Klíčové body
- Společnost Constellation Brands snižuje své tržební předpovědi a upravuje očekávaný zisk pro příští fiskální rok.
- Přestože tržby klesly, hodnota akcií Constellation Brands stoupla o 1,9%, s celkovým nárůstem akcií o 13% za poslední rok.
- Výkonnostní údaje společnosti v posledním čtvrtletí byly pozitivní, s upraveným ziskem překonávajícím očekávání Wall Street.
- Navzdory nižším tržbám a fiskální nejistotě si Constellation Brands udržuje sebedůvěru a zaměřuje se na růst svého pivního byznysu a diverzifikaci portfolia.
Nezdá se však, že by to mělo vliv na hodnotu akcií společnosti Constellation, které v předobchodní fázi zaznamenaly 1,9% nárůst. Za posledních 12 měsíců akcie společnosti vykázaly 13% nárůst.
Za třetí fiskální čtvrtletí, které skončilo 30. listopadu, vykázala společnost Constellation Brands kladná čísla. Společnost, která je známá svým oblíbeným mexickým pivem Modelo Especial, vykázala upravený zisk ve výši 3,19 USD na akcii, což překonalo očekávání Wall Street, které agentura FactSet předpovídala na úrovni 3,01 USD. Pro srovnání, ve stejném čtvrtletí předchozího roku společnost vykázala zisk ve výši 2,83 USD.
Údaje o tržbách však nedopadly tak dobře jako zisk. Společnost Constellation Brands vykázala ve třetím čtvrtletí tržby ve výši 2,47 miliardy USD, čímž zaostala za očekáváním, které bylo vypočteno na 2,54 miliardy USD. V porovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku společnost údajně dosáhla celkových tržeb ve výši 2,44 miliardy USD.
Společnost tak upravila své předpovědi zisku pro fiskální rok končící v únoru. Dříve výrobce značkového alkoholu předpokládal zisk v rozmezí 9,60 až 9,80 USD na akcii, nicméně současný výhled řadí zisk do mírně nižšího pásma 9,15 až 9,35 USD.
K výrazným změnám došlo také v prognózách divize vína a lihovin, když Constellation Brands oznámila očekávání organických čistých tržeb v tomto segmentu a očekává jejich výrazný pokles o 7 % až 9 %. To je výrazný odklon od jejich předchozí prognózy, která předpokládala buď nepatrný pokles o 0,5 %, nebo růst o 0,5 %.
Uprostřed snížených předpovědí tržeb a fiskální nejistoty však společnost Constellation Brands zachovala svůj výhled upraveného zisku na fiskální rok. Společnost rovněž zvýšila své projekce provozního a volného peněžního toku.
Prezident a generální ředitel společnosti Bill Newlands poukázal na pozitivní vliv jejich pivního byznysu na zisk společnosti, přičemž vyzdvihl zejména výkonnost piva Modelo Especial. Newlands uvedl, že Modelo Especial vykázalo ve 3. čtvrtletí dvouciferný objemový nárůst, čímž posílilo svou pozici piva č. 1 v dolarových tržbách sledovaného kanálu v USA.
Upozornil také na stabilní výkonnost jejich dalších klíčových pivních značek, Corona Extra a Pacifico, a uvedl, že obě vykázaly solidní hodnoty růstu. Tyto značky byly uznány jako jedny z deseti největších vzestupů podílu v kategorii piva v USA.
Snížené prognózy tržeb a rozpětí zisku společnosti Constellation Brands pro příští fiskální rok jasně naznačují mírný pokles obchodních výsledků společnosti. Nicméně stabilita hodnoty jejích akcií, pozitivní růst jejích pivních značek a sebevědomé prognózy provozního a volného peněžního toku signalizují celkovou odolnost a potenciál přizpůsobit se dynamickému trhu.
Zisky a výkonnost akcií společnosti Constellation Brands poskytují jistotu ohledně jejího pevného postavení na trhu, a to i přesto, že se její vinařský segment chystá čelit poklesu. Zatímco vinařský průmysl čelí výzvám, společnost Constellation Brands si udržuje svou stabilitu a výkonnost na základě širokého portfolia nápojů, které zahrnuje populární značky jako Corona, Modelo a mnoho dalších.

Sledování strategických růstových iniciativ a způsobu, jakým společnost řídí své rozmanité portfolio v této době nižších tržeb, bude rozhodující pro její budoucí úspěch. Společnost Constellation Brands má před sebou náročný úkol, jak se přizpůsobit proměnlivým tržním podmínkám a udržet si konkurenceschopnost. V nadcházejícím fiskálním roce budeme moci sledovat, jak se jí daří tuto výzvu úspěšně zvládnout a nasměrovat své aktivity ke stabilitě a vyšší ziskovosti.
Celkově lze očekávat, že společnost Constellation Brands bude pokračovat ve svém úsilí o diverzifikaci a hledání nových příležitostí na trhu nápojů. Její historie úspěšných značek a strategického myšlení ji staví do výhodné pozice pro adaptaci na aktuální výzvy a růst v nadcházejícím fiskálním roce.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky