Podimo získalo 44 milionů eur na zviditelnění své platformy pro podcasting
Podimo, kodaňský start-up, který funguje na modelu měsíčního předplatného podobně jako Netflix, nedávno oznámil, že získal finanční prostředky ve výši 44 milionů eur (48 milionů USD).
Financování následuje po úspěšném roce, během něhož se průměrný počet uživatelů Podimo vyšplhal na 20 hodin
Společnost rovněž zkoumá inovační potenciál v oblasti podcastového obsahu
Financování, které je plně kapitálové, bude využito k posílení výrobních nástrojů, rozšíření distribuční sítě mimo vlastní platformu a prohloubení dosahu prostřednictvím lokalizací.
Podimo, které je v současné době dostupné v zemích, jako je Dánsko, Norsko, Německo, Španělsko, Nizozemsko, Finsko, a také v regionech Latinské Ameriky, vybírá od posluchačů poplatek, který se pohybuje mezi 5 a 7 dolary měsíčně. Plánuje se přidání dalších zemí.
Financování následuje po úspěšném roce, během něhož se průměrný počet uživatelů Podimo vyšplhal na 20 hodin měsíčně a počet předplatitelů vzrostl o 80 %. Ačkoli se generální ředitel a zakladatel Morten Strunge rozhodl nesdělit přesný počet předplatitelů, zmínil, že na platformě je týdně zveřejňováno přibližně 350 pořadů, za nimiž stojí téměř 350 tvůrců.
V čele kola financování stál Dánský exportní a investiční fond (EIFO) a dále se na něm podílely společnosti HighlandX a Augustinus Fabrikker. Ještě před zahájením tohoto financování se společnosti podařilo získat něco přes 200 milionů eur. Aktuální ocenění společnosti Strunge nezveřejnil, potvrdil však, že se jednalo o upround a že společnost je nyní v rámci Dánska zisková a plánuje dosáhnout stejné ziskovosti i v dalších regionech.
Zdroj: Podimo
Prostředí podcastingu však představuje pro podniky, včetně tvůrců i platforem, poměrně náročné prostředí. Přestože publikum podcastingu vykazuje pozitivní růst, čísla nemusí být nutně příslibem pro dosažení ziskovosti.
K významným případům patří investice společnosti Spotify do podcastingu ve výši 1 miliardy dolarů, která zřejmě čelí nejistým vyhlídkám na komerční úspěch, rozhodnutí společnosti Google začlenit svou samostatnou aplikaci pro podcasting do služby YouTube a ukončení činnosti dlouholeté společnosti Stitcher, významné značky v oblasti podcastingu, společností SiriusXM pouhé tři roky po její akvizici.
Navzdory těmto problémům v oboru lze Podimo považovat za samostatnou entitu. Zachování nezávislosti na větších platformách mu může zajistit pružnost, ale také čelí riziku, že bude zastíněno většími operacemi. Platforma stále do značné míry závisí na jiných platformách, a to jak v oblasti přímé, tak nepřímé distribuce a propagace obsahu vytvořeného jejími uživateli.
Strunge považuje holistický přístup platformy Podimo za její jedinečnou prodejní nabídku oproti ostatním v oblasti podcastingu. Tvůrci na platformě Podimo mohou vytvářet a distribuovat svůj obsah prostřednictvím samotné platformy, využívat její služby k distribuci své tvorby na další platformy a shromažďovat údaje o všech těchto aktivitách.
Existují plány na rozšíření tohoto modelu stále více lokalizovaným způsobem. Strunge naznačil, že bude produkovat více vícejazyčného obsahu a poskytovat více lokalizovaných informací přizpůsobených publiku. Strunge připustil, že roztříštěná nabídka vícejazyčného obsahu představuje pro mediální průmysl náročné dilema, které je třeba obsloužit ve velkém měřítku. Potvrdil také, že společnost Podimo neplánuje v blízké budoucnosti zavést úrovně založené na reklamě, které by snížily nebo odstranily ceny předplatného.
Zdroj: Podimo
Společnost rovněž zkoumá inovační potenciál v oblasti podcastového obsahu. Nedávno byla uvedena v život myšlenka krátkých podcastů, podobných zpravodajským briefům, které je možné slyšet v tradičním rádiu.
Výzvou pro Podimo a další podobné platformy je zajištění jedinečné pozice na rychle se vyvíjejícím trhu podcastů na pozadí rostoucí konkurence. Nedávný vývoj naznačuje ambiciózní snahy společností Spotify a Apple o zavedení inovativních řešení.
Jacob Bratting Pedersen, partner EIFO pro investice do technologií a průmyslu, zdůrazňuje, že tato investice je v souladu se strategií EIFO podporovat silné technologické společnosti v Dánsku. Tato investice je také v souladu s jejich strategií 2024, která spočívá v investování do růstu v pozdních fázích. Oceňuje aspirace společnosti Podimo a kompetence týmu, který projekt podporuje, a je přesvědčen o jejich potenciálu realizovat robustní plán mezinárodní expanze. Uznal, že trh s podcastem je trhem s výrazným růstem, přičemž v příštích několika letech očekává 32% roční nárůst. Zdá se, že již tak rozsáhlý trh se bude dále rychle rozšiřovat.
