Fisker Inc. zveřejnila dohodu s institucionálním investorem, což vedlo k oživení akcií FSR po sérii ztrát.
Dohoda se zaměřuje na hotovost a umožňuje společnosti Fisker možnost provádět strategické obchody.
Akcie společnosti Boeing klesají kvůli rozšíření kontrol dveřních zátek u letadel 737, což vyvolalo obavy o bezpečnost.
Tato situace způsobila pokles ceny akcií Boeing a přináší další výzvy společnosti po problémech s modelem 737 MAX 9.
Akcie Fiskeru se po dohodě s investory zvedají, ale vydrží to i tentokrát?
(FSR) v pondělí zažily oživení poté, co výrobce elektromobilů zveřejnil dohodu s nejmenovaným institucionálním investorem, která uvolní hotovost na provoz společnosti.
Generální ředitel společnosti Fisker, Henrik Fisker, oznámil zprávu o dohodě a vyjádřil potěšení nad nalezením řešení, které společnosti poskytne větší flexibilitu a posílí její pozici při realizaci potenciálních strategických obchodních transakcí. Tato dohoda přichází pro společnost Fisker Inc. v klíčový okamžik, neboť díky ní akcie společnosti vzrostly v předobchodní fázi o 1,4 %, čímž výrobce elektromobilů přerušil sérii sedmi ztrátových seancí.
Zdroj: Getty Images
Tato ztrátová série je nejdelší od desetidenního propadu, který skončil 27. ledna, a staví společnost do nejisté pozice. K tomuto tlaku se přidala i série 13 seancí, během nichž akcie nevzrostly, přičemž jediným dnem v tomto roce, kdy akcie neklesly, byl 9. leden, kdy uzavřely beze změny. Navzdory těmto ztrátám se za posledních 13 seancí akcie devětkrát obchodovaly na vyšší úrovni na intradenní bázi. Tento překvapivý obrat naznačuje, že zájem o nákupy byl ve většině dne silný, aby do konce obchodování opadl.
Podrobnosti o dohodě, které společnost Fisker zveřejnila ve zprávě 8-K předložené americké Komisi pro cenné papíry, odhalily, že dohoda se zaměřuje na nesplacený prioritní zajištěný konvertibilní dluh společnosti Fisker splatný v roce 2025. Součástí dohody je zrušení všech finančních závazků týkajících se hotovostních rezerv společnosti Fisker, díky čemuž je k dispozici neomezená hotovost společnosti.
Kromě toho dohoda zahrnuje upuštění od všech zbývajících opravných prostředků vyplývajících z předchozího pozdního předložení auditované zprávy 10Q o výsledcích společnosti Fisker za čtvrtletí končící 30. září. Toto zproštění je podstatnou součástí dohody, neboť poskytuje úlevu od některých omezení, která mohla bránit činnosti společnosti.
Dohoda rovněž obsahuje ustanovení týkající se duševního vlastnictví společnosti Fisker. Společnost Fisker a investor se dohodli, že po uzavření konečné dohody se strategickým partnerem z řad výrobců originálního vybavení (OEM) budou uvolněna veškerá zástavní práva na duševní vlastnictví, což společnosti dále umožní navázat strategická partnerství. Kromě toho se změněná dohoda vzdává všech finančních závazků s ohledem na omezené peněžní prostředky použité na provoz.
Bohužel i přes dobré zprávy o dohodě akcie společnosti Fisker klesají. Její hodnota se od začátku roku do pátku propadla o 54,9 % a za poslední tři měsíce se propadla o 85,5 %. Tento dramatický pokles hodnoty akcií je markantní, zejména ve srovnání s fondem Global X Autonomous & Electric Vehicle ETF (DRIV), který za poslední tři měsíce posílil o 6,1 %, zatímco obecné tržní ukazatele, jako je index S&P 500 SPX, v tomto období posílily o 14,6 %.
