Akcie American Airlines za poslední rok klesly o 4%, zatímco akcie United Airlines poklesly o 6%.
Poměr ceny k zisku (P/E) ukazuje, že akcie AAL jsou podhodnocené, zatímco akcie UAL jsou levnější ve srovnání s odvětvím.
Společnost AAL zaznamenala významné ztráty ve třetím čtvrtletí, zatímco UAL a Delta Air Lines vykázaly růst tržeb a zisků.
Dlouhodobě se zdá, že akcie UAL jsou stabilnější volbou s potenciálem růstu, ale investoři by měli pozorně sledovat výsledky za čtvrté čtvrtletí.
Po využití nástroje pro srovnávací analýzu, který poskytuje TipRanks, se objevil zajímavý pohled na dvě významné akcie leteckých společností: American Airlines (AAL)a United Airlines (UAL). Obě tyto společnosti mají v rámci leteckého průmyslu ve Spojených státech téměř stoleté dědictví. Jejich nedávná výkonnost a ocenění však odhalují rozdílný výhled – v případě společnosti AAL je preferován medvědí pohled a v případě společnosti UAL neutrální postoj.
Pro ilustraci, akcie společnosti American Airlines v posledním roce nabraly klesající trajektorii a propadly se o 4 %. Slibná rally o 19 % za poslední tři měsíce však nabízí světlou stránku. Naopak akcie United Airlines zažily prudší pokles a během minulého roku zaznamenaly propad o 6 %. Tento pokles byl poněkud zmírněn pouhým 7% nárůstem za poslední tři měsíce.
Vzhledem k tomuto výraznému rozdílu mezi tříměsíčními nárůsty obou organizací není vyšší obchodní ocenění American Airlines ve srovnání s United Airlines žádným překvapením. Analýzou jejich poměru ceny k zisku (P/E) můžeme rozeznat jejich ocenění vůči sobě navzájem i vůči celému odvětví. V současné době se letecké společnosti ve Spojených státech obchodují s poměrem P/E ve výši 14. Nicméně vliv pandemie COVID-19, která v posledních třech letech vedla k výrazným ztrátám v celém odvětví, znamená, že neexistuje žádný tříletý průměrný poměr P/E pro srovnání.
Akcie American Airlines (AAL) se obchodují s poměrem P/E 6,0, což je ve srovnání s odvětvím výrazně podhodnocené. Přesto je její obchodní hodnota nepatrně vyšší než hodnota společnosti United Airlines. Výsledky společnosti AAL za třetí čtvrtletí jsou však důvodem k zaujetí medvědího postoje vůči akciím i přes jejich diskontní cenu. Příjmy společnosti American Airlines za toto čtvrtletí, které vykázaly ztrátu ve výši 545 milionů USD, meziročně stagnovaly, zatímco náklady vzrostly. V důsledku toho společnost snížila svou prognózu upraveného zisku na celý rok do rozmezí 2,25 až 2,50 USD na akcii, oproti dřívější prognóze 3 až 3,75 USD na akcii.
Zatímco společnost American Airlines se ve třetím čtvrtletí propadla do ztráty, její protějšky United Airlines a Delta Air Lines (DAL) ohlásily rostoucí tržby a zisky, které za uvedené čtvrtletí dosáhly přibližně 1,1 miliardy USD. Vedení společnosti American Airlines přičítá ztrátu ve třetím čtvrtletí rostoucím cenám paliva a nové pracovní dohodě s piloty, která vedla k dodatečným výdajům ve výši více než 9 miliard USD na benefity a mzdy.
Vzhledem k tomu, že společnosti United a Delta dokázaly ve třetím čtvrtletí dosáhnout dobrých výsledků i přes tyto všeobecně známé problémy v odvětví, je zřejmé, že finanční situace společnosti American Airlines se zdá být pochybná. Nadcházející zpráva o výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí poskytne klíčový pohled na finanční zdraví společnosti.
Nicméně vzhledem k přetrvávající ztrátě ceny akcií a nedávnému propadu do ztráty se investice do akcií American Airlines v očekávání možného oživení nejeví jako lákavá. Konsensuální hodnocení TipRanks pro akcie AAL je zařazeno do kategorie “Držet” na základě tří hodnocení “Kupovat”, sedmi “Držet” a jednoho “Prodat” přidělených v předchozích třech měsících. Při obchodní ceně 14,68 USD činí průměrný předpokládaný růstový potenciál akcií American Airlines 2,1 %.
Naproti tomu akcie United Airlines (UAL) se obchodují s poměrem P/E ve výši 5,0, což znamená výrazné zlevnění ve srovnání s odvětvím a společností AAL. Společnost United Airlines je však ve srovnání s American Airlines zjevně ve výhodnější finanční situaci, což je faktor, který rovněž přispěl k relativní odolnosti jejích akcií v průběhu času. To otevírá cestu k býčímu pohledu na akcie United Airlines, i když s opatrností ohledně rizik, která jsou s tím spojena.
