Společnost Pinterest v pondělí optimisticky oznámila, že ve třetím čtvrtletí dosáhla dobrých výsledků a výrazně překonala očekávání analytiků jak v horní, tak v dolní linii. Nečekaně pozitivní výsledky způsobily, že akcie v prodlouženém obchodování vzrostly o 14 %.
Gigant v oblasti vizuálních sociálních médií vykázal za 3. čtvrtletí tržby ve výši 763,2 milionu USD, čímž pohodlně překonal prognózu London Stock Exchange Group (LSEG) ve výši 743,5 milionu USD. Kromě toho Pinterest dosáhl upraveného zisku 28 centů na akcii, čímž opět překonal předpoklad LSEG ve výši 20 centů.
Působivé je, že tržby platformy sociálních médií vzrostly o 11 % oproti třetímu čtvrtletí roku 2022, kdy dosáhly 684,6 milionu dolarů. Růst horní linie lze z velké části přičíst 8% meziročnímu nárůstu globálních měsíčních aktivních uživatelů. Ti během čtvrtletí dosáhli celkem 482 milionů, zatímco analytici očekávali 473 milionů.
Pozoruhodný růst zaznamenaly také průměrné tržby společnosti na uživatele, které dosáhly 1,61 USD, což je mírně nad očekáváním analytiků, kteří očekávali 1,59 USD.
V prohlášení vydaném společností generální ředitel Pinterestu Bill Ready ocenil vynikající výsledky a pochválil jedinečné schopnosti platformy přitahovat uživatele a inzerenty. “Vzhledem k tomu, že se opíráme o jedinečné odlišnosti Pinterestu jako platformy pro vizuální vyhledávání, objevování a nakupování, nacházíme nejlepší soulad mezi produktem a trhem za poslední roky,” uvedl.
Ready se rovněž dotkl vyhlídek příjmů společnosti Pinterest v nadcházejícím čtvrtletí. Společnost předpokládá očekávaný růst v rozmezí 11 % až 13 %, přičemž předpokládaný střed mírně překonává odhady analytiků, které podle LSEG činí 11,3 %.
Aniž by se Ready vyhýbal sporným tématům, připustil také hrozící krizi na Blízkém východě a její potenciální dopad na příjmy z reklamy.
Všeobecné otřesy v regionu již negativně ovlivnily některé další významné hráče ve světě digitální reklamy. Právě minulý týden společnost Meta Platforms, dříve známá jako Facebook, oznámila, že cena jejích akcií klesla o více než 3 %, přestože ve třetím čtvrtletí zveřejnila lepší než očekávané výsledky. Společnost Snap, další technologický gigant, rovněž oznámila narušení příjmů z reklamy v důsledku napětí na Blízkém východě.
Ready sdílel, že Pinterest zaznamenal podobné dopady velkých geopolitických událostí, přičemž někteří inzerenti značek dočasně pozastavili své výdaje. Následně však informoval o opětovném oživení, díky němuž mnoho velkých inzerentů obnovilo své aktivity.
Přesto Ready připustil, že zhoršení krize by vedlo k tomu, že by Pinterest pocítil výraznější dopad. “Platformy, které se více orientují na povědomí o značkách, by byly zasaženy více než my,” uvedl a zdůraznil, že Pinterest se stále zaměřuje na nákupní služby.
Strategický posun společnosti směrem k nakupování ztělesňuje její nedávné partnerství s gigantem elektronického obchodu, společností Amazon. Minulý týden Amazon oznámil 26% meziroční nárůst své jednotky pro online reklamu, která dosáhla příjmů přes 12 miliard dolarů.
Ready byl nicméně opatrný, pokud jde o případné negativní dopady probíhající krize na Blízkém východě, a připustil, že další eskalace by mohla vést k tomu, že více inzerentů pozastaví své kampaně, což by nevyhnutelně ovlivnilo příjmy společnosti.
Z finančního hlediska zaznamenal Pinterest významný pokrok. Z čisté ztráty 65,2 milionu dolarů (10 centů na akcii) ve stejném období předchozího roku se přehoupla do čistého zisku 6,73 milionu dolarů (neboli jednoho centu na akcii).
Navzdory téměř 2% nárůstu nákladů ve 3. čtvrtletí, které dosáhly 768,2 milionu dolarů z loňských 753,9 milionu dolarů, společnost předpokládá pokles svých provozních nákladů mimo GAAP ve 4. čtvrtletí 2023. Pinterest očekává, že tyto náklady, které nezahrnují náklady na výnosy, se meziročně sníží o 9 % až 13 %.
Závěrem lze říci, že povzbudivé výsledky společnosti Pinterest za 3. čtvrtletí svědčí o růstu a odolnosti platformy a ilustrují její silnou pozici v rámci vyvíjejícího se prostředí digitální reklamy.
