Společnost Tencent zaznamenala výrazný růst příjmů, protože se daří hrám a prodeji reklamy
Přední čínský technologický gigant Tencent Holdings oznámil, že jeho tržby ve třetím čtvrtletí vzrostly o 10 %, což signalizuje silné oživení po regulačních opatřeních proti technologickému sektoru v Číně z předchozího roku.
Prodej online reklamy tohoto technologického giganta zaznamenal prudký nárůst spolu s výrazným oživením v herním segmentu, což společně přispělo k výraznému skoku v příjmech.
Zisky společnosti Tencent za tři měsíce do konce září dosáhly 154,6 miliardy jüanů (21,4 miliardy USD), což odpovídá tržním předpovědím. Jedná se o třetí čtvrtletí v řadě, kdy došlo k nárůstu příjmů největší světové videoherní společnosti, která je rovněž provozovatelem široce využívané komunikační platformy WeChat.
Předchozí rok byl pro čínské videoherní subjekty značně krušný, protože se potýkaly s regulačními opatřeními zahájenými v roce 2021, která vyústila v osmiměsíční embargo na licence pro uvádění nových her a přísnější předpisy pro používání her nezletilými osobami. Toto tvrdé regulační prostředí vedlo k tomu, že společnost Tencent zaznamenala premiérový roční pokles tržeb ve své historii.
V roce 2022 se však objevily známky slibného obratu, protože regulační orgány obnovily vydávání herních licencí. V důsledku toho vykazují příjmy společnosti Tencent z domácích her za dané čtvrtletí 5% nárůst, k němuž přispěly nově představené hry včetně multiplayerové hry na hraní rolí “Lost Ark” a střílečky “Valorant”. Tyto hry vyvinuté společností Riot Games byly nedávno poprvé uvedeny na čínský trh společností Tencent.
Zdroj: Getty Images
Podle CNG, vládou podporované průmyslové datové společnosti, dosáhl segment videoher v srpnu souhrnných tržeb 29,2 miliardy jüanů, což je nejvíce za posledních nejméně 20 měsíců.
V dalších oblastech vykázala pobočka Tencentu zaměřená na online reklamu pozoruhodný 20% nárůst příjmů díky zvýšené poptávce po reklamě ve videoobsahu. Tento rozmach v reklamním segmentu se mísí s rozvojem herního byznysu a podporuje celkový růst společnosti Tencent.
Druhý významný segment podnikání, fintech podnik společnosti, vykázal 16% nárůst tržeb, což je dáno lepšími výsledky v oblasti služeb správy majetku a online transakcí.
Přesto se celkový čistý zisk mírně snížil o 9 % a dosáhl celkové výše 36,1 miliardy jüanů. Jednalo se o pokles oproti stejnému období loňského roku, kdy se Tencent po odprodeji podílů ve svých portfoliových společnostech včetně Sea vezl na výrazném čtvrtletí.
Závěrem lze říci, že odraz společnosti Tencent zpět podtrhuje její houževnatost při překonávání četných problémů, které v uplynulém roce představovalo regulační prostředí. Dynamika, kterou lze pozorovat v oblasti her, online reklamy a fintech, je značně slibná a vytváří předpoklady pro očekávanou udržitelnost této růstové trajektorie. Navzdory mírnému poklesu celkového čistého zisku ve srovnání s loňským potentním čtvrtletím vykazuje společnost Tencent pozoruhodnou schopnost odrazit se ode dna a růst díky svému diverzifikovanému obchodnímu portfoliu.
Prodej online reklamy tohoto technologického giganta zaznamenal prudký nárůst spolu s výrazným oživením v herním segmentu, což společně přispělo k výraznému skoku v příjmech.Zisky společnosti Tencent za tři měsíce do konce září dosáhly 154,6 miliardy jüanů , což odpovídá tržním předpovědím. Jedná se o třetí čtvrtletí v řadě, kdy došlo k nárůstu příjmů největší světové videoherní společnosti, která je rovněž provozovatelem široce využívané komunikační platformy WeChat.Předchozí rok byl pro čínské videoherní subjekty značně krušný, protože se potýkaly s regulačními opatřeními zahájenými v roce 2021, která vyústila v osmiměsíční embargo na licence pro uvádění nových her a přísnější předpisy pro používání her nezletilými osobami. Toto tvrdé regulační prostředí vedlo k tomu, že společnost Tencent zaznamenala premiérový roční pokles tržeb ve své historii.V roce 2022 se však objevily známky slibného obratu, protože regulační orgány obnovily vydávání herních licencí. V důsledku toho vykazují příjmy společnosti Tencent z domácích her za dané čtvrtletí 5% nárůst, k němuž přispěly nově představené hry včetně multiplayerové hry na hraní rolí “Lost Ark” a střílečky “Valorant”. Tyto hry vyvinuté společností Riot Games byly nedávno poprvé uvedeny na čínský trh společností Tencent.Podle CNG, vládou podporované průmyslové datové společnosti, dosáhl segment videoher v srpnu souhrnných tržeb 29,2 miliardy jüanů, což je nejvíce za posledních nejméně 20 měsíců.V dalších oblastech vykázala pobočka Tencentu zaměřená na online reklamu pozoruhodný 20% nárůst příjmů díky zvýšené poptávce po reklamě ve videoobsahu. Tento rozmach v reklamním segmentu se mísí s rozvojem herního byznysu a podporuje celkový růst společnosti Tencent.Druhý významný segment podnikání, fintech podnik společnosti, vykázal 16% nárůst tržeb, což je dáno lepšími výsledky v oblasti služeb správy majetku a online transakcí.Přesto se celkový čistý zisk mírně snížil o 9 % a dosáhl celkové výše 36,1 miliardy jüanů. Jednalo se o pokles oproti stejnému období loňského roku, kdy se Tencent po odprodeji podílů ve svých portfoliových společnostech včetně Sea vezl na výrazném čtvrtletí.Závěrem lze říci, že odraz společnosti Tencent zpět podtrhuje její houževnatost při překonávání četných problémů, které v uplynulém roce představovalo regulační prostředí. Dynamika, kterou lze pozorovat v oblasti her, online reklamy a fintech, je značně slibná a vytváří předpoklady pro očekávanou udržitelnost této růstové trajektorie. Navzdory mírnému poklesu celkového čistého zisku ve srovnání s loňským potentním čtvrtletím vykazuje společnost Tencent pozoruhodnou schopnost odrazit se ode dna a růst díky svému diverzifikovanému obchodnímu portfoliu.