Ve třetím čtvrtletí finančního roku vykázala společnost United meziroční nárůst tržeb o 12,5 % na 14,5 miliardy USD a čistý zisk ve výši 1,1 miliardy USD. To svědčí o pokračující fiskální stabilitě společnosti. Společnost United však také snížila svůj výhled a vydala varování týkající se rostoucích cen pohonných hmot a zastavení letů do Izraele v důsledku přetrvávající válečné situace. Zdá se, že tyto obavy jsou zohledněny v současném ocenění společnosti trhem, neboť konsensus Wall Street ohledně upraveného zisku za čtvrté čtvrtletí se nyní pohybuje na úrovni 1,7 USD na akcii.
Dlouhodobá trajektorie ceny akcií United Airlines nabízí zajímavý postřeh. Po vypuknutí pandemie, kdy se uzavřely mezinárodní hranice a svět se zastavil, utrpěl celý cestovní ruch obrovskou ztrátu. Jak UAL, tak AAL zažily na začátku roku 2020 výrazné propady, které způsobily šokové vlny v jejich dosavadní výkonnosti.
V posledních třech letech však akcie United Airlines zůstávají do značné míry na stejné úrovni a za posledních pět let poklesly o 47 %, což potvrzuje, že od propadu na počátku roku 2020 nezískaly zpět půdu pod nohama. Přesto akcie za posledních deset let zaznamenaly pouze nepatrný 4% pokles.
Vzhledem k silnějším nedávným ziskům a dlouhodobé výkonnosti United Airlines ve srovnání s American Airlines může nastat vhodný okamžik pro nákup akcií UAL. Nadcházející výsledky za čtvrté čtvrtletí by však mohly tento pohled potenciálně upravit. Společnost United Airlines má konsenzuální hodnocení “mírný nákup” na základě 11 hodnocení “koupit”, pěti “držet” a jednoho “prodat” jmenovaných za poslední tři měsíce. Při průměrné ceně 60,67 USD je předpokládaný potenciál růstu akcií UAL 39,3 %.
Závěrem lze říci, že vzhledem k nedávným ziskům a dlouhodobé udržitelnosti ceny akcií se společnost United Airlines jeví jako pozitivnější investiční vyhlídka ve srovnání s American Airlines. Za posledních deset let akcie UAL mírně oslabily o 4 % v kontrastu s 46% propadem akcií AAL. Načasování se proto zdá být vhodné pro využití poklesu cen akcií United Airlines v očekávání pandemického oživení. Přesto mohou investoři vzhledem k inherentním rizikům prozatím preferovat udržování pozic s nízkými podíly. Ačkoli cesta k oživení zůstává nejistá, současný profil rizika a výnosu se zdá být slibný.
Po využití nástroje pro srovnávací analýzu, který poskytuje TipRanks, se objevil zajímavý pohled na dvě významné akcie leteckých společností: American Airlines a United Airlines . Obě tyto společnosti mají v rámci leteckého průmyslu ve Spojených státech téměř stoleté dědictví. Jejich nedávná výkonnost a ocenění však odhalují rozdílný výhled – v případě společnosti AAL je preferován medvědí pohled a v případě společnosti UAL neutrální postoj. Pro ilustraci, akcie společnosti American Airlines v posledním roce nabraly klesající trajektorii a propadly se o 4 %. Slibná rally o 19 % za poslední tři měsíce však nabízí světlou stránku. Naopak akcie United Airlines zažily prudší pokles a během minulého roku zaznamenaly propad o 6 %. Tento pokles byl poněkud zmírněn pouhým 7% nárůstem za poslední tři měsíce. Vzhledem k tomuto výraznému rozdílu mezi tříměsíčními nárůsty obou organizací není vyšší obchodní ocenění American Airlines ve srovnání s United Airlines žádným překvapením. Analýzou jejich poměru ceny k zisku můžeme rozeznat jejich ocenění vůči sobě navzájem i vůči celému odvětví. V současné době se letecké společnosti ve Spojených státech obchodují s poměrem P/E ve výši 14. Nicméně vliv pandemie COVID-19, která v posledních třech letech vedla k výrazným ztrátám v celém odvětví, znamená, že neexistuje žádný tříletý průměrný poměr P/E pro srovnání. Akcie American Airlines se obchodují s poměrem P/E 6,0, což je ve srovnání s odvětvím výrazně podhodnocené. Přesto je její obchodní hodnota nepatrně vyšší než hodnota společnosti United Airlines. Výsledky společnosti AAL za třetí čtvrtletí jsou však důvodem k zaujetí medvědího postoje vůči akciím i přes jejich diskontní cenu. Příjmy společnosti American Airlines za toto čtvrtletí, které vykázaly ztrátu ve výši 545 milionů USD, meziročně stagnovaly, zatímco náklady vzrostly. V důsledku toho společnost