Fisker vyrobila v roce 2023 10 142 vozů, což je mnohem méně než původní plán 42 000 vozů
Společnost očekává, že v lednu oznámí plán na zvýšení výroby a dodávek vozidel
Společnost očekává, že do roku 2027 bude mít na trhu sedm různých modelů vozidel
Akcie společnosti Fisker (FSR), které se po většinu roku 2023 pohybovaly v opačném směru, se za prvních 11 měsíců roku propadly o více než 78 %. Pak přišel prosinec. V posledních dnech roku 2023 přišla dvě oznámení společnosti Fisker, která podnítila nadšení investorů natolik, že se rozhodli akcie elektromobilů (EV) „zaparkovat“ do svých portfolií.
Naznačuje však růst akcií v posledním týdnu roku 2023, že v roce 2024 a dalších letech je ještě prostor pro růst akcií? Pojďme se podívat, zda se jedná o akcii, která patří na nákupní seznamy investorů v novém roce.
Proč investoři v roce 2023 dupli na brzdu
Ještě v únoru investoři po přezkoumání finančních výsledků za čtvrté čtvrtletí roku 2022 věřili, že společnost bude mít super rok. Vedení společnosti předpokládalo na rok 2023 výrobu přibližně 42 000 vozidel a věřilo, že společnost dosáhne v tomto roce hrubé marže 8-12 %. Tato zelená světla se však změnila na červená a vše se o několik měsíců později zastavilo.
Během prezentace výsledků společnosti za první čtvrtletí roku 2023 vedení snížilo výhled výroby vozů na 32 000 až 36 000 kusů. O několik měsíců později vedení tento výhled výroby dále snížilo na 20 000 až 23 000 vozů, ačkoli potvrdilo svou prognózu hrubé marže na rok 2023 ve výši 8 % až 12 %. To však nevydrželo dlouho. Ve zprávě o výsledcích za 3. čtvrtletí 2023 společnost Fisker nepotvrdila svůj výhled hrubé marže a v prosinci oznámila, že výhled výroby na rok 2023 ještě snižuje na přibližně 10 000 vozů – což představuje 76% snížení oproti původnímu výhledu. Díky tomuto výraznému snížení navíc investoři pravděpodobně předpokládali, že společnost vykáže za rok 2023 hrubou ztrátu.
Co nás čeká na cestě v roce 2024
Společnost Fisker zaujala k odvážným předpovědím ohledně nadcházejícího roku rozvážnější přístup a jednoduše tvrdí, že překonala mnoho problémů v dodavatelském řetězci, které jí bránily v dosažení plánu výroby vozů v roce 2023. Vedení společnosti plánuje tento měsíc oznámit plán na zvýšení prodeje a dodávek.
Společnost Fisker plánuje zahájit dodávky do Španělska, Portugalska a Itálie v prvním čtvrtletí roku 2024. A na začátku roku 2024 plánuje otevření Fisker Studia (název pro showroom) v čínské Šanghaji.
Pravděpodobně v průběhu roku 2024 Fisker poskytne informace o tom, jak pokračuje jeho plán na rozšíření nabídky produktů. Do roku 2027 Fisker očekává, že bude mít zákazníkům k dispozici sedm různých modelů. A na rok 2025 společnost plánuje debut tří z těchto modelů: Fisker Pear, Fisker Ronin a Fisker Alaska.
Fisker oznámil více než 300% mezičtvrtletní nárůst dodávek vozů ve čtvrtém čtvrtletí a výrobu 10 142 vozů v roce 2023, čímž dal investorům důvod k radosti na konci roku 2023. To však sotva stačí k tomu, aby to posílilo dostatečnou důvěru k tomu, aby se akcie v novém roce zvedly. Navíc, i když Fisker v nadcházejících týdnech poskytne odvážnou prognózu pro rok 2024 týkající se výroby nebo dodávek vozidel, investoři by se měli zdržet toho, aby se s touto začínající společností vyrábějící elektromobily svezli – prozatím.
Místo toho by investoři měli ve zprávě o výsledcích společnosti za první čtvrtletí roku 2024 hledat potvrzení, že společnost je z problémů s dodavatelským řetězcem venku a že se výroba jejích vozidel skutečně zrychluje. Stejně tak budou investoři chtít vidět, že společnost dělá srovnatelný pokrok směrem ke kladné hrubé marži – a možná i k upravenému zisku před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) -, který očekávali v roce 2023.
Zvyšování výroby vozidel je samozřejmě skvělé, ale neznamená mnoho, pokud poptávka zákazníků klesá. Investoři proto budou chtít potvrdit, že společnost nadále zaznamenává nárůst rezervací.
Kromě toho budou investoři chtít vidět pokrok v plánu společnosti na uvedení nových modelů na trh v nadcházejících letech. Úspěch při uvádění těchto nových nabídek výrazně rozšíří její atraktivitu pro zákazníky a pomůže jí konkurovat silným konkurentům, jako jsou Tesla a Rivian Automotive.
Ačkoli byl uplynulý rok pro Fisker mnohem méně úspěšný, než si původně představoval, neznamená to, že by se potenciál společnosti uspět vypařil. Určitě existuje možnost, že společnost překoná problémy dodavatelského řetězce, které ji trápily v roce 2023, ale investoři by to měli hledat v nadcházejících finančních zprávách, které ověří, že výroba vozidel roste. Prozatím je nejlepším přístupem sledovat Fisker z okraje silnice.
