Akcie Meituan v Hongkongu klesly o 11,6 % poté, co firma předpověděla nižší tržby ve 4. čtvrtletí kvůli sníženým spotřebitelským výdajům na svém hlavním trhu.
Meituan očekává meziroční a mezikvartální pokles v hlavní činnosti doručování potravin a také v oblasti doručování nepotravinářského zboží.
Firma reaguje na klesající poptávku zvýšením výdajů na marketing, aby podpořila poptávku, a potvrdila plány na zpětný odkup akcií v hodnotě 1 miliardy dolarů.
Ekonomický pokles a zhoršující se podmínky ve spotřebitelských výdajích mají vliv na čínské firmy zaměřené na spotřebitele, jako Meituan a Alibaba, které se snaží udržet růst v náročném prostředí.
Čínský gigant v oblasti doručování jídla Meituan (HK:3690) zaznamenal ve středu propad svých akcií kótovaných na burze v Hongkongu poté, co společnost předpověděla nižší tržby ve čtvrtém čtvrtletí kvůli sníženým spotřebitelským výdajům na svém nejvýznamnějším trhu. Během odpoledního obchodování se akcie propadly o 11,6 % na více než tříleté minimum na 91,10 hongkongských dolarů. Ztráty společnosti Meituan ovlivnily také index Hang Seng, který stáhly o téměř 2 % níže a dostaly ji na pozici nejhoršího hráče indexu.
V úterý firma, která funguje jako platforma pro jednorázové nakupování, předpověděla pro prosincové čtvrtletí meziroční a mezikvartální pokles své hlavní činnosti v oblasti doručování potravin. Předpověděla také pokles dodávek. Nejen v sektoru potravin, pokles očekává i u zisků ze své služby doručování nepotravinářského zboží. Společnost uvedla faktory, jako je zvýšená obezřetnost spotřebitelů ohledně výdajů spolu s teplejším počasím letošní zimy, které přiklání spotřebitele spíše k jídlu venku než k objednávání rozvozu jídla.
S ohledem na klesající poptávku, která se v průběhu letošního roku neustále snižovala, protože v Číně nedošlo k hospodářskému oživení po skončení covidové krize, se firma rozhodla v nadcházejících měsících zvýšit své výdaje na marketing, aby podpořila poptávku. Goldman Sachs, i když snížila cílovou cenu Meituanu, zachovala nákupní rating akcií s vysvětlením, že výsledky společnosti za třetí čtvrtletí z větší části odpovídají očekáváním.
Přední čínská firma na rozvoz jídla Meituan zaznamenala ve třetím čtvrtletí 22,1% eskalaci tržeb, které dosáhly 76,47 miliardy jüanů (10,7 miliardy USD). Dosáhla zisku 3,59 miliardy jüanů, což odráží téměř 200% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Společnost potvrdila plány na zpětný odkup akcií v hodnotě 1 miliardy dolarů a zároveň pokračuje v plánu expanze do jihovýchodní Asie.
Chmurné vyhlídky společnosti Meituan však podtrhují nově vznikající vzorec mezi čínskými firmami zaměřenými na spotřebitele. Diskreční výdaje zaznamenaly v roce 2021 v souvislosti se zhoršujícími se ekonomickými podmínkami výrazné zpomalení. Podobně jako společnost Meituan vydal nedávno varování ohledně zpomalení růstu zisků v důsledku slabého výkonu na svém dominantním trhu i další obchodní gigant, společnost Alibaba Group Holdings (BABA), která společnosti Meituan konkuruje prostřednictvím své jednotky Ele.me.
Navzdory pokračujícím vládním injekcím likvidity na podporu výdajů se Čína v říjnu propadla do fáze dezinflace. Tyto ekonomické okolnosti dostaly společnosti, jako jsou Meituan a Alibaba, pod tlak a donutily je vymyslet strategie, jak zvýšit spotřebitelské výdaje a udržet slibné finanční výsledky. Zda se tyto strategie ukáží jako dostatečné v podmínkách pokračujícího hospodářského poklesu, se teprve uvidí. Čtvrté čtvrtletí roku 2021, které se chýlí ke konci, bude pro tyto společnosti klíčovým obdobím, kdy budou muset reagovat na ekonomické výzvy a zároveň pokračovat v plnění svých růstových cílů.
