Akcie společnosti Nike klesají o více než 11 % kvůli plánovanému snížení nákladů ve výši 2 miliard dolarů a „mírnějším“ vyhlídkám na tržby.
Nike plánuje snížit náklady a zaměřit se na ženské zákazníky a značku Jordan v reakci na změny v tržním prostředí.
Společnost očekává „mírně záporný“ růst tržeb ve třetím fiskálním čtvrtletí a snižuje celoroční prognózu růstu tržeb na přibližně 1 %.
Navzdory konkurenci a problémům na trhu se Nike zaměřuje na výrobky s vyšší cenou a novinky, aby si udržela pozici na trhu.
(NKE) se během čtvrtečního obchodování po skončení obchodování propadla o více než 11 % kvůli předpokládanému “mírnějšímu výhledu tržeb na druhé pololetí”. Ve snaze zaměřit se na ženské zákazníky a svou značku Jordan plánuje společnost v příštích třech letech realizovat snížení nákladů ve výši 2 miliard USD, které by mohlo být výsledkem zjednodušení výběru produktů a větší automatizace a využití technologií. Objevily se také neověřené zprávy, že společnost již začala propouštět zaměstnance.
Společnost Nike bezprostředně neodpověděla na otázky týkající se snižování počtu pracovních míst ve společnosti, ani na to, kolik zaměstnanců bylo nebo by mohlo být propuštěno. V hovoru k výsledkům hospodaření však vedení společnosti uvedlo, že její plány zahrnují „redukci manažerských vrstev“.
Finanční ředitel společnosti Nike Matthew Friend ve zprávě o výsledcích uvedl, že druhé fiskální čtvrtletí společnosti – v němž zisk na akcii překonal očekávání, zatímco tržby byly zhruba v souladu s očekáváním – znamenalo „bod obratu v dosahování ziskovějšího růstu“.
Strategie snižování nákladů se objevuje v době, kdy jsou maloobchodní prodejny ponořeny do agresivní cenové války a snaží se nalákat inflací zmítané spotřebitele, kteří se nyní více zaměřují na základní zboží, což vede k poklesu poptávky po zboží, jako je sportovní oblečení a tenisky. Finanční ředitel Matthew Friend poukázal na ukazatele posunu k opatrnějšímu chování spotřebitelů na celém světě v důsledku nestabilního makroprostředí.
Vzhledem k výkyvům ve spotřebitelské poptávce, která zůstala silná během sezóny předškolního vzdělávání, Black Friday a Cyber Monday, ale v mezidobí poklesla, zejména na internetu a v Číně a Evropě, plánuje společnost Nike reinvestovat získané úspory, aby zlepšila svou pružnost a reakci na preference spotřebitelů.
Zamýšlená změna přichází v návaznosti na strategický odklon od tradičních maloobchodních kanálů směrem k elektronickému obchodování a vlastním prodejnám, což, jak připouští vedení společnosti Nike, zvyšuje složitost a neefektivitu. Generální ředitel John Donahoe v telefonickém hovoru uvedl, že segment dámského oblečení značky Nike již představuje obchod v hodnotě 9 miliard USD. Uvedl však, že nové produkty – jako podprsenky, legíny, běžecké boty s retro motivy a další nabídka, která zahrnuje jak sportovní, tak lifestylové produkty – pomohou přilákat více zákaznic.
Kromě basketbalových tenisek očekává Donahoe růst i v oblasti Jordan, a to díky výrobkům souvisejícím s golfem, fotbalem a kopanou a také díky nabídce zaměřené na ženy a děti.
Navzdory těmto strategickým iniciativám se však bezprostřední vyhlídky společnosti Nike zdají být chmurné. Společnost předpokládá “mírně záporný” růst tržeb ve třetím fiskálním čtvrtletí a nízký jednociferný růst tržeb ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí. Prognóza celoročního růstu tržeb byla snížena na přibližně 1 %, což je výrazný pokles oproti středně vysokému jednocifernému růstu předpokládanému v září.
Ve druhém fiskálním čtvrtletí končícím 30. listopadu vykázala společnost Nike čistý zisk ve výši 1,58 miliardy USD, tj. 1,03 USD na akcii, zatímco ve stejném čtvrtletí loňského roku to bylo 1,33 miliardy USD, tj. 85 centů na akcii. Tržby se meziročně zvýšily o mírné 1 % a činily 13,4 miliardy dolarů.
Zdroj: Getty Images
Očekávání společnosti Nike pro zbytek fiskálního roku však byla slabší. Společnost uvedla, že pro třetí fiskální čtvrtletí předpokládá „mírně záporný“ růst tržeb. Pro čtvrté čtvrtletí očekává vedení společnosti nízký jednociferný nárůst tržeb. A uvedli, že nyní očekávají, že celoroční tržby společnosti Nike vzrostou přibližně o 1 %, zatímco v září předpokládali středně velký jednociferný nárůst.
Konkurence ze strany dalších prodejců sportovního vybavení, jako jsou Foot Locker Inc. a Dick’s Sporting Goods Inc. a značky jako Adidas a On Running, spolu s opatrnými vyhlídkami v posledních měsících problémy společnosti Nike ještě umocnily.
