Japonská společnost Toyota Motor naléhá na indickou vládu, aby snížila daně na hybridní vozidla až o 20 %, uvádí se v dopise společnosti. Toyota, největší světový výrobce automobilů, plánuje zvýšit výrobu, aby uspokojila rostoucí poptávku po hybridech v Indii. Vláda v čele s premiérem Naréndrou Módím se však zaměřuje na podporu elektromobilů prostřednictvím různých pobídek. Podle současných daňových sazeb jsou hybridy zdaněny 43 %, což je těsně pod 48% sazbou pro benzinové automobily, zatímco elektromobily jsou zdaněny pouze 5 %. Toyota tvrdí, že to znehodnocuje výhody hybridů, které spočívají v nižších emisích a vyšší spotřebě paliva. Společnost navrhuje daňovou sazbu 37 % pro hybridy a 34 % pro flexihybridy, což představuje snížení o 14 %, resp. 21 %. Postoj Toyoty se setkal s kritikou investorů a ekologických skupin, zatímco jiní výrobci, například Tata Motors a Mahindra & Mahindra, upřednostňují elektromobily.
Japonská společnost Toyota Motor naléhá na indickou vládu, aby snížila daně na hybridní vozidla až o 20 %, uvádí se v dopise společnosti. Toyota, největší světový výrobce automobilů, plánuje zvýšit výrobu, aby uspokojila rostoucí poptávku po hybridech v Indii. Vláda v čele s premiérem Naréndrou Módím se však zaměřuje na podporu elektromobilů prostřednictvím různých pobídek. Podle současných daňových sazeb jsou hybridy zdaněny 43 %, což je těsně pod 48% sazbou pro benzinové automobily, zatímco elektromobily jsou zdaněny pouze 5 %. Toyota tvrdí, že to znehodnocuje výhody hybridů, které spočívají v nižších emisích a vyšší spotřebě paliva. Společnost navrhuje daňovou sazbu 37 % pro hybridy a 34 % pro flexihybridy, což představuje snížení o 14 %, resp. 21 %. Postoj Toyoty se setkal s kritikou investorů a ekologických skupin, zatímco jiní výrobci, například Tata Motors a Mahindra & Mahindra, upřednostňují elektromobily.