Podle průzkumu Michiganské univerzity se spotřebitelská nálada ve Spojených státech v prosinci výrazně zlepšila. Předběžný údaj jejího indexu spotřebitelského sentimentu vzrostl na 69,4 bodu, což je nejvyšší hodnota od srpna. Po čtyřech po sobě jdoucích měsících poklesu se tak dostavila úleva. Ekonomové předpovídali mírnější nárůst na 62,0 bodu. Prudký nárůst sentimentu je připisován tomu, že domácnosti jsou svědky ustupujících inflačních tlaků. Zpráva naznačuje, že spotřebitelé se cítí optimističtěji, pokud jde o ekonomiku, možná v důsledku zmírnění obav z inflace. To by mohlo být dobrou předzvěstí pro nadcházející sezónu svátečních nákupů, neboť spotřebitelské výdaje významně ovlivňují hospodářský růst. Nejistota spojená s COVID-19 a jeho přetrvávajícím dopadem na ekonomiku však nadále přetrvává, a proto je důležité sledovat sentiment v nadcházejících měsících.
Podle průzkumu Michiganské univerzity se spotřebitelská nálada ve Spojených státech v prosinci výrazně zlepšila. Předběžný údaj jejího indexu spotřebitelského sentimentu vzrostl na 69,4 bodu, což je nejvyšší hodnota od srpna. Po čtyřech po sobě jdoucích měsících poklesu se tak dostavila úleva. Ekonomové předpovídali mírnější nárůst na 62,0 bodu. Prudký nárůst sentimentu je připisován tomu, že domácnosti jsou svědky ustupujících inflačních tlaků. Zpráva naznačuje, že spotřebitelé se cítí optimističtěji, pokud jde o ekonomiku, možná v důsledku zmírnění obav z inflace. To by mohlo být dobrou předzvěstí pro nadcházející sezónu svátečních nákupů, neboť spotřebitelské výdaje významně ovlivňují hospodářský růst. Nejistota spojená s COVID-19 a jeho přetrvávajícím dopadem na ekonomiku však nadále přetrvává, a proto je důležité sledovat sentiment v nadcházejících měsících.