Tyto akcie potravin mohou těžit ze zmírnění inflace právě v době rušných svátků
Jak říká přísloví: “Co jde nahoru, musí jít dolů.” Pokud však jde o ceny potravin, spotřebitelé mohou zjistit, že ceny neklesají, ale spíše se zpomaluje tempo jejich růstu.
Tento trend zmírňování poskytuje určitou útěchu spotřebitelům, kteří mají nedostatek peněz a obávají se prudkého růstu cen potravin.
Současně některé velké balené potravinářské společnosti využívají svého prostoru k tomu, aby na konci roku zvýšily propagační akce, které nejen zvyšují tržby, ale také uklidňují spotřebitele, kteří hledají hodnotu. Podle analytiků z odvětví však tato změna strategie pravděpodobně ovlivní pouze několik vybraných společností.
Míra inflace v průměru ustupuje, což se však nemusí projevit na účtech za potraviny, říká ekonom pro potravinářství a zemědělství David Ortega. Oproti loňskému roku se pokles cen z velké části omezuje na několik vybraných produktů, jako jsou například vejce. Ortega, docent na Michiganské státní univerzitě, poznamenává, že “v průměru je srovnatelný nákupní košík potravin nyní stále dražší než před rokem”.
Na základě údajů o indexu spotřebitelských cen od USDA je zřejmé, že tempo meziročního růstu cen potravin v domácnosti se nadále zpomaluje. Nákupy v obchodech s potravinami a supermarketech byly v říjnu 2023 o 2,1 % vyšší než v říjnu 2022, což znamená pokles růstu od června 2021.
Zdroj: Getty Images
Kategorie jako vejce, čerstvá zelenina, mléčné výrobky a ryby a mořské plody zaznamenaly v říjnu 2023 nižší ceny než ve stejném měsíci předchozího roku. Zdá se však, že balené zboží vykazuje stabilní ceny a pravděpodobně u něj dojde k dezinflaci.
Podle zpráv Bank of America stagnuje oživení objemu u společností vyrábějících balené potraviny na nízkých středně-jednociferných hodnotách. Tento objem měří tržby se zohledněním dopadů cenových změn a kolísání měn.
Od nástupu pandemie inflace spolu s poklesem uvádění výrobků na trh a propagačních akcí nepříznivě ovlivnily objem. K poklesu objemu dále přispěly nedávné změny spotřebitelů, kteří se rozhodli kupovat čerstvé potraviny a omezit plýtvání potravinami, vysvětluje analytik Bryan Spillane.
Podle analytika banky Petera Galba se suché a mražené potraviny na rozdíl od čerstvého zboží, jako je maso a mléčné výrobky, nevyznačují tolik “průchozími cenami”, což způsobuje, že ceny zůstávají pevné až do propagačních akcí.
Akcie velkých balených potravinářských společností, jako jsou Kellanova, Kraft Heinz, General Mills, Conagra Brands a Campbell Soup, přestože se letos potýkají se značnými poklesy, dokázaly v uplynulém měsíci mírně růst.
V letošní sváteční sezóně mají společnosti Kraft a McCormick optimální pozici, aby mohly těžit z merchandisingu a propagačních akcí. Galbo očekává, že tyto snahy spolu s pokračujícími inovacemi výrobků by mohly potenciálně pomoci zlepšit objemy těchto společností v první polovině roku 2024.
Zdroj: Getty Images
Akcie společnosti The Kraft Heinz Company (KHC), které se letos propadly o zhruba 11 %, v tomto čtvrtletí vzrostly o téměř 8 %. Významná společnost vyrábějící balené potraviny, známá značkami jako Philadelphia Cream Cheese, Lunchables a Kool-Aid, zaznamenala nárůst akcií po pozitivní zprávě o výsledcích za třetí čtvrtletí.
McCormick & Company, Incorporated (MKC), výrobce koření a koření, je předpokládán jako další lídr mezi balenými potravinářskými společnostmi. Její akcie v tomto roce klesly o 19 %, ale tento měsíc se začaly zotavovat. Optimismus společnosti ohledně jejího krátkodobého růstu je podpořen lepšími hrubými maržemi a úsporami z programů optimalizace nákladů.
Ne všechny potravinářské společnosti však spoléhají na prázdninové akce. Společnosti jako J.M. Smucker, známá svými výrobky z arašídového másla a želé, a General Mills s rozmanitým portfoliem krmiv pro domácí zvířata na sváteční prodeje nespoléhají.
Navzdory těmto rozdílným strategiím zůstává nálada investorů vůči balenému zboží dobrá. Zatímco se obávalo oslabení ekonomiky a očekávalo se, že se zákazníci zaměří na hodnotné a zdravější produkty, stále více důkazů naznačuje, že ekonomika směřuje k “měkkému přistání” a inflační očekávání spotřebitelů se zmírnila.
