Společnost Meta Platforms údajně zvažuje plán, podle kterého by uživatelé v Evropské unii museli platit až 14 dolarů za verze Instagramu nebo Facebooku bez reklam, nebo souhlasit s personalizovanými reklamami v bezplatných verzích, uvádí Wall Street Journal. Navrhované cenové schéma stanovuje sazby na zhruba 10,46 USD měsíčně na platformách pro stolní počítače a o něco vyšší na mobilních zařízeních, kde další provize ukládají obchody s aplikacemi vlastněné společnostmi Apple a Google. Tento návrh následuje po pokutě 390 milionů eur, kterou irský komisař pro ochranu osobních údajů udělil společnosti Meta a v reakci na kterou společnost uvedla, že před povolením cílených reklam hodlá požádat uživatele v EU o souhlas. Nyní společnost Meta plánuje v nadcházejících měsících zavést v Evropě formát založený na předplatném bez reklam (označovaný jako “subscription no ads” – SNA).
Společnost Meta Platforms údajně zvažuje plán, podle kterého by uživatelé v Evropské unii museli platit až 14 dolarů za verze Instagramu nebo Facebooku bez reklam, nebo souhlasit s personalizovanými reklamami v bezplatných verzích, uvádí Wall Street Journal. Navrhované cenové schéma stanovuje sazby na zhruba 10,46 USD měsíčně na platformách pro stolní počítače a o něco vyšší na mobilních zařízeních, kde další provize ukládají obchody s aplikacemi vlastněné společnostmi Apple a Google. Tento návrh následuje po pokutě 390 milionů eur, kterou irský komisař pro ochranu osobních údajů udělil společnosti Meta a v reakci na kterou společnost uvedla, že před povolením cílených reklam hodlá požádat uživatele v EU o souhlas. Nyní společnost Meta plánuje v nadcházejících měsících zavést v Evropě formát založený na předplatném bez reklam .