Společnost PowerCo koncernu Volkswagen a belgická materiálová firma Umicore se rozhodly pro Polsko jako místo pro první továrnu svého společného podniku na výrobu autobaterií Ionway. Iniciativa v hodnotě 2,9 miliardy dolarů je součástí širšího trendu, kdy evropské automobilky v souvislosti s přechodem na elektrická vozidla přibližují dodávky baterií k domovu. Polská vláda poskytne 371 milionů dolarů v peněžních grantech, aby usnadnila zřízení továrny v Nyse, která má vytvořit přibližně 900 pracovních míst. Do konce desetiletí chce společnost Ionway dosáhnout roční výrobní kapacity přibližně 160 gigawatthodin, což by stačilo pro 2,2 milionu elektromobilů. Důvodem rozhodnutí vybrat si Polsko byly strategické výhody polohy a dostupnost kvalifikované pracovní síly a obnovitelných zdrojů energie. Společnost Ionway bude dodávat klíčové materiály pro baterie do evropských továren na výrobu bateriových článků společnosti PowerCo a pokryje významnou část jejích potřeb v Evropské unii. Tento vývoj navazuje na v dubnu představené plány VW investovat až 7 miliard kanadských dolarů do závodu na výrobu autobaterií v kanadském Ontariu.
Společnost PowerCo koncernu Volkswagen a belgická materiálová firma Umicore se rozhodly pro Polsko jako místo pro první továrnu svého společného podniku na výrobu autobaterií Ionway. Iniciativa v hodnotě 2,9 miliardy dolarů je součástí širšího trendu, kdy evropské automobilky v souvislosti s přechodem na elektrická vozidla přibližují dodávky baterií k domovu. Polská vláda poskytne 371 milionů dolarů v peněžních grantech, aby usnadnila zřízení továrny v Nyse, která má vytvořit přibližně 900 pracovních míst. Do konce desetiletí chce společnost Ionway dosáhnout roční výrobní kapacity přibližně 160 gigawatthodin, což by stačilo pro 2,2 milionu elektromobilů. Důvodem rozhodnutí vybrat si Polsko byly strategické výhody polohy a dostupnost kvalifikované pracovní síly a obnovitelných zdrojů energie. Společnost Ionway bude dodávat klíčové materiály pro baterie do evropských továren na výrobu bateriových článků společnosti PowerCo a pokryje významnou část jejích potřeb v Evropské unii. Tento vývoj navazuje na v dubnu představené plány VW investovat až 7 miliard kanadských dolarů do závodu na výrobu autobaterií v kanadském Ontariu.