Společnost Pinterest v pondělí optimisticky oznámila, že ve třetím čtvrtletí dosáhla dobrých výsledků a výrazně překonala očekávání analytiků jak v horní, tak v dolní linii. Nečekaně pozitivní výsledky způsobily, že akcie v prodlouženém obchodování vzrostly o 14 %. Gigant v oblasti vizuálních sociálních médií vykázal za 3. čtvrtletí tržby ve výši 763,2 milionu USD, čímž pohodlně překonal prognózu London Stock Exchange Group ve výši 743,5 milionu USD. Kromě toho Pinterest dosáhl upraveného zisku 28 centů na akcii, čímž opět překonal předpoklad LSEG ve výši 20 centů. Působivé je, že tržby platformy sociálních médií vzrostly o 11 % oproti třetímu čtvrtletí roku 2022, kdy dosáhly 684,6 milionu dolarů. Růst horní linie lze z velké části přičíst 8% meziročnímu nárůstu globálních měsíčních aktivních uživatelů. Ti během čtvrtletí dosáhli celkem 482 milionů, zatímco analytici očekávali 473 milionů. Pozoruhodný růst zaznamenaly také průměrné tržby společnosti na uživatele, které dosáhly 1,61 USD, což je mírně nad očekáváním analytiků, kteří očekávali 1,59 USD. V prohlášení vydaném společností generální ředitel Pinterestu Bill Ready ocenil vynikající výsledky a pochválil jedinečné schopnosti platformy přitahovat uživatele a inzerenty. “Vzhledem k tomu, že se opíráme o jedinečné odlišnosti Pinterestu jako platformy pro vizuální vyhledávání, objevování a nakupování, nacházíme nejlepší soulad mezi produktem a trhem za poslední roky,” uvedl. Ready se rovněž dotkl vyhlídek příjmů společnosti Pinterest v nadcházejícím čtvrtletí. Společnost předpokládá očekávaný růst v rozmezí 11 % až 13 %, přičemž předpokládaný střed mírně překonává odhady analytiků, které podle LSEG činí 11,3 %. Aniž by se Ready vyhýbal sporným tématům, připustil také hrozící krizi na Blízkém východě a její potenciální dopad na příjmy z reklamy. Všeobecné otřesy v regionu již negativně ovlivnily některé další významné hráče ve světě digitální reklamy. Právě minulý týden společnost Meta Platforms, dříve známá jako Facebook, oznámila, že cena jejích akcií klesla o více než 3 %, přestože ve třetím čtvrtletí zveřejnila lepší než očekávané výsledky. Společnost Snap, další technologický gigant, rovněž oznámila narušení příjmů z reklamy v důsledku napětí na Blízkém východě. Ready sdílel, že Pinterest zaznamenal podobné dopady velkých geopolitických událostí, přičemž někteří inzerenti značek dočasně pozastavili své výdaje. Následně však informoval o opětovném oživení, díky němuž mnoho velkých inzerentů obnovilo své aktivity. Přesto Ready připustil, že zhoršení krize by vedlo k tomu, že by Pinterest pocítil výraznější dopad. “Platformy, které se více orientují na povědomí o značkách, by byly zasaženy více než my,” uvedl a zdůraznil, že Pinterest se stále zaměřuje na nákupní služby. Strategický posun společnosti směrem k nakupování ztělesňuje její nedávné partnerství s gigantem elektronického obchodu, společností Amazon. Minulý týden Amazon oznámil 26% meziroční nárůst své jednotky pro online reklamu, která dosáhla příjmů přes 12 miliard dolarů. Ready byl nicméně opatrný, pokud jde o případné negativní dopady probíhající krize na Blízkém východě, a připustil, že další eskalace by mohla vést k tomu, že více inzerentů pozastaví své kampaně, což by nevyhnutelně ovlivnilo příjmy společnosti. Z finančního hlediska zaznamenal Pinterest významný pokrok. Z čisté ztráty 65,2 milionu dolarů ve stejném období předchozího roku se přehoupla do čistého zisku 6,73 milionu dolarů . Navzdory téměř 2% nárůstu nákladů ve 3. čtvrtletí, které dosáhly 768,2 milionu dolarů z loňských 753,9 milionu dolarů, společnost předpokládá pokles svých provozních nákladů mimo GAAP ve 4. čtvrtletí 2023. Pinterest očekává, že tyto náklady, které nezahrnují náklady na výnosy, se meziročně sníží o 9 % až 13 %. Závěrem lze říci, že povzbudivé výsledky společnosti Pinterest za 3. čtvrtletí svědčí o růstu a odolnosti platformy a ilustrují její silnou pozici v rámci vyvíjejícího se prostředí digitální reklamy.