Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Miliardáři z lodní dopravy závodí o investování majetku z doby pandemie

Mnohé z bohatství, které se během pandemie vytvořilo, se již dávno rozpadlo.

David Škvára Autor: David Škvára
1 prosince, 2023
9 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

9 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Přesto mezi malou skupinou bohatých lodních magnátů převládl boom v hodnotě 95 miliard dolarů, který podnítil zběsilou snahu investovat a diverzifikovat, i když jim hrozí odplata.

Snad žádný příběh neilustruje tuto opojnou éru horečné poptávky, stísněných nabídkových linek a prudce rostoucích sazeb lépe než společnost Yildirim Holding AS. Hodnota této nenápadné turecké společnosti se za poslední tři roky více než ztrojnásobila, což z rodiny, která za ní stojí, udělalo mnohonásobné miliardáře a podpořilo její stále vyšší ambice.

Rodina vedená 61letým Robertem Yukselem Yildirimem zbohatla na těch nejméně okouzlujících průmyslových odvětvích, od obchodu s uhlím s Ruskem až po těžbu chromu v Kazachstánu a železného niklu v Kosovu. Nyní se chystají utratit 10 miliard dolarů, což je více než odhadovaná hodnota jejich současného podnikání, aby se prosadili na solárních farmách, v amerických závodech na výrobu hnojiv a v dalších oblastech. Prostředky na tento odvážný plán pocházejí z nečekaného nečekaného zisku, který přinesl životní obchod: sázka v roce 2010 na kontejnerovou linku, která se potýká s problémy a která se vrátila o více než 800 %.

Yildirimové se díky tomu dostali k penězům, ale také ke konfliktům. Žaloba poškozeného příbuzného o skutečnou hodnotu společnosti odhalila tlak a důsledky několika mimořádných a překvapivě výnosných let pro lodní dopravu. Podle indexu miliardářů agentury Bloomberg činí celkové čisté jmění deseti nejbohatších magnátů v odvětví 155 miliard dolarů, což je nárůst oproti 60 miliardám na začátku roku 2020.

Nenápadné rodinné dynastie námořní dopravy se nyní předhánějí v tom, jak tuto odměnu využít, aby upevnily svou pozici v odvětví, které se mění, a diverzifikovaly své koncentrované jmění – cesta k těmto razantním změnám se však každým dnem zužuje.

Sazby za kontejnery, tedy částky, které si mohou majitelé lodí účtovat za přepravu zboží přes oceán, se za poslední rok snížily o 77 % poté, co během pandemie prudce vzrostly. Rychle vstupují v platnost celosvětová pravidla omezující produkci uhlíku na lodích, která vyžadují nákladnou modernizaci a snižují marže právě v době, kdy klesají sazby za náklad. Válka na Ukrajině a pokračující hrozby ze strany darebáckých zemí a zločineckých gangů jen zvyšují tlak.

Advertisement

Pro Yildirimy je tedy důležité, aby podnikli agresivní kroky. Mezi dalšími miliardářskými dynastiemi, které činí takové kroky, je francouzská rodina Saade, která vede společnost CMA CGM – právě tento námořní gigant, který Yildirimům přinesl bohatství.

Chcete využít této příležitosti?

Na pokraji katastrofy

Zdroj: Getty Images

Před 14 lety stála společnost CMA CGM na pokraji katastrofy. Francouzská skupina kontejnerových lodí, kterou tehdy vedl její zakladatel Jacques Saade, se stala obětí dlouhotrvajícího poklesu v notoricky cyklickém odvětví námořní dopravy a byla nucena znovu projednat dluhy a hledat nový kapitál.

Na pomoc přišel Robert Yildirim, generální ředitel druhé generace rodinné průmyslové skupiny. Prostřednictvím jednotky rodinné společnosti převedl 500 milionů dolarů do společnosti CMA CGM, čímž získal ekvivalent 20% podílu. Tato pozice, o několik let později zvýšená na 24 %, má jen na základě loňských výsledků vyplatit 600 milionů dolarů na dividendách.