Navzdory těmto překážkám vedoucí pracovníci během čtvrtečního hovoru uvedli, že poptávka po výrobcích s vyšší cenou zůstává silná a že společnost nemusela snižovat ceny tak drasticky jako její konkurenti. Společnost Nike sází na novinky, jako jsou tenisky Sabrina 1 a Luka 2, aby se odlišila uprostřed oceánu maloobchodních slev.
se během čtvrtečního obchodování po skončení obchodování propadla o více než 11 % kvůli předpokládanému “mírnějšímu výhledu tržeb na druhé pololetí”. Ve snaze zaměřit se na ženské zákazníky a svou značku Jordan plánuje společnost v příštích třech letech realizovat snížení nákladů ve výši 2 miliard USD, které by mohlo být výsledkem zjednodušení výběru produktů a větší automatizace a využití technologií. Objevily se také neověřené zprávy, že společnost již začala propouštět zaměstnance.Společnost Nike bezprostředně neodpověděla na otázky týkající se snižování počtu pracovních míst ve společnosti, ani na to, kolik zaměstnanců bylo nebo by mohlo být propuštěno. V hovoru k výsledkům hospodaření však vedení společnosti uvedlo, že její plány zahrnují „redukci manažerských vrstev“.Finanční ředitel společnosti Nike Matthew Friend ve zprávě o výsledcích uvedl, že druhé fiskální čtvrtletí společnosti – v němž zisk na akcii překonal očekávání, zatímco tržby byly zhruba v souladu s očekáváním – znamenalo „bod obratu v dosahování ziskovějšího růstu“. Strategie snižování nákladů se objevuje v době, kdy jsou maloobchodní prodejny ponořeny do agresivní cenové války a snaží se nalákat inflací zmítané spotřebitele, kteří se nyní více zaměřují na základní zboží, což vede k poklesu poptávky po zboží, jako je sportovní oblečení a tenisky. Finanční ředitel Matthew Friend poukázal na ukazatele posunu k opatrnějšímu chování spotřebitelů na celém světě v důsledku nestabilního makroprostředí.Vzhledem k výkyvům ve spotřebitelské poptávce, která zůstala silná během sezóny předškolního vzdělávání, Black Friday a Cyber Monday, ale v mezidobí poklesla, zejména na internetu a v Číně a Evropě, plánuje společnost Nike reinvestovat získané úspory, aby zlepšila svou pružnost a reakci na preference spotřebitelů.Zamýšlená změna přichází v návaznosti na strategický odklon od tradičních maloobchodních kanálů směrem k elektronickému obchodování a vlastním prodejnám, což, jak připouští vedení společnosti Nike, zvyšuje složitost a neefektivitu. Generální ředitel John Donahoe v telefonickém hovoru uvedl, že segment dámského oblečení značky Nike již představuje obchod v hodnotě 9 miliard USD. Uvedl však, že nové produkty – jako podprsenky, legíny, běžecké boty s retro motivy a další nabídka, která zahrnuje jak sportovní, tak lifestylové produkty – pomohou přilákat více zákaznic.Kromě basketbalových tenisek očekává Donahoe růst i v oblasti Jordan, a to díky výrobkům souvisejícím s golfem, fotbalem a kopanou a také díky nabídce zaměřené na ženy a děti.Navzdory těmto strategickým iniciativám se však bezprostřední vyhlídky společnosti Nike zdají být chmurné. Společnost předpokládá “mírně záporný” růst tržeb ve třetím fiskálním čtvrtletí a nízký jednociferný růst tržeb ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí. Prognóza celoročního růstu tržeb byla snížena na přibližně 1 %, což je výrazný pokles oproti středně vysokému jednocifernému růstu předpokládanému v září.Ve druhém fiskálním čtvrtletí končícím 30. listopadu vykázala společnost Nike čistý zisk ve výši 1,58 miliardy USD, tj. 1,03 USD na akcii, zatímco ve stejném čtvrtletí loňského roku to bylo 1,33 miliardy USD, tj. 85 centů na akcii. Tržby se meziročně zvýšily o mírné 1 % a činily 13,4 miliardy dolarů.Očekávání společnosti Nike pro zbytek fiskálního roku však byla slabší. Společnost uvedla, že pro třetí fiskální čtvrtletí předpokládá „mírně záporný“ růst tržeb. Pro čtvrté čtvrtletí očekává vedení společnosti nízký jednociferný nárůst tržeb. A uvedli, že nyní očekávají, že celoroční tržby společnosti Nike vzrostou přibližně o 1 %, zatímco v září předpokládali středně velký jednociferný nárůst.Konkurence ze strany dalších prodejců sportovního vybavení, jako jsou Foot Locker Inc. a Dick’s Sporting Goods Inc. a značky jako Adidas a On Running, spolu s opatrnými vyhlídkami v posledních měsících problémy společnosti Nike ještě umocnily.Navzdory těmto překážkám vedoucí pracovníci během čtvrtečního hovoru uvedli, že poptávka po výrobcích s vyšší cenou zůstává silná a že společnost nemusela snižovat ceny tak drasticky jako její konkurenti. Společnost Nike sází na novinky, jako jsou tenisky Sabrina 1 a Luka 2, aby se odlišila uprostřed oceánu maloobchodních slev.
Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...