Velkou měrou k tomu přispělo zvýšení cen oblíbených burritos a mís. Po této zprávě akcie společnosti vzrostly o více než 2 %.
Podle analýzy provedené skupinou London Stock Exchange Group (LSEG), dříve známou jako Refinitiv, se zisk na akcii společnosti Chipotle ustálil na upravené hodnotě 11,36 USD, čímž překonal očekávanou hodnotu 10,55 USD. Tržby společnosti navíc dosáhly 2,47 miliardy dolarů, což se shoduje s předpověďmi ekonomů.
Za letošní třetí čtvrtletí společnost Chipotle oznámila čistý zisk ve výši 313,2 milionu dolarů, tj. 11,32 dolaru na akcii, což je výrazný nárůst oproti 257,1 milionu dolarů, tj. 9,20 dolaru na akcii, vykázaných ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Bez započtení nákladů na restrukturalizaci společnosti vydělal mexický potravinářský řetězec 11,36 USD na akcii.
Navzdory loňskému zvýšení cen jídelního lístku výrazný růst nákladů na hovězí maso a queso v tomto čtvrtletí tento efekt poněkud otupil. Začátkem tohoto měsíce řetězec poprvé po více než roce zvýšil ceny jídelních lístků a jako hlavní důvod tohoto kroku uvedl rostoucí inflaci.
V minulém roce si Chipotle dočasně vyhradil agresivní zvyšování cen v rámci přizpůsobování se spotřebitelským výdajovým zvyklostem. Vedení společnosti nicméně nadále zdůrazňuje, že Chipotle má cenovou sílu a předpokládá další růst.
Finanční ředitel Jack Hartung ocenil cenovou dostupnost stravování v Chipotle a v konferenčním hovoru uvedl, že spotřebitelé volí jejich restaurace, protože z nich vyzařuje hodnota Chipotle, což je obzvláště patrné vzhledem k tomu, že se až donedávna celý rok zdržovali zvyšování cen.
Návštěvníci Chipotle v Kalifornii se budou muset připravit na možné zvýšení cen v nadcházejícím roce. Vedení společnosti přislíbilo, že se přizpůsobí zvýšeným nákladům na pracovní sílu, což je důsledek zvýšení minimální mzdy pro pracovníky rychlého občerstvení v Kalifornii, která se v dubnu zvýšila na 20 dolarů za hodinu. Přibližně 15 % restaurací společnosti Chipotle se nachází v Kalifornii.
Hartung prohlásil, že se nepochybně chystají přizpůsobit těmto novým nákladům, ačkoli o přesných opatřeních, která přijmou, zatím není rozhodnuto.
Zdroj: Getty Images
Společnosti Chipotle se podařilo realizovat 11,3% nárůst čistých tržeb, které dosáhly 2,47 miliardy dolarů. Jejich tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 5 %, což je číslo, které výrazně překonává odhad StreetAccount ve výši 4,6 %. Tento růst čtvrtletních tržeb ve stejných prodejnách byl připsán především eskalovaným transakcím a zvýšeným cenám jídelního lístku. Bylo oznámeno, že ceny Chipotle vzrostly o 2,8 % ve srovnání se stejným čtvrtletím minulého roku, což je přímý důsledek loňského zvýšení cen.
Generální ředitel Brian Niccol vyjádřil optimismus ohledně pokračujících silných trendů v návštěvnosti, což umocňuje návrat carne asada do jídelního lístku v podobě časově omezené nabídky.
Na další strategické frontě Chipotle v uplynulém čtvrtletí otevřel 62 nových restaurací, z nichž 54 je vybaveno “Chipotlane” – drive-thru pruhem určeným pro vyzvedávání digitálních objednávek. V rámci své strategie expanze společnost očekává, že do roku 2024 otevře dalších 285 až 315 nových restaurací.
Chipotle dále zopakoval svou prognózu na rok 2023, v níž předpovídá růst tržeb ve stejných prodejnách ve středním až vysokém jednociferném pásmu, což je další důkaz pokračujícího růstu a úspěchu společnosti na trhu rychlého občerstvení.