Akcie společnosti Fisker , které se po většinu roku 2023 pohybovaly v opačném směru, se za prvních 11 měsíců roku propadly o více než 78 %. Pak přišel prosinec. V posledních dnech roku 2023 přišla dvě oznámení společnosti Fisker, která podnítila nadšení investorů natolik, že se rozhodli akcie elektromobilů „zaparkovat“ do svých portfolií. Naznačuje však růst akcií v posledním týdnu roku 2023, že v roce 2024 a dalších letech je ještě prostor pro růst akcií? Pojďme se podívat, zda se jedná o akcii, která patří na nákupní seznamy investorů v novém roce. Proč investoři v roce 2023 dupli na brzdu Ještě v únoru investoři po přezkoumání finančních výsledků za čtvrté čtvrtletí roku 2022 věřili, že společnost bude mít super rok. Vedení společnosti předpokládalo na rok 2023 výrobu přibližně 42 000 vozidel a věřilo, že společnost dosáhne v tomto roce hrubé marže 8-12 %. Tato zelená světla se však změnila na červená a vše se o několik měsíců později zastavilo. Během prezentace výsledků společnosti za první čtvrtletí roku 2023 vedení snížilo výhled výroby vozů na 32 000 až 36 000 kusů. O několik měsíců později vedení tento výhled výroby dále snížilo na 20 000 až 23 000 vozů, ačkoli potvrdilo svou prognózu hrubé marže na rok 2023 ve výši 8 % až 12 %. To však nevydrželo dlouho. Ve zprávě o výsledcích za 3. čtvrtletí 2023 společnost Fisker nepotvrdila svůj výhled hrubé marže a v prosinci oznámila, že výhled výroby na rok 2023 ještě snižuje na přibližně 10 000 vozů – což představuje 76% snížení oproti původnímu výhledu. Díky tomuto výraznému snížení navíc investoři pravděpodobně předpokládali, že společnost vykáže za rok 2023 hrubou ztrátu. Co nás čeká na cestě v roce 2024 Společnost Fisker zaujala k odvážným předpovědím ohledně nadcházejícího roku rozvážnější přístup a jednoduše tvrdí, že překonala mnoho problémů v dodavatelském řetězci, které jí bránily v dosažení plánu výroby vozů v roce 2023. Vedení společnosti plánuje tento měsíc oznámit plán na zvýšení prodeje a dodávek. Společnost Fisker plánuje zahájit dodávky do Španělska, Portugalska a Itálie v prvním čtvrtletí roku 2024. A na začátku roku 2024 plánuje otevření Fisker Studia v čínské Šanghaji. Pravděpodobně v průběhu roku 2024 Fisker poskytne informace o tom, jak pokračuje jeho plán na rozšíření nabídky produktů. Do roku 2027 Fisker očekává, že bude mít zákazníkům k dispozici sedm různých modelů. A na rok 2025 společnost plánuje debut tří z těchto modelů: Fisker Pear, Fisker Ronin a Fisker Alaska. Fisker oznámil více než 300% mezičtvrtletní nárůst dodávek vozů ve čtvrtém čtvrtletí a výrobu 10 142 vozů v roce 2023, čímž dal investorům důvod k radosti na konci roku 2023. To však sotva stačí k tomu, aby to posílilo dostatečnou důvěru k tomu, aby se akcie v novém roce zvedly. Navíc, i když Fisker v nadcházejících týdnech poskytne odvážnou prognózu pro rok 2024 týkající se výroby nebo dodávek vozidel, investoři by se měli zdržet toho, aby se s touto začínající společností vyrábějící elektromobily svezli – prozatím. Místo toho by investoři měli ve zprávě o výsledcích společnosti za první čtvrtletí roku 2024 hledat potvrzení, že společnost je z problémů s dodavatelským řetězcem venku a že se výroba jejích vozidel skutečně zrychluje. Stejně tak budou investoři chtít vidět, že společnost dělá srovnatelný pokrok směrem ke kladné hrubé marži – a možná i k upravenému zisku před úroky, zdaněním a odpisy -, který očekávali v roce 2023. Zvyšování výroby vozidel je samozřejmě skvělé, ale neznamená mnoho, pokud poptávka zákazníků klesá. Investoři proto budou chtít potvrdit, že společnost nadále zaznamenává nárůst rezervací. Kromě toho budou investoři chtít vidět pokrok v plánu společnosti na uvedení nových modelů na trh v nadcházejících letech. Úspěch při uvádění těchto nových nabídek výrazně rozšíří její atraktivitu pro zákazníky a pomůže jí konkurovat silným konkurentům, jako jsou Tesla a Rivian Automotive. Ačkoli byl uplynulý rok pro Fisker mnohem méně úspěšný, než si původně představoval, neznamená to, že by se potenciál společnosti uspět vypařil. Určitě existuje možnost, že společnost překoná problémy dodavatelského řetězce, které ji trápily v roce 2023, ale investoři by to měli hledat v nadcházejících finančních zprávách, které ověří, že výroba vozidel roste. Prozatím je nejlepším přístupem sledovat Fisker z okraje silnice.
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...