Financování, které je plně kapitálové, bude využito k posílení výrobních nástrojů, rozšíření distribuční sítě mimo vlastní platformu a prohloubení dosahu prostřednictvím lokalizací.Podimo, které je v současné době dostupné v zemích, jako je Dánsko, Norsko, Německo, Španělsko, Nizozemsko, Finsko, a také v regionech Latinské Ameriky, vybírá od posluchačů poplatek, který se pohybuje mezi 5 a 7 dolary měsíčně. Plánuje se přidání dalších zemí.Financování následuje po úspěšném roce, během něhož se průměrný počet uživatelů Podimo vyšplhal na 20 hodin měsíčně a počet předplatitelů vzrostl o 80 %. Ačkoli se generální ředitel a zakladatel Morten Strunge rozhodl nesdělit přesný počet předplatitelů, zmínil, že na platformě je týdně zveřejňováno přibližně 350 pořadů, za nimiž stojí téměř 350 tvůrců.V čele kola financování stál Dánský exportní a investiční fond a dále se na něm podílely společnosti HighlandX a Augustinus Fabrikker. Ještě před zahájením tohoto financování se společnosti podařilo získat něco přes 200 milionů eur. Aktuální ocenění společnosti Strunge nezveřejnil, potvrdil však, že se jednalo o upround a že společnost je nyní v rámci Dánska zisková a plánuje dosáhnout stejné ziskovosti i v dalších regionech.Prostředí podcastingu však představuje pro podniky, včetně tvůrců i platforem, poměrně náročné prostředí. Přestože publikum podcastingu vykazuje pozitivní růst, čísla nemusí být nutně příslibem pro dosažení ziskovosti.K významným případům patří investice společnosti Spotify do podcastingu ve výši 1 miliardy dolarů, která zřejmě čelí nejistým vyhlídkám na komerční úspěch, rozhodnutí společnosti Google začlenit svou samostatnou aplikaci pro podcasting do služby YouTube a ukončení činnosti dlouholeté společnosti Stitcher, významné značky v oblasti podcastingu, společností SiriusXM pouhé tři roky po její akvizici.Navzdory těmto problémům v oboru lze Podimo považovat za samostatnou entitu. Zachování nezávislosti na větších platformách mu může zajistit pružnost, ale také čelí riziku, že bude zastíněno většími operacemi. Platforma stále do značné míry závisí na jiných platformách, a to jak v oblasti přímé, tak nepřímé distribuce a propagace obsahu vytvořeného jejími uživateli.Strunge považuje holistický přístup platformy Podimo za její jedinečnou prodejní nabídku oproti ostatním v oblasti podcastingu. Tvůrci na platformě Podimo mohou vytvářet a distribuovat svůj obsah prostřednictvím samotné platformy, využívat její služby k distribuci své tvorby na další platformy a shromažďovat údaje o všech těchto aktivitách.Existují plány na rozšíření tohoto modelu stále více lokalizovaným způsobem. Strunge naznačil, že bude produkovat více vícejazyčného obsahu a poskytovat více lokalizovaných informací přizpůsobených publiku. Strunge připustil, že roztříštěná nabídka vícejazyčného obsahu představuje pro mediální průmysl náročné dilema, které je třeba obsloužit ve velkém měřítku. Potvrdil také, že společnost Podimo neplánuje v blízké budoucnosti zavést úrovně založené na reklamě, které by snížily nebo odstranily ceny předplatného.Společnost rovněž zkoumá inovační potenciál v oblasti podcastového obsahu. Nedávno byla uvedena v život myšlenka krátkých podcastů, podobných zpravodajským briefům, které je možné slyšet v tradičním rádiu.Výzvou pro Podimo a další podobné platformy je zajištění jedinečné pozice na rychle se vyvíjejícím trhu podcastů na pozadí rostoucí konkurence. Nedávný vývoj naznačuje ambiciózní snahy společností Spotify a Apple o zavedení inovativních řešení.Jacob Bratting Pedersen, partner EIFO pro investice do technologií a průmyslu, zdůrazňuje, že tato investice je v souladu se strategií EIFO podporovat silné technologické společnosti v Dánsku. Tato investice je také v souladu s jejich strategií 2024, která spočívá v investování do růstu v pozdních fázích. Oceňuje aspirace společnosti Podimo a kompetence týmu, který projekt podporuje, a je přesvědčen o jejich potenciálu realizovat robustní plán mezinárodní expanze. Uznal, že trh s podcastem je trhem s výrazným růstem, přičemž v příštích několika letech očekává 32% roční nárůst. Zdá se, že již tak rozsáhlý trh se bude dále rychle rozšiřovat.