Společnost Fisker Inc., která se zabývá výrobou elektromobilů, v pondělí zveřejnila ztrátu za třetí čtvrtletí, která překonala očekávání Wall Street, a uvedla, že v tomto období dodala přibližně 1100 elektrických SUV Ocean. Navzdory vyšší než očekávané ztrátě však společnost Fisker oznámila následné zrychlení dodávek vozů Ocean, přičemž v říjnu dodala více než 1 200 vozů Ocean a další “stovky” vozů jsou v současné době dodávány zákazníkům.
Akcie společnosti Fisker zaznamenaly po zveřejnění zprávy pokles o více než 10 %. Její výrobní partner, společnost Magna International, asistoval při výrobě 4 725 vozů Ocean, z nichž 1 097 bylo dodáno zákazníkům ve 3. čtvrtletí. Společnost Fisker předpovídala výrazný nárůst výroby z 1 022 vozů Ocean vyrobených ve 2. čtvrtletí roku 2023.
Generální ředitel Henrik Fisker ve svém prohlášení prohlásil: “Rychle rozšiřujeme naši dodavatelskou infrastrukturu, abychom podpořili ještě vyšší objemy dodávek našeho špičkového produktu naší třídy věrným zákazníkům. Nabíráme na dynamice a v měsíci říjnu jsme dodali více kusů než za celé třetí čtvrtletí.”
Dne 26. září vydal Fisker prohlášení, v němž tvrdí, že do konce roku 2023 očekává zvýšení dodávek Ocean na 300 kusů denně. Toto prohlášení bylo součástí zprávy o výsledcích společnosti za 3. čtvrtletí, jejíž zveřejnění bylo odloženo z původního data 8. listopadu kvůli změnám na pozici hlavního účetního společnosti.
Společnost Fisker zveřejnila za 3. čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 91 milionů USD, což odpovídá 27 centům na akcii. To zastínilo očekávání Wall Street ohledně ztráty ve výši 19 centů na akcii podle analytiků oslovených společností LSEG, dříve známou jako Refinitiv. Vykázané tržby za toto období činily 71,8 milionu dolarů, což je výrazně méně, než Wall Street předpokládal ve výši 109 milionů dolarů.
Pro srovnání, před rokem společnost Fisker vykázala čistou ztrátu ve výši 149,3 milionu USD, tj. 49 centů na akcii, a tržby ve výši přibližně 14 000 USD. K 30. září měla společnost Fisker v hotovosti a peněžních ekvivalentech 625 milionů dolarů, což znamená výrazné zvýšení oproti 521,8 milionu dolarů naměřených k 30. červnu.
Společnost Fisker také dokázala získat dalších 300 milionů dolarů prostřednictvím nabídky konvertibilních dluhopisů v červenci a následně dalších 150 milionů dolarů v září. Výrobce elektromobilů však bezprostředně neaktualizoval svůj celoroční výhled výroby. Předtím v srpnu Fisker předpokládal, že Magna ve svém smluvním výrobním závodě v Rakousku do konce roku vyrobí 20 000 až 23 000 vozů Oceans.
Výsledky měly být oznámeny před otevřením amerických trhů 8. listopadu. Zpráva však byla náhle odložena kvůli odchodu hlavního účetního společnosti 27. října. Jmenování nového pracovníka 6. listopadu podle společnosti “zpozdilo dokončení účetní závěrky a souvisejících zveřejněných informací”.
Podrobnosti o odchodu hlavního účetního nebyly zveřejněny. Za zmínku stojí také odchod technologického ředitele společnosti Fisker, Burkharda Huhnkeho, který společnost opustil koncem října z “osobních důvodů”, jak je uvedeno v regulačním hlášení. Na jeho místo pak 3. listopadu nastoupil David King, vedoucí inženýr, který dříve vedl tým inženýrů karoserie vozů Fisker.
Navzdory ohlášeným ztrátám a personálním změnám zůstává společnost Fisker pozitivní, pokud jde o zvýšené dodávky vozů Ocean a hotovostní zásoby, které mají podpořit její další činnost a růst na konkurenčním trhu s elektromobily. Konečné výsledky společnosti Fisker, založené na prognózách a lepším škálování dodavatelské infrastruktury, se teprve ukáží.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky