Aktivistický investor Carl Icahn odhalil téměř 10% podíl ve společnosti JetBlue Airways s odkazem na podhodnocení této letecké společnosti. Po tomto zveřejnění vzrostly akcie JetBlue v úterý před zahájením obchodování o 16 %. Icahn tento podíl získal prostřednictvím různých transakcí v lednu a únoru, jak bylo zveřejněno v regulačních dokumentech. Z těchto dokumentů rovněž vyplývá, že Icahn hodlá zahájit jednání s vedením společnosti JetBlue o možném zastoupení ve správní radě. Vzhledem k tomu, že společnost JetBlue aktivně zavádí opatření na snížení nákladů a zlepšuje provozní efektivitu, aby dosáhla ziskovosti, přichází tento Icahnův krok v klíčovém období pro nízkonákladového dopravce. Nedávno federální soudce zablokoval navrhovanou fúzi společnosti JetBlue se společností Spirit Airlines s odvoláním na obavy z omezení konkurence na trhu. Analytici Deutsche Bank poznamenali, že je nepřekvapuje vstup aktivistických investorů, jako je Icahn Enterprises, do leteckého průmyslu, protože vidí značný nesoulad mezi hodnotou aktiv leteckých společností a hodnotou akcií v oblasti nízkonákladových dopravců. Předpovídají další restrukturalizace leteckých společností v roce 2024 nad rámec dříve oznámených fúzí.
Aktivistický investor Carl Icahn odhalil téměř 10% podíl ve společnosti JetBlue Airways s odkazem na podhodnocení této letecké společnosti. Po tomto zveřejnění vzrostly akcie JetBlue v úterý před zahájením obchodování o 16 %. Icahn tento podíl získal prostřednictvím různých transakcí v lednu a únoru, jak bylo zveřejněno v regulačních dokumentech. Z těchto dokumentů rovněž vyplývá, že Icahn hodlá zahájit jednání s vedením společnosti JetBlue o možném zastoupení ve správní radě. Vzhledem k tomu, že společnost JetBlue aktivně zavádí opatření na snížení nákladů a zlepšuje provozní efektivitu, aby dosáhla ziskovosti, přichází tento Icahnův krok v klíčovém období pro nízkonákladového dopravce. Nedávno federální soudce zablokoval navrhovanou fúzi společnosti JetBlue se společností Spirit Airlines s odvoláním na obavy z omezení konkurence na trhu. Analytici Deutsche Bank poznamenali, že je nepřekvapuje vstup aktivistických investorů, jako je Icahn Enterprises, do leteckého průmyslu, protože vidí značný nesoulad mezi hodnotou aktiv leteckých společností a hodnotou akcií v oblasti nízkonákladových dopravců. Předpovídají další restrukturalizace leteckých společností v roce 2024 nad rámec dříve oznámených fúzí.
