Společnost zaznamenala překvapivý pokles tržeb, což naznačuje omezení nákupů spotřebitelů
Tržby klesly o 7,1 %, překvapivě pod konsensuálním odhadem Wall Street, což byl první meziroční pokles od roku 2022.
Tržby se zvyšují v segmentech rozvíjejících se trhů a stravovacích služeb, ale maloobchodní tržby v USA klesly o 2 %.
Společnost plánuje investovat do marketingu a diverzifikace výrobků a předpovídá stabilní ziskové výsledky pro rok 2024.
Společnost Kraft Heinz, významný hráč v odvětví balených potravin, ve své poslední čtvrtletní zprávě o hospodaření překvapivě zaznamenala pokles tržeb, což naznačuje, že současné chování spotřebitelů vede k omezování nákupů. Upravený zisk na akcii společnosti Kraft Heinz za čtvrté čtvrtletí, který byl zveřejněn ve středu před otevřením burzy, činil 78 centů, což představuje 8,2% pokles oproti loňskému roku. To však bylo těsně nad předpovědí analytiků FactSet ve výši 77 centů.
Ještě větší obavy vzbuzovaly čisté tržby maloobchodního sektoru, které oproti předchozímu roku klesly o 7,1 % na 6,86 miliardy dolarů, čímž výrazně zaostaly za konsensuálním odhadem Wall Street ve výši 7 miliard dolarů. To znamenalo první meziroční pokles od druhého čtvrtletí roku 2022, což se promítlo do středečního poledního poklesu hodnoty akcií o 6 % a degenerovalo na 33,96 USD.
Společnost The Kraft Heinz Company (KHC) se ve čtvrtém čtvrtletí potýkala s negativním vlivem v odvětví, který byl podpořen pokračujícím tlakem spotřebitelů, uvedl ve zprávě o výsledcích generální ředitel Carlos Abrams-Rivera. Hlavním důvodem byly vyšší ceny, které vedly k menšímu nakupování spotřebitelů v obchodech s potravinami. Ve snaze kvantifikovat tuto skutečnost společnost představila svou metriku “objem/sortiment”, která podrobně popisuje objemy prodeje a sortiment prodávaných výrobků. Údaj vykázal pokles o 4,4 % oproti předchozímu roku a zároveň odhalil odpovídající nárůst cen výrobků o 3,7 %.
Společnost však zaznamenává vzestup díky silnému růstu tržeb v segmentech rozvíjejících se trhů a stravovacích služeb, což signalizuje určité světlo v rámci všudypřítomné skleslosti. Tržby maloobchodních prodejen v USA však poklesly o 2 %, čímž pokračuje znepokojivý trend. Významným zdrojem tohoto tlaku byla řada Easy Meals společnosti Kraft Heinz, konkrétně její výrobek s makarony a sýrem, a to ještě více u příjemců stravenek. Pokles těchto dávek v loňském roce tedy přispěl k poklesu, jak uvedla Abrams-Rivera během telefonátu, v němž diskutovala s analytiky o výsledcích.
Přesto lze mít hlavy vzhůru, protože společnost naznačuje, že se blýská na lepší časy, a to díky zvýšeným investicím do marketingu a diverzifikace výrobků, včetně rostlinné varianty makaronů se sýrem, jak prozradil generální ředitel. Společnost Kraft Heinz také oslovuje maloobchodníky, aby si zajistila více místa v regálech.
Při pohledu do budoucna společnost předpovídá upravený zisk ve výši 3,01 až 3,07 USD na akcii v roce 2024, což je rozmezí, jehož střed se shoduje s konsensuální předpovědí analytiků ve výši 3,04 USD na akcii. “V roce 2024 předpokládáme pokroky směrem k růstu horní linie, pozitivním objemům, rozšíření hrubých marží a provozních marží, přičemž budeme pokračovat v reinvesticích do podnikání a ikonických značek,” uvedla Abrams-Rivera.
Vzhledem k citlivosti trhu se základními potravinami vůči zvyšování cen je nutná ostražitost. To je patrné u prodeje pečiva, koření a mražených potravin, kde spotřebitelé obvykle nemají preferenci značky a snadno se přesouvají na základě hodnoty. Trh navíc čelí silné konkurenci privátních značek obchodů s potravinami, které nabízejí cenově dostupné alternativy.
