Alaska Airlines tvrdí, že uzemnění Boeingu 737 Max 9 ji bude stát 150 milionů dolarů
Společnost Alaska Airlines, jeden z hlavních amerických dopravců, ve čtvrtek oznámila, že prodloužené uzemnění letounů Boeing 737 Max 9 bude stát aerolinky přibližně 150 milionů dolarů, což je důsledek přerušení letového provozu a služeb pro cestující.
Alaska Airlines očekává, že uzemnění letounů Boeing 737 Max 9 kvůli nedávnému incidentu bude stát společnost přibližně 150 milionů dolarů.
Federální úřad pro letectví schválil nové kontrolní postupy pro návrat těchto letounů do provozu, což je klíčový krok pro obnovu letového provozu.
Letecká společnost plánuje postupně obnovit provoz letounů Max 9 s cílem dodržet bezpečnostní standardy a minimalizovat logistické problémy.
Letecká společnost předpovídá zisk na akcii v rozmezí 3 až 5 USD, což zohledňuje finanční dopady uzemnění letounů Max.
Federální úřad pro letectví zavedl toto uzemnění, které na několik týdnů přerušilo vnitrostátní i mezinárodní dopravu, po incidentu, při němž 5. ledna na jednom z letů společnosti Alaska praskla zátka dveří.
Následně ve středu pozdě večer Federální úřad pro letectví (FAA) veřejnosti sdělil, že schválil kontrolní postupy, které umožní návrat daného typu letadla do provozu. Toto oznámení poskytlo důležité pokyny, jak by se měly letouny Boeing 737 Max 9 nadále kontrolovat a udržovat. Očekává se, že nově vydané pokyny zefektivní proces zajištění bezpečnosti a spolehlivosti letounu a nabídnou cestu pro návrat letounů 737 Max 9 na oblohu.
Společnost Alaska Airlines ve středu dodala, že očekává obnovení provozu prvních z uzemněných letů letounů Max 9 již v pátek. Letecká společnost nastínila plány na postupné obnovení provozu letadel v období od tohoto data do začátku února. Tento rozvážný přístup k návratu letounů Max 9 do provozu má za cíl dodržet bezpečnostní standardy a zmírnit případné logistické problémy.
Alaska Airlines není jediným americkým dopravcem, který pocítil dopad tohoto uzemnění. United Airlines, další domácí dopravce využívající ve své flotile letouny Max 9, se připojily k názoru společnosti Alaska, která si po nehodě uvědomila narušení provozu. Obě letecké společnosti prozradily, že při prvních kontrolách provedených bezprostředně po uzemnění našly na několika letadlech Max 9 uvolněné šrouby, což dále podtrhuje potřebu pečlivého dohledu a kontrol.
Zdroj: Bloomberg
Pokud jde o finanční důsledky, společnost Alaska Air Group, Inc. (ALK) ve čtvrtek rovněž zveřejnila svou celoroční prognózu upraveného zisku na akcii. Letecká společnost předpovídá zisk na akcii v rozmezí 3 až 5 USD, což zohledňuje finanční dopady uzemnění letounů Max. Pro srovnání, analytici oslovení společností LSEG, dříve známou jako Refinitiv, očekávali upravený zisk v průměru 4,93 USD na akcii.
Před uzemněním Boeingu 737 Max 9 očekávala společnost Alaska v letošním roce růst kapacity o 3 až 5 %. Jak však letecká společnost uvedla, “vzhledem k uzemnění a potenciálu budoucích zpoždění dodávek společnost očekává růst kapacity na spodní hranici tohoto rozpětí nebo pod ní”. Toto prohlášení naznačuje, že dřívější očekávání společnosti vzala kvůli uzemnění za své, což odráží širší trend nejistoty v odvětví ve světle logistických poruch.
Frustrace spojená s touto situací je u obou leteckých společností hmatatelná. Generální ředitelé společností Alaska a United vyjádřili v souvislosti s nehodou otevřeně nespokojenost a hněv na společnost Boeing. Generální ředitel společnosti Alaska Ben Minicucci vyjádřil své rozčilení v rozhovoru pro NBC News na začátku týdne. Prohlásil: “Jsem více než frustrovaný a zklamaný, jsem rozzlobený.”
Oznámení o očekávaném poklesu nákladů v souvislosti s uzemněním Boeingu 737 Max 9 se navíc časově shodovalo se zprávou o výsledcích společnosti za čtvrté čtvrtletí. Načasování této zprávy ještě více zdůrazňuje závažné provozní a finanční důsledky, s nimiž se Aljaška i ostatní postižené letecké společnosti potýkají v důsledku uzemnění Boeingu 737 Max 9.