Nicméně pondělní dohoda předznamenává možnou změnu osudu společnosti Fisker Inc. Společnost vyrábějící elektromobily nyní uvolnila hotovostní rezervy, které mohou být nasměrovány na provoz společnosti, což usnadňuje větší flexibilitu a posiluje schopnost společnosti přijímat nové strategické obchodní transakce. Uvidíme, jak se tato skutečnost projeví na výkonnosti akcií společnosti Fisker v nadcházejících měsících. Odolnost společnosti při nedávných ztrátách naznačuje snahu o zvrat v hospodaření a obnovení důvěry investorů a trhu.
Akcie společnosti Boeing klesají. FAA nyní zkoumá další model 737
Ceny akcií společnosti The Boeing Company (BA) v pondělí výrazně poklesly poté, co Federální úřad pro letectví (FAA) oznámil, že doporučí rozšířit kontroly dveřních zátek u další varianty letounů 737. K tomuto nevítanému vývoji došlo po incidentu se zátkou dveří na letadle 737 MAX 9 provozovaném společností Alaska Air Group, což ještě více prohloubilo obavy o bezpečnost letadel společnosti Boeing.
FAA následně po tomto incidentu uzemnil přibližně 171 letadel MAX 9. Od události na obloze 5. ledna 2024 spolupracují společnost Boeing, různé letecké společnosti a bezpečnostní úřady na kontrole, opravě a přípravě letounů pro bezpečné opětovné uvedení do provozu. Tato nedávná aktualizace FAA nyní do komplikací vtahuje další typ letadla, 737-900 ER.
Ceny akcií společnosti Boeing zaznamenaly v pondělí během předobchodní fáze pokles o 2,3 % na 210,10 USD ve světle nově zveřejněných aktualizací FAA. Naproti tomu futures obchodované na indexy S&P 500 a Nasdaq Composite vzrostly o 0,3 %, resp. 0,6 %.
V neděli vydal FAA prohlášení, že je třeba zkontrolovat šrouby nouzových dveří u letadel Boeing 737-900ER. Toto letadlo sice nebylo uzemněno, ale jedná se o staršího nástupce řady letadel 737. Zavedení dveřních zátek bylo běžně přijato v mnoha variantách letadla, protože jsou vyžadovány pouze v případě, že konfigurace sedadel vyžaduje nouzové dveře.
Po uzemnění letounu MAX se ukázalo, že několik kontrolovaných dveřních zátek má uvolněné šrouby. Podobné odhalení se týkalo zátek dveří u letounů 900 ER poté, co letecké společnosti provedly kontroly.
V letech 2007 až 2019 dodala společnost Boeing přibližně 500 letounů 737-900 ER. Přibližně 380 těchto letadel bylo vybaveno zástrčkou dveří. Každé z těchto letadel mělo projít minimálně jednou za dva roky těžkou údržbovou kontrolou. Tyto kontroly jsou pečlivé a zahrnují komplexní přehled a kontrolu systémů a součástí letadla.
Navzdory těmto zjištěním společnost Boeing dosud neohlásila žádné incidenty týkající se zástrčky dveří u modelu 900 ER. Společnost Boeing ve své oficiální e-mailové komunikaci vyjádřila plnou podporu FAA a svým zákazníkům: “Plně podporujeme FAA a naše zákazníky v této akci.” Úřad FAA zatím neodpověděl na žádosti o vyjádření k rozšíření kontrol zástrčky dveří na další modely.
Nejnovější prohlášení FAA spolu s přidáním dalšího modelu letadla do směsi slouží jako další důrazná připomínka investorům, že návrat Boeingu do provozu pro MAX 9 bude pravděpodobně zdlouhavou záležitostí. Pozitivní zprávou pro investory je, že MAX 9 je letadlo s relativně malým objemem výroby. Wall Street předpovídá, že z přibližně 700 letounů, které mají být dodány v roce 2024, bude MAX 9 jen asi 30.
Zdroj: Bloomberg
Akcie společnosti Boeing se v roce 2024 zatím propadly o zhruba 45 dolarů za akcii, tedy zhruba o 18 %, což smazalo tržní hodnotu přibližně 27 miliard dolarů. Přestože se jedná o strmý sestup, v posledních třech dnech týdne akcie vykazovaly známky oživení a vzrostly zhruba o 15 dolarů, tedy o 7 %, když začala opadat počáteční vlna panického prodeje po tomto incidentu.