Čínský gigant v oblasti doručování jídla Meituan zaznamenal ve středu propad svých akcií kótovaných na burze v Hongkongu poté, co společnost předpověděla nižší tržby ve čtvrtém čtvrtletí kvůli sníženým spotřebitelským výdajům na svém nejvýznamnějším trhu. Během odpoledního obchodování se akcie propadly o 11,6 % na více než tříleté minimum na 91,10 hongkongských dolarů. Ztráty společnosti Meituan ovlivnily také index Hang Seng, který stáhly o téměř 2 % níže a dostaly ji na pozici nejhoršího hráče indexu. V úterý firma, která funguje jako platforma pro jednorázové nakupování, předpověděla pro prosincové čtvrtletí meziroční a mezikvartální pokles své hlavní činnosti v oblasti doručování potravin. Předpověděla také pokles dodávek. Nejen v sektoru potravin, pokles očekává i u zisků ze své služby doručování nepotravinářského zboží. Společnost uvedla faktory, jako je zvýšená obezřetnost spotřebitelů ohledně výdajů spolu s teplejším počasím letošní zimy, které přiklání spotřebitele spíše k jídlu venku než k objednávání rozvozu jídla. S ohledem na klesající poptávku, která se v průběhu letošního roku neustále snižovala, protože v Číně nedošlo k hospodářskému oživení po skončení covidové krize, se firma rozhodla v nadcházejících měsících zvýšit své výdaje na marketing, aby podpořila poptávku. Goldman Sachs, i když snížila cílovou cenu Meituanu, zachovala nákupní rating akcií s vysvětlením, že výsledky společnosti za třetí čtvrtletí z větší části odpovídají očekáváním. Přední čínská firma na rozvoz jídla Meituan zaznamenala ve třetím čtvrtletí 22,1% eskalaci tržeb, které dosáhly 76,47 miliardy jüanů . Dosáhla zisku 3,59 miliardy jüanů, což odráží téměř 200% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Společnost potvrdila plány na zpětný odkup akcií v hodnotě 1 miliardy dolarů a zároveň pokračuje v plánu expanze do jihovýchodní Asie. Chmurné vyhlídky společnosti Meituan však podtrhují nově vznikající vzorec mezi čínskými firmami zaměřenými na spotřebitele. Diskreční výdaje zaznamenaly v roce 2021 v souvislosti se zhoršujícími se ekonomickými podmínkami výrazné zpomalení. Podobně jako společnost Meituan vydal nedávno varování ohledně zpomalení růstu zisků v důsledku slabého výkonu na svém dominantním trhu i další obchodní gigant, společnost Alibaba Group Holdings , která společnosti Meituan konkuruje prostřednictvím své jednotky Ele.me. Navzdory pokračujícím vládním injekcím likvidity na podporu výdajů se Čína v říjnu propadla do fáze dezinflace. Tyto ekonomické okolnosti dostaly společnosti, jako jsou Meituan a Alibaba, pod tlak a donutily je vymyslet strategie, jak zvýšit spotřebitelské výdaje a udržet slibné finanční výsledky. Zda se tyto strategie ukáží jako dostatečné v podmínkách pokračujícího hospodářského poklesu, se teprve uvidí. Čtvrté čtvrtletí roku 2021, které se chýlí ke konci, bude pro tyto společnosti klíčovým obdobím, kdy budou muset reagovat na ekonomické výzvy a zároveň pokračovat v plnění svých růstových cílů.
Technologické akcie pravděpodobně v poslední době vydělaly více než několik milionářů, například technologický sektor Nasdaq-100 vzrostl od loňského května o...