David Ortega tento názor potvrzuje a uvádí: “Očekával bych, že míra inflace se bude nadále mírnit, a náznaky toho existují. Věci se ubírají správným směrem. Vidíme světlo na konci tunelu, ale ještě kousek zbývá”. S tím, jak se ceny potravin začínají stabilizovat, je konec inflačních tlaků pro nakupující i firmy možná právě na dohled.
Tento trend zmírňování poskytuje určitou útěchu spotřebitelům, kteří mají nedostatek peněz a obávají se prudkého růstu cen potravin.Současně některé velké balené potravinářské společnosti využívají svého prostoru k tomu, aby na konci roku zvýšily propagační akce, které nejen zvyšují tržby, ale také uklidňují spotřebitele, kteří hledají hodnotu. Podle analytiků z odvětví však tato změna strategie pravděpodobně ovlivní pouze několik vybraných společností.Míra inflace v průměru ustupuje, což se však nemusí projevit na účtech za potraviny, říká ekonom pro potravinářství a zemědělství David Ortega. Oproti loňskému roku se pokles cen z velké části omezuje na několik vybraných produktů, jako jsou například vejce. Ortega, docent na Michiganské státní univerzitě, poznamenává, že “v průměru je srovnatelný nákupní košík potravin nyní stále dražší než před rokem”.Na základě údajů o indexu spotřebitelských cen od USDA je zřejmé, že tempo meziročního růstu cen potravin v domácnosti se nadále zpomaluje. Nákupy v obchodech s potravinami a supermarketech byly v říjnu 2023 o 2,1 % vyšší než v říjnu 2022, což znamená pokles růstu od června 2021.Kategorie jako vejce, čerstvá zelenina, mléčné výrobky a ryby a mořské plody zaznamenaly v říjnu 2023 nižší ceny než ve stejném měsíci předchozího roku. Zdá se však, že balené zboží vykazuje stabilní ceny a pravděpodobně u něj dojde k dezinflaci.Podle zpráv Bank of America stagnuje oživení objemu u společností vyrábějících balené potraviny na nízkých středně-jednociferných hodnotách. Tento objem měří tržby se zohledněním dopadů cenových změn a kolísání měn.Od nástupu pandemie inflace spolu s poklesem uvádění výrobků na trh a propagačních akcí nepříznivě ovlivnily objem. K poklesu objemu dále přispěly nedávné změny spotřebitelů, kteří se rozhodli kupovat čerstvé potraviny a omezit plýtvání potravinami, vysvětluje analytik Bryan Spillane.Podle analytika banky Petera Galba se suché a mražené potraviny na rozdíl od čerstvého zboží, jako je maso a mléčné výrobky, nevyznačují tolik “průchozími cenami”, což způsobuje, že ceny zůstávají pevné až do propagačních akcí.Akcie velkých balených potravinářských společností, jako jsou Kellanova, Kraft Heinz, General Mills, Conagra Brands a Campbell Soup, přestože se letos potýkají se značnými poklesy, dokázaly v uplynulém měsíci mírně růst.V letošní sváteční sezóně mají společnosti Kraft a McCormick optimální pozici, aby mohly těžit z merchandisingu a propagačních akcí. Galbo očekává, že tyto snahy spolu s pokračujícími inovacemi výrobků by mohly potenciálně pomoci zlepšit objemy těchto společností v první polovině roku 2024.Akcie společnosti The Kraft Heinz Company , které se letos propadly o zhruba 11 %, v tomto čtvrtletí vzrostly o téměř 8 %. Významná společnost vyrábějící balené potraviny, známá značkami jako Philadelphia Cream Cheese, Lunchables a Kool-Aid, zaznamenala nárůst akcií po pozitivní zprávě o výsledcích za třetí čtvrtletí. McCormick & Company, Incorporated , výrobce koření a koření, je předpokládán jako další lídr mezi balenými potravinářskými společnostmi. Její akcie v tomto roce klesly o 19 %, ale tento měsíc se začaly zotavovat. Optimismus společnosti ohledně jejího krátkodobého růstu je podpořen lepšími hrubými maržemi a úsporami z programů optimalizace nákladů. Ne všechny potravinářské společnosti však spoléhají na prázdninové akce. Společnosti jako J.M. Smucker, známá svými výrobky z arašídového másla a želé, a General Mills s rozmanitým portfoliem krmiv pro domácí zvířata na sváteční prodeje nespoléhají.Navzdory těmto rozdílným strategiím zůstává nálada investorů vůči balenému zboží dobrá. Zatímco se obávalo oslabení ekonomiky a očekávalo se, že se zákazníci zaměří na hodnotné a zdravější produkty, stále více důkazů naznačuje, že ekonomika směřuje k “měkkému přistání” a inflační očekávání spotřebitelů se zmírnila.David Ortega tento názor potvrzuje a uvádí: “Očekával bych, že míra inflace se bude nadále mírnit, a náznaky toho existují. Věci se ubírají správným směrem. Vidíme světlo na konci tunelu, ale ještě kousek zbývá”. S tím, jak se ceny potravin začínají stabilizovat, je konec inflačních tlaků pro nakupující i firmy možná právě na dohled.