Průzkum Bank of America ukazuje, že většina mladých Američanů, konkrétně 73 % spotřebitelů z generace Z ve věku 18-26 let, snížila své výdaje a přizpůsobila svůj životní styl. Z údajů získaných od více než 1 100 účastníků vyplynulo, že 43 % z nich upřednostnilo domácí vaření před stravováním mimo domov, 40 % minimalizovalo výdaje za oblečení a 33 % omezilo nákupy potravin na základní potřeby. “Příslušníci generace Z rozhodně hledají způsoby, jak zlepšit své finanční zdraví. Aktivně mění svůj životní styl, aby bojovali s inflací,” uvedla Holly O’Neillová, prezidentka retailového bankovnictví Bank of America. Rostoucí náklady na benzín a potraviny v USA zhoršily finanční situaci spotřebitelů, což vedlo Federální rezervní systém k udržování vysokých úrokových sazeb. V posledním roce téměř čtyři z deseti respondentů z generace Z prošli finančními problémy, které vedly k zastavení úspor nebo zvýšení zadlužení. Tyto problémy snížily jejich optimismus ohledně možného posílení ekonomiky v nadcházejícím roce. Zpráva naopak zdůraznila, že starší generace, včetně Boomerů, posílily své výdaje až o 5 %.
Průzkum Bank of America ukazuje, že většina mladých Američanů, konkrétně 73 % spotřebitelů z generace Z ve věku 18-26 let, snížila své výdaje a přizpůsobila svůj životní styl. Z údajů získaných od více než 1 100 účastníků vyplynulo, že 43 % z nich upřednostnilo domácí vaření před stravováním mimo domov, 40 % minimalizovalo výdaje za oblečení a 33 % omezilo nákupy potravin na základní potřeby. “Příslušníci generace Z rozhodně hledají způsoby, jak zlepšit své finanční zdraví. Aktivně mění svůj životní styl, aby bojovali s inflací,” uvedla Holly O’Neillová, prezidentka retailového bankovnictví Bank of America. Rostoucí náklady na benzín a potraviny v USA zhoršily finanční situaci spotřebitelů, což vedlo Federální rezervní systém k udržování vysokých úrokových sazeb. V posledním roce téměř čtyři z deseti respondentů z generace Z prošli finančními problémy, které vedly k zastavení úspor nebo zvýšení zadlužení. Tyto problémy snížily jejich optimismus ohledně možného posílení ekonomiky v nadcházejícím roce. Zpráva naopak zdůraznila, že starší generace, včetně Boomerů, posílily své výdaje až o 5 %.