Podle indexu bohatství agentury Bloomberg, která poprvé odhaduje čisté jmění rodiny, je nyní zdaleka největším aktivem Yildirim Holdingu a zvýšila hodnotu turecké společnosti na 6,7 miliardy dolarů. Vlastnictví je rozděleno rovným dílem mezi generálního ředitele a jeho bratra, předsedu představenstva Aliho Rizu Yildirima.

Sázka CMA CGM je nyní základem Yildirimových globálních ambicí. Již nyní vlastní dva tucty přístavních terminálů, je druhým největším světovým výrobcem ferrochromu s vysokým obsahem uhlíku, jedním z největších těžařů chromové rudy a podniká v 56 zemích. Její investiční plán v hodnotě 10 miliard dolarů zahrnuje hlubší proniknutí do námořního obchodu a další expanzi do zahraničí, a to prostřednictvím závodů na výrobu čpavku a močoviny v USA a solárních elektráren v Albánii, Chorvatsku, Salvadoru, Kosovu a Turecku.

Robert Yildirim hodlá také rozvíjet přístavní jednotku skupiny, která již nyní patří k největším provozovatelům kontejnerových terminálů na světě. „Chceme se stát jedním z největších provozovatelů přístavů pro přepravu ovoce v USA,“ řekl v březnovém rozhovoru. Statistiky amerického ministerstva zemědělství ukazují, že Spojené státy v loňském roce dovezly 14,1 milionu tun čerstvého a mraženého ovoce, což představuje náklad v hodnotě 19,3 miliardy dolarů.

„Méně drastické“

Zdroj: Getty Images

V uplynulých šesti letech také investoval 70 milionů dolarů do tureckého fotbalového klubu Samsunspor a vykoupil menšinové akcionáře. Tým má v letošním roce vyhrát druhou ligu, čímž by se kvalifikoval do příští sezony nejvyšší národní ligy.

Rodiny, které diverzifikují, „mají tendenci udržet si vytvořené bohatství s menším rizikem drastických změn,“ řekl Ken Eyler, generální ředitel společnosti Aquilance, poradce pro jedno- a vícečlenné rodiny.

Odvážné kroky, jako je ten Yildirimův, se snaží opakovat miliardáři v lodní dopravě po celém světě.

Cílem některých je upevnit svou kontrolu nad logistickým cyklem. Tento týden se Rodolphe Saade, generální ředitel společnosti CMA CGM a syn Jacquese, dohodl na koupi dopravního a logistického podniku francouzského miliardáře Vincenta Bolloreho za 5,5 miliardy dolarů. Apontové, Saadeho italští konkurenti a majitelé námořního kolosu Mediterranean Shipping Co, loni za Bollorovu rozsáhlou síť přístavů v Africe zaplatili 5,3 miliardy dolarů.

Tito magnáti se také vznesli do oblak: V září německý miliardář Klaus-Michael Kuehne zvýšil svůj podíl v letecké společnosti Deutsche Lufthansa AG, Saadovi koupili 9 % Air France-KLM a Aponteho MSC se krátce ucházel o převzetí nástupnické společnosti Alitalia.

Raná léta

Ještě před pandemií, která odstartovala současný boom bohatství, měl Robert Yildirim vždy sklon k diverzifikaci.

Yildirim, prostřední syn obchodníka se stavebním materiálem, získal magisterský titul v oboru strojírenství na Oregonské státní univerzitě. Jeho rodiče souhlasili s tím, aby studoval v USA a naučil se anglicky, pokud se po třech letech vrátí do Turecka, jak uvádí v rozhovoru pro časopis Oregon State Engineering Alumni Magazine z roku 2018. Nakonec však v USA zůstal déle, přijal křestní jméno „Robert“ a nastoupil do zaměstnání v divizi společnosti Mitsui Corp. v Kalifornii, která navrhuje jeřáby pro přístavy.

Yildirim nastoupil do firmy svého otce o pět let později, na začátku 90. let, kdy měla pouhých 15 zaměstnanců, a rychle uzavřel dohodu o dovozu uhlí z Ruska.

Ale už před dvaceti lety se mu poprvé podařilo využít příležitost v krizi.