I přes drobné zotavení tento incident podtrhuje závažnost problémů, kterým společnost Boeing čelí. Zavedení dalších typů letadel do procesu bezpečnostních kontrol má vliv nejen na pověst společnosti, ale promítá se i do významných finančních dopadů. Investoři i příznivci leteckého průmyslu budou bedlivě sledovat, jak Boeing projde tímto turbulentním obdobím.
Akcie Fiskeru se po dohodě s investory zvedají, ale vydrží to i tentokrát? v pondělí zažily oživení poté, co výrobce elektromobilů zveřejnil dohodu s nejmenovaným institucionálním investorem, která uvolní hotovost na provoz společnosti.Generální ředitel společnosti Fisker, Henrik Fisker, oznámil zprávu o dohodě a vyjádřil potěšení nad nalezením řešení, které společnosti poskytne větší flexibilitu a posílí její pozici při realizaci potenciálních strategických obchodních transakcí. Tato dohoda přichází pro společnost Fisker Inc. v klíčový okamžik, neboť díky ní akcie společnosti vzrostly v předobchodní fázi o 1,4 %, čímž výrobce elektromobilů přerušil sérii sedmi ztrátových seancí.Tato ztrátová série je nejdelší od desetidenního propadu, který skončil 27. ledna, a staví společnost do nejisté pozice. K tomuto tlaku se přidala i série 13 seancí, během nichž akcie nevzrostly, přičemž jediným dnem v tomto roce, kdy akcie neklesly, byl 9. leden, kdy uzavřely beze změny. Navzdory těmto ztrátám se za posledních 13 seancí akcie devětkrát obchodovaly na vyšší úrovni na intradenní bázi. Tento překvapivý obrat naznačuje, že zájem o nákupy byl ve většině dne silný, aby do konce obchodování opadl.Podrobnosti o dohodě, které společnost Fisker zveřejnila ve zprávě 8-K předložené americké Komisi pro cenné papíry, odhalily, že dohoda se zaměřuje na nesplacený prioritní zajištěný konvertibilní dluh společnosti Fisker splatný v roce 2025. Součástí dohody je zrušení všech finančních závazků týkajících se hotovostních rezerv společnosti Fisker, díky čemuž je k dispozici neomezená hotovost společnosti.Kromě toho dohoda zahrnuje upuštění od všech zbývajících opravných prostředků vyplývajících z předchozího pozdního předložení auditované zprávy 10Q o výsledcích společnosti Fisker za čtvrtletí končící 30. září. Toto zproštění je podstatnou součástí dohody, neboť poskytuje úlevu od některých omezení, která mohla bránit činnosti společnosti.Dohoda rovněž obsahuje ustanovení týkající se duševního vlastnictví společnosti Fisker. Společnost Fisker a investor se dohodli, že po uzavření konečné dohody se strategickým partnerem z řad výrobců originálního vybavení budou uvolněna veškerá zástavní práva na duševní vlastnictví, což společnosti dále umožní navázat strategická partnerství. Kromě toho se změněná dohoda vzdává všech finančních závazků s ohledem na omezené peněžní prostředky použité na provoz.Bohužel i přes dobré zprávy o dohodě akcie společnosti Fisker klesají. Její hodnota se od začátku roku do pátku propadla o 54,9 % a za poslední tři měsíce se propadla o 85,5 %. Tento dramatický pokles hodnoty akcií je markantní, zejména ve srovnání s fondem Global X Autonomous & Electric Vehicle ETF , který za poslední tři měsíce posílil o 6,1 %, zatímco obecné tržní ukazatele, jako je index S&P 500 SPX, v tomto období posílily o 14,6 %. Nicméně pondělní dohoda předznamenává možnou změnu osudu společnosti Fisker Inc. Společnost vyrábějící elektromobily nyní uvolnila hotovostní rezervy, které mohou být nasměrovány na provoz společnosti, což usnadňuje větší flexibilitu a posiluje schopnost společnosti přijímat nové strategické obchodní transakce. Uvidíme, jak se tato skutečnost projeví na výkonnosti akcií společnosti