé v mé přítomnosti cítili sami se sebou. Když se mnou komunikovali, cítili se lépe nebo hůře?To, jak se v naší přítomnosti cítí ostatní, je cennou vlastností vůdce. V psychologii se tento rys nazývá „afektivní přítomnost“. Vedoucí pracovníci s pozitivní afektivní přítomností dávají najevo, že jim na lidech záleží a že jsou schopni navázat kontakt se svým okolím. Péče a propojení jsou základem úspěchu ve vedoucí funkci. Tento článek se zabývá konceptem afektivní přítomnosti, jeho významem a strategiemi pro rozvoj pozitivní afektivní přítomnosti, které posílí váš vliv na vedení.Termín „afektivní přítomnost“ poprvé použili psychologové Noah Eisenkraft a Hillary Anger Elfenbeinová ve studii z roku 2010. Podle jejich zjištění někteří jedinci působí hmatatelným emocionálním vlivem, který může v ostatních vyvolat buď pocit pohody, nebo neklidu.Jak vysvětlují, afektivní přítomnost se týká toho, jak se cítí druzí lidé jen tím, že jsou v jejich blízkosti, bez ohledu na naše vlastní emoce nebo záměry. Je to celkový, trvalý účinek, který na druhé zanecháváme.Existuje jak negativní, tak pozitivní afektivní přítomnost. Například jedna osoba může v lidech kolem sebe vzbuzovat nadšení. Jiný má naopak tendenci vyvolávat ve svých vrstevnících pocit úzkosti. Jinými slovy, jeden obvykle lidi nabíjí energií, zatímco druhý je stresuje.Afektivní přítomnost se přisuzuje schopnosti jedince efektivně zvládat emoce a komunikovat o nich. Při zkoumání toho, co odlišuje lidi, kteří vyvolávají pozitivnější nebo negativnější afekty než ostatní, poukazují vědci na rozdíly ve stylech vyjadřování, například agresivní a soutěživý versus laskavý a vřelý.Chcete využít této příležitosti?Studie Eisenkrafta a Elfenbeina mimo jiné naznačuje, že afektivní přítomnost může mít významné sociální důsledky: Lidé, kteří vyvolávají pozitivní afekty, jsou mezi svými vrstevníky oblíbenější. Naopak osoby, které u svých kolegů vyvolávají negativní emoce, jsou častěji terčem kontraproduktivního chování na pracovišti, jako je hrubost a posměšky. Výzkumy ukazují, že vedoucí pracovníci, kteří svou přítomností působí na ostatní lidi dobře, mají týmy, které lépe sdílejí informace, což vede k většímu počtu inovací. Vedoucí týmů s negativní afektivní přítomností mají na sdílení informací a inovace svých týmů opačný vliv. Podobně jiná studie také zjistila, že vedoucí s pozitivní afektivní přítomností podporují týmy v tom, aby sdělovaly své tvůrčí nápady. Konkrétně, pokud měl vedoucí týmu vyšší pozitivní afektivní přítomnost, bylo zadržování nápadů méně pravděpodobné na schůzkách, kde členové týmu generovali kreativní nápady. V neposlední řadě výzkumníci zjistili, že pozitivní afektivní přítomnost vedoucích pracovníků zvyšuje motivaci a výkonnost zaměstnanců v pohostinství, kteří často pracují dlouho, mají nízkou mzdu a napjatý rozvrh, což může vést k vyhoření. Zaměstnanci ve službách musí mít vysokou energii a nadšení, aby mohli zákazníky prezentovat přátelským a přívětivým chováním. Studie uvádí, že v tomto prostředí „pozitivní afektivní přítomnost vedoucích vysílá důležitý signál, že vedoucím záleží na blahu jejich zaměstnanců, a působí jako palivo, které rozněcuje energii zaměstnanců k práci“. Pozitivní nebo negativní afektivní přítomnost znamená, že ovlivňujete ty, kteří jsou ve vaší přítomnosti. Pěstování pozitivní afektivní přítomnosti vyžaduje záměrné a vědomé rozhodnutí komunikovat s ostatními pozitivním způsobem – je to volba, kterou musíme činit každý den, dokud se nestane součástí toho, kým jsme a jak se prezentujeme.Zde je několik strategií pro vytvoření pozitivní afektivní přítomnosti:Nemůžete opravit to, čemu nerozumíte. Sebeuvědomění je prvním krokem k efektivnímu sebeřízení. Lidé, kteří znají sami sebe, mohou lépe zvládat své emoce a pozitivně působit na ostatní.Své sebeuvědomění můžete zvýšit mnoha způsoby. Jmenujme alespoň některé: Pochopte své emocionální spouštěče. Co vás emocionálně spouští? Kdo jsou lidé, kteří se vám dostanou pod kůži? Tyto situace nebo lidé u vás mohou vyvolat negativní afektivní přítomnost. Nepotlačujte své emoce ani nepopírejte faktory či lidi, kteří k nim přispívají. Místo toho se před rozhovorem s ostatními zamyslete nad tím, jak své emoce zvládnete. Věnujte pozornost svým emocím, které se objevují. Všimli jste si například, že jste někdy bojovní, podráždění, rozzlobení nebo soutěživí? Uvědomění vám pomůže tyto reakce účinněji zvládat, abyste nejednali impulzivně.
Tagy: afektivni pritomnostenergiesebeuvedomeni

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 8. září — Jak se psal příběh legendárního úspěchu Elona Muska
      2. Proměna stresu v palivo, které vás posune k profesnímu úspěchu
      Advertisement

      Breaking.

      20:45

      Akcie Williams Companies stoupají po schválení klíčových povolení pro projekt Northeast Supply Enhancement.

      20:28

      CoreWeave, Occidental, Tyson Foods a další mají oznámit výsledky hospodaření v pondělí.

      20:26

      GoDaddy čelí verdiktu ve výši 170 milionů dolarů v patentovém sporu týkajícím se technologie webového designu.

      20:17

      Pondělní ekonomický kalendář zahrnuje zprávu WASDE a aukce státních dluhopisů.

      20:11

      Meta plánuje přidělit 600 miliard dolarů na americkou infrastrukturu během následujících tří let.

      20:06

      Volkswagen oznamuje obnovení dodávek čipů od společnosti Nexperia

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Societe Generale upozorňuje na silný potenciál pro reshoring v roce 2026

      7 listopadu, 2025

      Podle analytiků ze Societe Generale může být příští rok příznivý pro společnosti, které těží z trendu reshoringu, tedy přesunu výrobních...

      Zdroj: Getty Images

      Stifel zvyšuje doporučení pro Scotts Miracle-Gro díky lepším maržím a výhledu

      7 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Nárůst hodnoty Amazonu o stovky miliard posiluje jeho postavení v AI sektoru

      6 listopadu, 2025

      Central Bancompany míří na Nasdaq: skrytý klenot roku 2025?

      6 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America vidí prostor pro další růst akcií společnosti Sandisk

      5 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      Central Bancompany, Inc.

      Datum IPO: 20 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 5,7 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Palantir klesá navzdory rekordním výsledkům a silnému růstu v AI

      6 listopadu, 2025

      S&P 500 stoupá díky nákupům technologických akcií po nedávném výprodeji

      5 listopadu, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      S&P 500 ve středu posílil díky růstu technologických titulů

      5 listopadu, 2025

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá, vlna propouštění vyvolává obavy o ekonomiku USA

      6 listopadu, 2025

      Akcie DraftKings klesají po slabších výsledcích a nejistém výhledu

      7 listopadu, 2025

      S&P 500 propadá, generální ředitelé varovali před oceněním trhu

      4 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.