V roce 2004 Yildirim a jeho bratři převzali místní zkrachovalou firmu na těžbu chromu a výrobu hnojiv. Obě země se ocitly na dně v době katastrofální dluhové krize v Turecku v roce 2001, která způsobila prudký nárůst inflace, explozi rozpočtových deficitů a náhlý odliv zahraničních peněz, což si vyžádalo pomoc Mezinárodního měnového fondu. Oba podniky se nakonec podařilo oživit.

„Vždycky jsem přijímal výzvy dělat obtížné věci, které měly potenciál přinést lepší výnos,“ řekl Yildirim v rozhovoru pro časopis.

Téměř prodáno

Zdroj: Getty Images

S CMA CGM se Yildirim seznámil právě prostřednictvím přístavů. Po světové finanční krizi v roce 2008 nabídl Yildirim CMAG záchranné lano poté, co se francouzskému rejdaři nepodařilo získat dva další potenciální investory, skupinu z Kataru a zesnulého belgického miliardáře Alberta Frereho. Jacques Saade po uzavření dohody, díky níž turecká společnost získala tři z deseti míst v představenstvu, připustil, že vzhledem k tomu, že se v obou případech jedná o rodinné podniky, existují synergie.

„Yuksel si váží vztahů,“ řekl Scott Ashford, děkan oregonské státní technické školy, který Yildirima zná už deset let. Podle něj si turecký podnikatel dává načas na navazování kontaktů a má strategické myšlení. „Zdá se, že se vždy ptá sám sebe: ‚Jaká je moje konkurenční výhoda‘?“.

Dvakrát byli Yildirimovi blízko prodeji svého podílu v CMA CGM – jednou v roce 2015 a podruhé v roce 2017, kdy zvažovali koupi amerického provozovatele terminálů Ports America Holdings Inc.

Vydržet se vyplatilo. Od začátku roku 2020 vyplatila CMA CGM podle svých finančních výkazů dividendy v celkové výši více než 4,9 miliardy dolarů. Téměř čtvrtina z toho připadla manželům Yildirimovým.

A teď si každý přijde pro svůj podíl.

Rodinný spor

Bratr Roberta Yuksela a Aliho Rizy, Mehmet, rovnocenný partner společnosti Yildirim Holding, zemřel v roce 2017 na infarkt. Pozůstalí loni jeho podíl odkoupili a nabídli Mehmetovu synovi a dceři výměnou po 150 milionech dolarů. Podle jejich slov šlo o ekvivalent Mehmetova podílu v době jeho smrti.

Cansu, jeho dcera, souhlasila. Jeho syn Huseyin Can však nechtěl a tvrdil, že 16,7% podíl, který zdědil, má hodnotu až 4,2 miliardy dolarů. V únoru zažaloval své strýce o tuto částku. Místní soud jeho žalobu v březnu zamítl, ale právní bitva možná ještě neskončila – podle jeho právníků se hodlá odvolat nebo podat novou žalobu poté, co soud vydá odůvodnění zamítnutí.

S podobným problémem se Saadovi potýkali už před jednou generací, kdy Jacques téměř dvě desetiletí vedl ostré spory se svým bratrem a někdejším partnerem Johnnym.

K takovým situacím dochází pravidelně u bohatých klanů, zejména u těch, které se dočkají náhlého výdělku, říká David Werdiger, spisovatel a poradce pro rodinné podniky.

„Takovéto soudní spory,“ řekl Werdiger, „jsou často náhražkou zbytkové žárlivosti a zášti.“