snížila svou prognózu upraveného zisku na celý rok do rozmezí 2,25 až 2,50 USD na akcii, oproti dřívější prognóze 3 až 3,75 USD na akcii. Zatímco společnost American Airlines se ve třetím čtvrtletí propadla do ztráty, její protějšky United Airlines a Delta Air Lines ohlásily rostoucí tržby a zisky, které za uvedené čtvrtletí dosáhly přibližně 1,1 miliardy USD. Vedení společnosti American Airlines přičítá ztrátu ve třetím čtvrtletí rostoucím cenám paliva a nové pracovní dohodě s piloty, která vedla k dodatečným výdajům ve výši více než 9 miliard USD na benefity a mzdy. Vzhledem k tomu, že společnosti United a Delta dokázaly ve třetím čtvrtletí dosáhnout dobrých výsledků i přes tyto všeobecně známé problémy v odvětví, je zřejmé, že finanční situace společnosti American Airlines se zdá být pochybná. Nadcházející zpráva o výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí poskytne klíčový pohled na finanční zdraví společnosti. Nicméně vzhledem k přetrvávající ztrátě ceny akcií a nedávnému propadu do ztráty se investice do akcií American Airlines v očekávání možného oživení nejeví jako lákavá. Konsensuální hodnocení TipRanks pro akcie AAL je zařazeno do kategorie “Držet” na základě tří hodnocení “Kupovat”, sedmi “Držet” a jednoho “Prodat” přidělených v předchozích třech měsících. Při obchodní ceně 14,68 USD činí průměrný předpokládaný růstový potenciál akcií American Airlines 2,1 %. Naproti tomu akcie United Airlines se obchodují s poměrem P/E ve výši 5,0, což znamená výrazné zlevnění ve srovnání s odvětvím a společností AAL. Společnost United Airlines je však ve srovnání s American Airlines zjevně ve výhodnější finanční situaci, což je faktor, který rovněž přispěl k relativní odolnosti jejích akcií v průběhu času. To otevírá cestu k býčímu pohledu na akcie United Airlines, i když s opatrností ohledně rizik, která jsou s tím spojena. Ve třetím čtvrtletí finančního roku vykázala společnost United meziroční nárůst tržeb o 12,5 % na 14,5 miliardy USD a čistý zisk ve výši 1,1 miliardy USD. To svědčí o pokračující fiskální stabilitě společnosti. Společnost United však také snížila svůj výhled a vydala varování týkající se rostoucích cen pohonných hmot a zastavení letů do Izraele v důsledku přetrvávající válečné situace. Zdá se, že tyto obavy jsou zohledněny v současném ocenění společnosti trhem, neboť konsensus Wall Street ohledně upraveného zisku za čtvrté čtvrtletí se nyní pohybuje na úrovni 1,7 USD na akcii. Dlouhodobá trajektorie ceny akcií United Airlines nabízí zajímavý postřeh. Po vypuknutí pandemie, kdy se uzavřely mezinárodní hranice a svět se zastavil, utrpěl celý cestovní ruch obrovskou ztrátu. Jak UAL, tak AAL zažily na začátku roku 2020 výrazné propady, které způsobily šokové vlny v jejich dosavadní výkonnosti. V posledních třech letech však akcie United Airlines zůstávají do značné míry na stejné úrovni a za posledních pět let poklesly o 47 %, což potvrzuje, že od propadu na počátku roku 2020 nezískaly zpět půdu pod nohama. Přesto akcie za posledních deset let zaznamenaly pouze nepatrný 4% pokles. Vzhledem k silnějším nedávným ziskům a dlouhodobé výkonnosti United Airlines ve srovnání s American Airlines může nastat vhodný okamžik pro nákup akcií UAL. Nadcházející výsledky za čtvrté čtvrtletí by však mohly tento pohled potenciálně upravit. Společnost United Airlines má konsenzuální hodnocení “mírný nákup” na základě 11 hodnocení “koupit”, pěti “držet” a jednoho “prodat” jmenovaných za poslední tři měsíce. Při průměrné ceně 60,67 USD je předpokládaný potenciál růstu akcií UAL 39,3 %. Závěrem lze říci, že vzhledem k nedávným ziskům a dlouhodobé udržitelnosti ceny akcií se společnost United Airlines jeví jako pozitivnější investiční vyhlídka ve srovnání s American Airlines. Za posledních deset let akcie UAL mírně oslabily o 4 % v kontrastu s 46% propadem akcií AAL. Načasování se proto zdá být vhodné pro využití poklesu cen akcií United Airlines v očekávání pandemického oživení. Přesto mohou investoři vzhledem k inherentním rizikům prozatím preferovat udržování pozic s nízkými podíly. Ačkoli cesta k oživení zůstává nejistá, současný profil rizika a výnosu se zdá být slibný.