Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) chce přeměnit Centrum služeb pro silniční dopravu v silniční inspekci po vzoru Polska a dalších států. Inspekce by měla mít silnější pravomoci při kontrole nákladních vozidel, zejména kontrole přetížení a dodržování pravidelných přestávek. Zákon chce Kupka předložit příští rok na jaře, účinný by měl být od roku 2025, řekl dnes v pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Ministr zdůraznil, že přeměna centra na inspekci nepřinese státu nové náklady, protože nebude znamenat nabírání nových státních zaměstnanců.
Centrum má nyní podle Kupky nedostatečné pravomoci. Při jeho kontrolách musí asistovat policie a pokud musí policisté odjet k neodkladné události, nemůžou pracovníci centra v započaté kontrole pokračovat. Nová inspekce by podle Kupky mohla důsledněji postihovat přetížené kamiony na českých dálnicích i další problémy v dopravě. Ministr zdůraznil, že návrh podporují i čeští nákladní dopravci, podle něj změna zajistí shodné podmínky pro ně i pro ty zahraniční.
Bývalý ministr dopravy a místopředseda ANO Karel Havlíček řekl, že opoziční hnutí v zásadě návrh podporuje. Zdůraznil ale, že je třeba ve větší míře zapojit vysokorychlostní váhy na dálnicích ke kontrole přetížených kamionů.
Ministr dopravy Martin Kupka chce přeměnit Centrum služeb pro silniční dopravu v silniční inspekci po vzoru Polska a dalších států. Inspekce by měla mít silnější pravomoci při kontrole nákladních vozidel, zejména kontrole přetížení a dodržování pravidelných přestávek. Zákon chce Kupka předložit příští rok na jaře, účinný by měl být od roku 2025, řekl dnes v pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Ministr zdůraznil, že přeměna centra na inspekci nepřinese státu nové náklady, protože nebude znamenat nabírání nových státních zaměstnanců.
Centrum má nyní podle Kupky nedostatečné pravomoci. Při jeho kontrolách musí asistovat policie a pokud musí policisté odjet k neodkladné události, nemůžou pracovníci centra v započaté kontrole pokračovat. Nová inspekce by podle Kupky mohla důsledněji postihovat přetížené kamiony na českých dálnicích i další problémy v dopravě. Ministr zdůraznil, že návrh podporují i čeští nákladní dopravci, podle něj změna zajistí shodné podmínky pro ně i pro ty zahraniční.
Bývalý ministr dopravy a místopředseda ANO Karel Havlíček řekl, že opoziční hnutí v zásadě návrh podporuje. Zdůraznil ale, že je třeba ve větší míře zapojit vysokorychlostní váhy na dálnicích ke kontrole přetížených kamionů.