Přesto mezi malou skupinou bohatých lodních magnátů převládl boom v hodnotě 95 miliard dolarů, který podnítil zběsilou snahu investovat a diverzifikovat, i když jim hrozí odplata.Snad žádný příběh neilustruje tuto opojnou éru horečné poptávky, stísněných nabídkových linek a prudce rostoucích sazeb lépe než společnost Yildirim Holding AS. Hodnota této nenápadné turecké společnosti se za poslední tři roky více než ztrojnásobila, což z rodiny, která za ní stojí, udělalo mnohonásobné miliardáře a podpořilo její stále vyšší ambice.Rodina vedená 61letým Robertem Yukselem Yildirimem zbohatla na těch nejméně okouzlujících průmyslových odvětvích, od obchodu s uhlím s Ruskem až po těžbu chromu v Kazachstánu a železného niklu v Kosovu. Nyní se chystají utratit 10 miliard dolarů, což je více než odhadovaná hodnota jejich současného podnikání, aby se prosadili na solárních farmách, v amerických závodech na výrobu hnojiv a v dalších oblastech. Prostředky na tento odvážný plán pocházejí z nečekaného nečekaného zisku, který přinesl životní obchod: sázka v roce 2010 na kontejnerovou linku, která se potýká s problémy a která se vrátila o více než 800 %.Yildirimové se díky tomu dostali k penězům, ale také ke konfliktům. Žaloba poškozeného příbuzného o skutečnou hodnotu společnosti odhalila tlak a důsledky několika mimořádných a překvapivě výnosných let pro lodní dopravu. Podle indexu miliardářů agentury Bloomberg činí celkové čisté jmění deseti nejbohatších magnátů v odvětví 155 miliard dolarů, což je nárůst oproti 60 miliardám na začátku roku 2020.Nenápadné rodinné dynastie námořní dopravy se nyní předhánějí v tom, jak tuto odměnu využít, aby upevnily svou pozici v odvětví, které se mění, a diverzifikovaly své koncentrované jmění – cesta k těmto razantním změnám se však každým dnem zužuje.Sazby za kontejnery, tedy částky, které si mohou majitelé lodí účtovat za přepravu zboží přes oceán, se za poslední rok snížily o 77 % poté, co během pandemie prudce vzrostly. Rychle vstupují v platnost celosvětová pravidla omezující produkci uhlíku na lodích, která vyžadují nákladnou modernizaci a snižují marže právě v době, kdy klesají sazby za náklad. Válka na Ukrajině a pokračující hrozby ze strany darebáckých zemí a zločineckých gangů jen zvyšují tlak.Pro Yildirimy je tedy důležité, aby podnikli agresivní kroky. Mezi dalšími miliardářskými dynastiemi, které činí takové kroky, je francouzská rodina Saade, která vede společnost CMA CGM – právě tento námořní gigant, který Yildirimům přinesl bohatství.Chcete využít této příležitosti?Na pokraji katastrofyPřed 14 lety stála společnost CMA CGM na pokraji katastrofy. Francouzská skupina kontejnerových lodí, kterou tehdy vedl její zakladatel Jacques Saade, se stala obětí dlouhotrvajícího poklesu v notoricky cyklickém odvětví námořní dopravy a byla nucena znovu projednat dluhy a hledat nový kapitál.Na pomoc přišel Robert Yildirim, generální ředitel druhé generace rodinné průmyslové skupiny. Prostřednictvím jednotky rodinné společnosti převedl 500 milionů dolarů do společnosti CMA CGM, čímž získal ekvivalent 20% podílu. Tato pozice, o několik let později zvýšená na 24 %, má jen na základě loňských výsledků vyplatit 600 milionů dolarů na dividendách.Podle indexu bohatství agentury Bloomberg, která poprvé odhaduje čisté jmění rodiny, je nyní zdaleka největším aktivem Yildirim Holdingu a zvýšila hodnotu turecké společnosti na 6,7 miliardy dolarů. Vlastnictví je rozděleno rovným dílem mezi generálního ředitele a jeho bratra, předsedu představenstva Aliho Rizu Yildirima.Sázka CMA CGM je nyní základem Yildirimových globálních ambicí. Již nyní vlastní dva tucty přístavních terminálů, je druhým největším světovým výrobcem ferrochromu s vysokým obsahem uhlíku, jedním z největších těžařů chromové rudy a podniká v 56 zemích. Její investiční plán v hodnotě 10 miliard dolarů zahrnuje hlubší proniknutí do námořního obchodu a další expanzi do zahraničí, a to prostřednictvím závodů na výrobu čpavku a močoviny v USA a solárních elektráren v Albánii, Chorvatsku, Salvadoru, Kosovu a Turecku.Robert Yildirim hodlá také rozvíjet přístavní jednotku skupiny, která již nyní patří k největším provozovatelům kontejnerových terminálů na světě. „Chceme se stát jedním z největších provozovatelů přístavů pro přepravu ovoce v USA,“ řekl v březnovém rozhovoru. Statistiky amerického ministerstva zemědělství ukazují, že Spojené státy v loňském roce dovezly 14,1 milionu tun čerstvého a mraženého ovoce, což představuje náklad v hodnotě 19,3 miliardy dolarů.