Fisker v nadcházejících měsících. Odolnost společnosti při nedávných ztrátách naznačuje snahu o zvrat v hospodaření a obnovení důvěry investorů a trhu.Akcie společnosti Boeing klesají. FAA nyní zkoumá další model 737Ceny akcií společnosti The Boeing Company v pondělí výrazně poklesly poté, co Federální úřad pro letectví oznámil, že doporučí rozšířit kontroly dveřních zátek u další varianty letounů 737. K tomuto nevítanému vývoji došlo po incidentu se zátkou dveří na letadle 737 MAX 9 provozovaném společností Alaska Air Group, což ještě více prohloubilo obavy o bezpečnost letadel společnosti Boeing.FAA následně po tomto incidentu uzemnil přibližně 171 letadel MAX 9. Od události na obloze 5. ledna 2024 spolupracují společnost Boeing, různé letecké společnosti a bezpečnostní úřady na kontrole, opravě a přípravě letounů pro bezpečné opětovné uvedení do provozu. Tato nedávná aktualizace FAA nyní do komplikací vtahuje další typ letadla, 737-900 ER.Ceny akcií společnosti Boeing zaznamenaly v pondělí během předobchodní fáze pokles o 2,3 % na 210,10 USD ve světle nově zveřejněných aktualizací FAA. Naproti tomu futures obchodované na indexy S&P 500 a Nasdaq Composite vzrostly o 0,3 %, resp. 0,6 %. V neděli vydal FAA prohlášení, že je třeba zkontrolovat šrouby nouzových dveří u letadel Boeing 737-900ER. Toto letadlo sice nebylo uzemněno, ale jedná se o staršího nástupce řady letadel 737. Zavedení dveřních zátek bylo běžně přijato v mnoha variantách letadla, protože jsou vyžadovány pouze v případě, že konfigurace sedadel vyžaduje nouzové dveře.Po uzemnění letounu MAX se ukázalo, že několik kontrolovaných dveřních zátek má uvolněné šrouby. Podobné odhalení se týkalo zátek dveří u letounů 900 ER poté, co letecké společnosti provedly kontroly.V letech 2007 až 2019 dodala společnost Boeing přibližně 500 letounů 737-900 ER. Přibližně 380 těchto letadel bylo vybaveno zástrčkou dveří. Každé z těchto letadel mělo projít minimálně jednou za dva roky těžkou údržbovou kontrolou. Tyto kontroly jsou pečlivé a zahrnují komplexní přehled a kontrolu systémů a součástí letadla.Navzdory těmto zjištěním společnost Boeing dosud neohlásila žádné incidenty týkající se zástrčky dveří u modelu 900 ER. Společnost Boeing ve své oficiální e-mailové komunikaci vyjádřila plnou podporu FAA a svým zákazníkům: “Plně podporujeme FAA a naše zákazníky v této akci.” Úřad FAA zatím neodpověděl na žádosti o vyjádření k rozšíření kontrol zástrčky dveří na další modely.Nejnovější prohlášení FAA spolu s přidáním dalšího modelu letadla do směsi slouží jako další důrazná připomínka investorům, že návrat Boeingu do provozu pro MAX 9 bude pravděpodobně zdlouhavou záležitostí. Pozitivní zprávou pro investory je, že MAX 9 je letadlo s relativně malým objemem výroby. Wall Street předpovídá, že z přibližně 700 letounů, které mají být dodány v roce 2024, bude MAX 9 jen asi 30.Akcie společnosti Boeing se v roce 2024 zatím propadly o zhruba 45 dolarů za akcii, tedy zhruba o 18 %, což smazalo tržní hodnotu přibližně 27 miliard dolarů. Přestože se jedná o strmý sestup, v posledních třech dnech týdne akcie vykazovaly známky oživení a vzrostly zhruba o 15 dolarů, tedy o 7 %, když začala opadat počáteční vlna panického prodeje po tomto incidentu.I přes drobné zotavení tento incident podtrhuje závažnost problémů, kterým společnost Boeing čelí. Zavedení dalších typů letadel do procesu bezpečnostních kontrol má vliv nejen na pověst společnosti, ale promítá se i do významných finančních dopadů. Investoři i příznivci leteckého průmyslu budou bedlivě sledovat, jak Boeing projde tímto turbulentním obdobím.