Velkou měrou k tomu přispělo zvýšení cen oblíbených burritos a mís. Po této zprávě akcie společnosti vzrostly o více než 2 %.Podle analýzy provedené skupinou London Stock Exchange Group , dříve známou jako Refinitiv, se zisk na akcii společnosti Chipotle ustálil na upravené hodnotě 11,36 USD, čímž překonal očekávanou hodnotu 10,55 USD. Tržby společnosti navíc dosáhly 2,47 miliardy dolarů, což se shoduje s předpověďmi ekonomů.Za letošní třetí čtvrtletí společnost Chipotle oznámila čistý zisk ve výši 313,2 milionu dolarů, tj. 11,32 dolaru na akcii, což je výrazný nárůst oproti 257,1 milionu dolarů, tj. 9,20 dolaru na akcii, vykázaných ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Bez započtení nákladů na restrukturalizaci společnosti vydělal mexický potravinářský řetězec 11,36 USD na akcii. Navzdory loňskému zvýšení cen jídelního lístku výrazný růst nákladů na hovězí maso a queso v tomto čtvrtletí tento efekt poněkud otupil. Začátkem tohoto měsíce řetězec poprvé po více než roce zvýšil ceny jídelních lístků a jako hlavní důvod tohoto kroku uvedl rostoucí inflaci.V minulém roce si Chipotle dočasně vyhradil agresivní zvyšování cen v rámci přizpůsobování se spotřebitelským výdajovým zvyklostem. Vedení společnosti nicméně nadále zdůrazňuje, že Chipotle má cenovou sílu a předpokládá další růst.Finanční ředitel Jack Hartung ocenil cenovou dostupnost stravování v Chipotle a v konferenčním hovoru uvedl, že spotřebitelé volí jejich restaurace, protože z nich vyzařuje hodnota Chipotle, což je obzvláště patrné vzhledem k tomu, že se až donedávna celý rok zdržovali zvyšování cen.Návštěvníci Chipotle v Kalifornii se budou muset připravit na možné zvýšení cen v nadcházejícím roce. Vedení společnosti přislíbilo, že se přizpůsobí zvýšeným nákladům na pracovní sílu, což je důsledek zvýšení minimální mzdy pro pracovníky rychlého občerstvení v Kalifornii, která se v dubnu zvýšila na 20 dolarů za hodinu. Přibližně 15 % restaurací společnosti Chipotle se nachází v Kalifornii.Hartung prohlásil, že se nepochybně chystají přizpůsobit těmto novým nákladům, ačkoli o přesných opatřeních, která přijmou, zatím není rozhodnuto.Společnosti Chipotle se podařilo realizovat 11,3% nárůst čistých tržeb, které dosáhly 2,47 miliardy dolarů. Jejich tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 5 %, což je číslo, které výrazně překonává odhad StreetAccount ve výši 4,6 %. Tento růst čtvrtletních tržeb ve stejných prodejnách byl připsán především eskalovaným transakcím a zvýšeným cenám jídelního lístku. Bylo oznámeno, že ceny Chipotle vzrostly o 2,8 % ve srovnání se stejným čtvrtletím minulého roku, což je přímý důsledek loňského zvýšení cen.Generální ředitel Brian Niccol vyjádřil optimismus ohledně pokračujících silných trendů v návštěvnosti, což umocňuje návrat carne asada do jídelního lístku v podobě časově omezené nabídky.Na další strategické frontě Chipotle v uplynulém čtvrtletí otevřel 62 nových restaurací, z nichž 54 je vybaveno “Chipotlane” – drive-thru pruhem určeným pro vyzvedávání digitálních objednávek. V rámci své strategie expanze společnost očekává, že do roku 2024 otevře dalších 285 až 315 nových restaurací.Chipotle dále zopakoval svou prognózu na rok 2023, v níž předpovídá růst tržeb ve stejných prodejnách ve středním až vysokém jednociferném pásmu, což je další důkaz pokračujícího růstu a úspěchu společnosti na trhu rychlého občerstvení.