„Méně drastické“V uplynulých šesti letech také investoval 70 milionů dolarů do tureckého fotbalového klubu Samsunspor a vykoupil menšinové akcionáře. Tým má v letošním roce vyhrát druhou ligu, čímž by se kvalifikoval do příští sezony nejvyšší národní ligy.Rodiny, které diverzifikují, „mají tendenci udržet si vytvořené bohatství s menším rizikem drastických změn,“ řekl Ken Eyler, generální ředitel společnosti Aquilance, poradce pro jedno- a vícečlenné rodiny.Odvážné kroky, jako je ten Yildirimův, se snaží opakovat miliardáři v lodní dopravě po celém světě.Cílem některých je upevnit svou kontrolu nad logistickým cyklem. Tento týden se Rodolphe Saade, generální ředitel společnosti CMA CGM a syn Jacquese, dohodl na koupi dopravního a logistického podniku francouzského miliardáře Vincenta Bolloreho za 5,5 miliardy dolarů. Apontové, Saadeho italští konkurenti a majitelé námořního kolosu Mediterranean Shipping Co, loni za Bollorovu rozsáhlou síť přístavů v Africe zaplatili 5,3 miliardy dolarů.Tito magnáti se také vznesli do oblak: V září německý miliardář Klaus-Michael Kuehne zvýšil svůj podíl v letecké společnosti Deutsche Lufthansa AG, Saadovi koupili 9 % Air France-KLM a Aponteho MSC se krátce ucházel o převzetí nástupnické společnosti Alitalia.Raná létaJeště před pandemií, která odstartovala současný boom bohatství, měl Robert Yildirim vždy sklon k diverzifikaci.Yildirim, prostřední syn obchodníka se stavebním materiálem, získal magisterský titul v oboru strojírenství na Oregonské státní univerzitě. Jeho rodiče souhlasili s tím, aby studoval v USA a naučil se anglicky, pokud se po třech letech vrátí do Turecka, jak uvádí v rozhovoru pro časopis Oregon State Engineering Alumni Magazine z roku 2018. Nakonec však v USA zůstal déle, přijal křestní jméno „Robert“ a nastoupil do zaměstnání v divizi společnosti Mitsui Corp. v Kalifornii, která navrhuje jeřáby pro přístavy.Yildirim nastoupil do firmy svého otce o pět let později, na začátku 90. let, kdy měla pouhých 15 zaměstnanců, a rychle uzavřel dohodu o dovozu uhlí z Ruska.Ale už před dvaceti lety se mu poprvé podařilo využít příležitost v krizi.V roce 2004 Yildirim a jeho bratři převzali místní zkrachovalou firmu na těžbu chromu a výrobu hnojiv. Obě země se ocitly na dně v době katastrofální dluhové krize v Turecku v roce 2001, která způsobila prudký nárůst inflace, explozi rozpočtových deficitů a náhlý odliv zahraničních peněz, což si vyžádalo pomoc Mezinárodního měnového fondu. Oba podniky se nakonec podařilo oživit.„Vždycky jsem přijímal výzvy dělat obtížné věci, které měly potenciál přinést lepší výnos,“ řekl Yildirim v rozhovoru pro časopis.Téměř prodánoS CMA CGM se Yildirim seznámil právě prostřednictvím přístavů. Po světové finanční krizi v roce 2008 nabídl Yildirim CMAG záchranné lano poté, co se francouzskému rejdaři nepodařilo získat dva další potenciální investory, skupinu z Kataru a zesnulého belgického miliardáře Alberta Frereho. Jacques Saade po uzavření dohody, díky níž turecká společnost získala tři z deseti míst v představenstvu, připustil, že vzhledem k tomu, že se v obou případech jedná o rodinné podniky, existují synergie.„Yuksel si váží vztahů,“ řekl Scott Ashford, děkan oregonské státní technické školy, který Yildirima zná už deset let. Podle něj si turecký podnikatel dává načas na navazování kontaktů a má strategické myšlení. „Zdá se, že se vždy ptá sám sebe: ‚Jaká je moje konkurenční výhoda‘?“.Dvakrát byli Yildirimovi blízko prodeji svého podílu v CMA CGM – jednou v roce 2015 a podruhé v roce 2017, kdy zvažovali koupi amerického provozovatele terminálů Ports America Holdings Inc.Vydržet se vyplatilo. Od začátku roku 2020 vyplatila CMA CGM podle svých finančních výkazů dividendy v celkové výši více než 4,9 miliardy dolarů. Téměř čtvrtina z toho připadla manželům Yildirimovým.A teď si každý přijde pro svůj podíl.Rodinný sporBratr Roberta Yuksela a Aliho Rizy, Mehmet, rovnocenný partner společnosti Yildirim Holding, zemřel v roce 2017 na infarkt. Pozůstalí loni jeho podíl odkoupili a nabídli Mehmetovu synovi a dceři výměnou po 150 milionech dolarů. Podle jejich slov šlo o ekvivalent Mehmetova podílu v době jeho smrti.Cansu, jeho dcera, souhlasila. Jeho syn Huseyin Can však nechtěl a tvrdil, že 16,7% podíl, který zdědil, má hodnotu až 4,2 miliardy dolarů. V únoru zažaloval své strýce o tuto částku. Místní soud jeho žalobu v březnu zamítl, ale právní bitva možná ještě neskončila – podle jeho právníků se hodlá odvolat nebo podat novou žalobu poté, co soud vydá odůvodnění zamítnutí.S podobným problémem se Saadovi potýkali už před jednou generací, kdy Jacques téměř dvě desetiletí vedl ostré spory se svým bratrem a někdejším partnerem Johnnym.K takovým situacím dochází pravidelně u bohatých klanů, zejména u těch, které se dočkají náhlého výdělku, říká David Werdiger, spisovatel a poradce pro rodinné podniky.„Takovéto soudní spory,“ řekl Werdiger, „jsou často náhražkou zbytkové žárlivosti a zášti.“
Tagy: bohatstvímiliardářipenízeYildirim Holding AS