Závěrem lze říci, že uzemnění letounů Boeing 737 Max 9 mělo významné důsledky na všech provozních frontách nejen společnosti Alaska Airlines, ale i dalších amerických dopravců, kteří mají ve svých flotilách letouny Max 9. Letecké společnosti se zaměřují na zajištění přísné bezpečnosti letadel, obnovení pozastavených služeb a zvládnutí finančních dopadů krize. Pouze čas ukáže, zda komplexní opatření přijímaná leteckými společnostmi a leteckými regulačními orgány povedou k opětovnému zavedení bezpečnějších a spolehlivějších letounů 737 Max 9 a ke stabilizaci odvětví letecké dopravy.
Federální úřad pro letectví zavedl toto uzemnění, které na několik týdnů přerušilo vnitrostátní i mezinárodní dopravu, po incidentu, při němž 5. ledna na jednom z letů společnosti Alaska praskla zátka dveří.Následně ve středu pozdě večer Federální úřad pro letectví veřejnosti sdělil, že schválil kontrolní postupy, které umožní návrat daného typu letadla do provozu. Toto oznámení poskytlo důležité pokyny, jak by se měly letouny Boeing 737 Max 9 nadále kontrolovat a udržovat. Očekává se, že nově vydané pokyny zefektivní proces zajištění bezpečnosti a spolehlivosti letounu a nabídnou cestu pro návrat letounů 737 Max 9 na oblohu.Společnost Alaska Airlines ve středu dodala, že očekává obnovení provozu prvních z uzemněných letů letounů Max 9 již v pátek. Letecká společnost nastínila plány na postupné obnovení provozu letadel v období od tohoto data do začátku února. Tento rozvážný přístup k návratu letounů Max 9 do provozu má za cíl dodržet bezpečnostní standardy a zmírnit případné logistické problémy.Alaska Airlines není jediným americkým dopravcem, který pocítil dopad tohoto uzemnění. United Airlines, další domácí dopravce využívající ve své flotile letouny Max 9, se připojily k názoru společnosti Alaska, která si po nehodě uvědomila narušení provozu. Obě letecké společnosti prozradily, že při prvních kontrolách provedených bezprostředně po uzemnění našly na několika letadlech Max 9 uvolněné šrouby, což dále podtrhuje potřebu pečlivého dohledu a kontrol.Pokud jde o finanční důsledky, společnost Alaska Air Group, Inc. ve čtvrtek rovněž zveřejnila svou celoroční prognózu upraveného zisku na akcii. Letecká společnost předpovídá zisk na akcii v rozmezí 3 až 5 USD, což zohledňuje finanční dopady uzemnění letounů Max. Pro srovnání, analytici oslovení společností LSEG, dříve známou jako Refinitiv, očekávali upravený zisk v průměru 4,93 USD na akcii.Před uzemněním Boeingu 737 Max 9 očekávala společnost Alaska v letošním roce růst kapacity o 3 až 5 %. Jak však letecká společnost uvedla, “vzhledem k uzemnění a potenciálu budoucích zpoždění dodávek společnost očekává růst kapacity na spodní hranici tohoto rozpětí nebo pod ní”. Toto prohlášení naznačuje, že dřívější očekávání společnosti vzala kvůli uzemnění za své, což odráží širší trend nejistoty v odvětví ve světle logistických poruch. Frustrace spojená s touto situací je u obou leteckých společností hmatatelná. Generální ředitelé společností Alaska a United vyjádřili v souvislosti s nehodou otevřeně nespokojenost a hněv na společnost Boeing. Generální ředitel společnosti Alaska Ben Minicucci vyjádřil své rozčilení v rozhovoru pro NBC News na začátku týdne. Prohlásil: “Jsem více než frustrovaný a zklamaný, jsem rozzlobený.”Oznámení o očekávaném poklesu nákladů v souvislosti s uzemněním Boeingu 737 Max 9 se navíc časově shodovalo se zprávou o výsledcích společnosti za čtvrté čtvrtletí. Načasování této zprávy ještě více zdůrazňuje závažné provozní a finanční důsledky, s nimiž se Aljaška i ostatní postižené letecké společnosti potýkají v důsledku uzemnění Boeingu 737 Max 9.Závěrem lze říci, že uzemnění letounů Boeing 737 Max 9 mělo významné důsledky na všech provozních frontách nejen společnosti Alaska Airlines, ale i dalších amerických dopravců, kteří mají ve svých flotilách letouny Max 9. Letecké společnosti se zaměřují na zajištění přísné bezpečnosti letadel, obnovení pozastavených služeb a zvládnutí finančních dopadů krize. Pouze čas ukáže, zda komplexní opatření přijímaná leteckými společnostmi a leteckými regulačními orgány povedou k opětovnému zavedení bezpečnějších a spolehlivějších letounů 737 Max 9 a ke stabilizaci odvětví letecké dopravy.