Společnost Lowe’s nesplnila odhady tržeb a snížila výhled na fiskální rok. Akcie klesají
Společnost Lowe’s Companies Inc., jeden z předních amerických maloobchodních prodejců domácích potřeb, nedávno oznámila, že ve třetím čtvrtletí mírně překonala zisk.
Zároveň však překvapivě nedosáhla plánovaných tržeb a došlo k výraznému poklesu cen akcií, neboť zpráva naznačila, že spotřebitelé utahují své peněženky.
Společnost Lowe’s vykázala zisk na akcii (EPS) ve výši 3,06 USD, což je mírně nad tržní předpovědí ve výši 3,02 USD. Alokace však předpokládaly tržby ve výši přibližně 20,9 miliardy USD, avšak vykázané tržby nedosáhly ani 20,5 miliardy USD. Akcie se mezitím v předobchodní aktivitě propadly o 5,6 % na 193 USD.
Generální ředitel společnosti Lowe’s Marvin R. Ellison ve svém prohlášení zdůraznil, že společnost dosáhla významného provozního úspěchu a zlepšila služby zákazníkům, a to navzdory zjevnému útlumu spotřebitelských výdajů na diskrétní zboží pro kutily, zejména v oblasti vysokých cen. Ellison prohlásil: “Vzhledem k našemu 75% podílu domácích kutilů ovlivnil tlak na domácí kutily neúměrně naše výsledky ve třetím čtvrtletí.”
Co je však ještě více zarážející, toto oznámení vedlo k revizi výhledu zisku a tržeb společnosti Lowe na fiskální rok směrem dolů. Pro trh to byl šok, protože Lowe’s a další obchody s domácími potřebami, jako je Home Depot, se již několik let potýkají s náročným prodejním prostředím.
Zdroj: Getty Images
Vzhledem k tomu, že inflace stále roste, je pro spotřebitele stále obtížnější pořizovat si bydlení, což v konečném důsledku ovlivňuje jejich pravděpodobnost investovat do domácích úprav a dalších velkých položek. Společnost Home Depot tuto skutečnost připustila během svého hovoru k výsledkům minulý týden a naznačila, že spotřebitelé jsou sice odolní, ale tváří v tvář ekonomickým tlakům činí vypočítavá rozhodnutí.
Podle agentury FactSet Wall Street očekávala, že tržby společnosti Lowe ve třetím čtvrtletí meziročně klesnou o 11 % na 20,9 miliardy USD. Prognózy dále uváděly snížení tržeb ve stejných prodejnách v tomto čtvrtletí o 5,4 %. Tržní projekce dříve počítaly s upraveným ziskem kolem 3,02 USD na akcii.
Jedna z velkých debat před úterní zprávou se soustředila na to, zda Lowe’s překoná svého hlavního konkurenta, společnost Home Depot. Dean Rosenblum, analytik společnosti AB Bernstein, již dříve poznamenal, že Lowe’s by mohl mít v tomto čtvrtletí navrch díky strategickému rozšíření nabídky pro profesionální dodavatele.
Ačkoli společnost Home Depot v posledních letech neustále předstihovala firmu Lowe’s v oblasti profesionálů, Lowe’s se neustále prosazuje. Prodej společnosti Lowe’s dodavatelům vykazuje mnohem rychlejší tempo růstu než prodej společnosti Home Depot. Generální ředitel společnosti Home Depot Edward Decker přiznal, že rozdíl mezi prodejem profesionálů a kutilů byl v posledním čtvrtletí sotva znatelný.
Joseph Feldman, analytik společnosti Telsey Advisory Group, však zastává opatrný postoj. Feldman uznává problémy, kterým čelí odvětví domácích kutilů, a zdůrazňuje, že se od srpna nápadně vystupňovaly. Jeho názor podtrhly vlažné hospodářské výsledky, které zveřejnili ostatní konkurenti na trhu domácích kutilů.
Za současného stavu trhu mají společnosti Lowe’s i Home Depot Feldmanův rating “Market-Perform”. Upozornil, že investoři budou potřebovat jasnější signály zlepšení na trhu s bydlením a větší zapojení spotřebitelů do větších projektů, aby byli svědky trvalého překonávání výkonnosti akcií ve srovnání s indexem S&P 500.