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    20:24

    Kite oznamuje povzbudivé výsledky léčby lymfomu pomocí CAR T-buněk

    19:04

    Lundbeck oznamuje povzbudivé dlouhodobé výsledky pro lék na epilepsii bexicaserin.

    17:53

    Exkluzivně: Odborový svaz pilotů zastavil snahu Allegiant Air zajistit americké povolení k pobytu pro zahraniční rekruty.

    16:24

    Bloomberg News uvádí, že indičtí a američtí vyšetřovatelé se mají příští týden sejít ohledně nehody Air India.

    15:53

    Nurix oznamuje 83% míru odpovědi na bexobrutideg u pacientů s CLL.

    14:53

    Beam oznamuje slibné výsledky zkoušky genové terapie pro srpkovitou anémii.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Wall Street vítá škrty Meta v metaversu. Investoři čekají růst akcií

    5 prosince, 2025

    Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...

    Zdroj: Getty Images

    Platební společnosti zažily nejhorší rok za 15 let. Kde hledat příležitosti

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Čínská firma Moore Threads vystřelila po IPO o více než 400 %

    5 prosince, 2025
    Zdroj: lumexaimaging

    IPO Lumexa Imaging: Jeden z největších hráčů v diagnostice míří na burzu

    5 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Proč partnerství Microsoftu s OpenAI může být klíčové pro růst akcií

    5 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 sílí, nejnovější data o inflaci potvrzují očekávání snížení sazeb Fedu

    5 prosince, 2025

    Trumpova úprava norem spotřeby paliva: proč nepovede k levnějším automobilům

    4 prosince, 2025

    S&P 500 posiluje díky obnovení zájmu o technologické akcie

    2 prosince, 2025

    S&P 500 zaznamenal mírný nárůst před zveřejněním klíčových údajů o inflaci

    4 prosince, 2025

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Index S&P 500 dále posiluje, pozornost investorů se upírá na Fed

    5 prosince, 2025

    Jak Netflix ukradl Warner Bros Davidu Ellisonovi a co to znamená v praxi

    6 prosince, 2025

    S&P 500 sílí, data o zaměstnanosti podpořila sázky na snížení úrokových sazeb

    3 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost