NEW YORK – Několik významných společností zastavilo inzerci na sociální síti X poté, co se Elon Musk kontroverzně angažoval v obsahu kritizovaném za antisemitský podtext. Incident vyvolává obavy ohledně moderování obsahu a bezpečnosti značky v digitální reklamě. Jako první stáhla své reklamy společnost IBM poté, co zpráva Media Matters identifikovala její reklamy vedle antisemitských sdělení. K bojkotu se připojila i další filmová studia, včetně Warner Bros a Paramount, což odráží obavy o bezpečnost značky v celém odvětví. Generální ředitelka společnosti X Linda Yaccarino se snaží vylepšit nástroje pro bezpečnost značky a bojovat proti nenávistným projevům uprostřed rostoucí kontroly laxních pravidel pro moderování obsahu. Bílý dům také kritizoval Muska za propagaci tvrzení spojených s teorií nahrazení, která souvisí s aktem antisemitismu v synagoze Tree of Life. Musk reagoval omezením výzev k násilí na platformě, tento krok byl však kritizován za potlačování svobody projevu. S rostoucími obavami z urážlivého obsahu společnosti jako GM a VW pozastavily propagaci, což způsobilo pokles příjmů z reklamy na X. Nejnověji se k pozastavení reklamy kvůli Muskovým rozverným výrokům a plánům na uvolnění pravidel moderování obsahu připojily společnosti Disney, Lionsgate, Paramount Global, Apple a IBM. Inzerenti přehodnocující své strategie by mohli přinutit platformy sociálních médií k přijetí přísnějších postupů správy obsahu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