Akcie Lowe’s letos minimálně vzrostly o 2,6 %, což je výrazně méně než 18% růst indexu S&P 500, zatímco akcie Home Depot mají klesající tendenci a označují 2,1% ztrátu.
Zároveň však překvapivě nedosáhla plánovaných tržeb a došlo k výraznému poklesu cen akcií, neboť zpráva naznačila, že spotřebitelé utahují své peněženky.Společnost Lowe’s vykázala zisk na akcii ve výši 3,06 USD, což je mírně nad tržní předpovědí ve výši 3,02 USD. Alokace však předpokládaly tržby ve výši přibližně 20,9 miliardy USD, avšak vykázané tržby nedosáhly ani 20,5 miliardy USD. Akcie se mezitím v předobchodní aktivitě propadly o 5,6 % na 193 USD.Generální ředitel společnosti Lowe’s Marvin R. Ellison ve svém prohlášení zdůraznil, že společnost dosáhla významného provozního úspěchu a zlepšila služby zákazníkům, a to navzdory zjevnému útlumu spotřebitelských výdajů na diskrétní zboží pro kutily, zejména v oblasti vysokých cen. Ellison prohlásil: “Vzhledem k našemu 75% podílu domácích kutilů ovlivnil tlak na domácí kutily neúměrně naše výsledky ve třetím čtvrtletí.”Co je však ještě více zarážející, toto oznámení vedlo k revizi výhledu zisku a tržeb společnosti Lowe na fiskální rok směrem dolů. Pro trh to byl šok, protože Lowe’s a další obchody s domácími potřebami, jako je Home Depot, se již několik let potýkají s náročným prodejním prostředím.Vzhledem k tomu, že inflace stále roste, je pro spotřebitele stále obtížnější pořizovat si bydlení, což v konečném důsledku ovlivňuje jejich pravděpodobnost investovat do domácích úprav a dalších velkých položek. Společnost Home Depot tuto skutečnost připustila během svého hovoru k výsledkům minulý týden a naznačila, že spotřebitelé jsou sice odolní, ale tváří v tvář ekonomickým tlakům činí vypočítavá rozhodnutí.Podle agentury FactSet Wall Street očekávala, že tržby společnosti Lowe ve třetím čtvrtletí meziročně klesnou o 11 % na 20,9 miliardy USD. Prognózy dále uváděly snížení tržeb ve stejných prodejnách v tomto čtvrtletí o 5,4 %. Tržní projekce dříve počítaly s upraveným ziskem kolem 3,02 USD na akcii.Jedna z velkých debat před úterní zprávou se soustředila na to, zda Lowe’s překoná svého hlavního konkurenta, společnost Home Depot. Dean Rosenblum, analytik společnosti AB Bernstein, již dříve poznamenal, že Lowe’s by mohl mít v tomto čtvrtletí navrch díky strategickému rozšíření nabídky pro profesionální dodavatele.Ačkoli společnost Home Depot v posledních letech neustále předstihovala firmu Lowe’s v oblasti profesionálů, Lowe’s se neustále prosazuje. Prodej společnosti Lowe’s dodavatelům vykazuje mnohem rychlejší tempo růstu než prodej společnosti Home Depot. Generální ředitel společnosti Home Depot Edward Decker přiznal, že rozdíl mezi prodejem profesionálů a kutilů byl v posledním čtvrtletí sotva znatelný.Joseph Feldman, analytik společnosti Telsey Advisory Group, však zastává opatrný postoj. Feldman uznává problémy, kterým čelí odvětví domácích kutilů, a zdůrazňuje, že se od srpna nápadně vystupňovaly. Jeho názor podtrhly vlažné hospodářské výsledky, které zveřejnili ostatní konkurenti na trhu domácích kutilů. Za současného stavu trhu mají společnosti Lowe’s i Home Depot Feldmanův rating “Market-Perform”. Upozornil, že investoři budou potřebovat jasnější signály zlepšení na trhu s bydlením a větší zapojení spotřebitelů do větších projektů, aby byli svědky trvalého překonávání výkonnosti akcií ve srovnání s indexem S&P 500.Akcie Lowe’s letos minimálně vzrostly o 2,6 %, což je výrazně méně než 18% růst indexu S&P 500, zatímco akcie Home Depot mají klesající tendenci a označují 2,1% ztrátu.