Objem prodeje konkurenční společnosti Conagra Brands, známé svými konzervovanými a balenými jídly, se v posledním čtvrtletí snížil o 3 %. Současně došlo k poklesu objemu prodeje společností Campbell Soup a General Mills o 5 %, resp. 4 %. K těmto poklesům došlo i přesto, že ceny vzrostly pouze o 3 %.
Přestože tyto společnosti v uplynulém roce zvyšovaly ceny, spotřebitelé se rozhodovali spíše pro jejich levnější výrobky. To negativně ovlivnilo průměrnou cenu prodávaných výrobků a jejich celkovou hodnotu prodeje.
Naopak společnosti prodávající občerstvení a nápoje odrážely optimističtější výsledky. Společnost Mondelez International, výrobce sušenek Oreo, čokoládovna Hersheys a nápojový gigant Coca-Cola hlásily rostoucí poptávku bez ohledu na zvyšování cen. Zejména společnost Coca-Cola vykázala ve čtvrtém čtvrtletí silný růst tržeb a většinu rostoucích nákladů úspěšně přenesla na spotřebitele bez výraznějších ztrát. V Severní Americe se objem prodeje snížil pouze o 1 %, i když ceny vzrostly o 8 % oproti loňskému roku.
Společnost Kraft Heinz, významný hráč v odvětví balených potravin, ve své poslední čtvrtletní zprávě o hospodaření překvapivě zaznamenala pokles tržeb, což naznačuje, že současné chování spotřebitelů vede k omezování nákupů. Upravený zisk na akcii společnosti Kraft Heinz za čtvrté čtvrtletí, který byl zveřejněn ve středu před otevřením burzy, činil 78 centů, což představuje 8,2% pokles oproti loňskému roku. To však bylo těsně nad předpovědí analytiků FactSet ve výši 77 centů. Ještě větší obavy vzbuzovaly čisté tržby maloobchodního sektoru, které oproti předchozímu roku klesly o 7,1 % na 6,86 miliardy dolarů, čímž výrazně zaostaly za konsensuálním odhadem Wall Street ve výši 7 miliard dolarů. To znamenalo první meziroční pokles od druhého čtvrtletí roku 2022, což se promítlo do středečního poledního poklesu hodnoty akcií o 6 % a degenerovalo na 33,96 USD. Společnost The Kraft Heinz Company se ve čtvrtém čtvrtletí potýkala s negativním vlivem v odvětví, který byl podpořen pokračujícím tlakem spotřebitelů, uvedl ve zprávě o výsledcích generální ředitel Carlos Abrams-Rivera. Hlavním důvodem byly vyšší ceny, které vedly k menšímu nakupování spotřebitelů v obchodech s potravinami. Ve snaze kvantifikovat tuto skutečnost společnost představila svou metriku “objem/sortiment”, která podrobně popisuje objemy prodeje a sortiment prodávaných výrobků. Údaj vykázal pokles o 4,4 % oproti předchozímu roku a zároveň odhalil odpovídající nárůst cen výrobků o 3,7 %. Společnost však zaznamenává vzestup díky silnému růstu tržeb v segmentech rozvíjejících se trhů a stravovacích služeb, což signalizuje určité světlo v rámci všudypřítomné skleslosti. Tržby maloobchodních prodejen v USA však poklesly o 2 %, čímž pokračuje znepokojivý trend. Významným zdrojem tohoto tlaku byla řada Easy Meals společnosti Kraft Heinz, konkrétně její výrobek s makarony a sýrem, a to ještě více u příjemců stravenek. Pokles těchto dávek v loňském roce tedy přispěl k poklesu, jak uvedla Abrams-Rivera během telefonátu, v němž diskutovala s analytiky o výsledcích. Přesto lze mít hlavy vzhůru, protože společnost naznačuje, že se blýská na lepší časy, a to díky zvýšeným investicím do marketingu a diverzifikace výrobků, včetně rostlinné varianty makaronů se sýrem, jak prozradil generální ředitel. Společnost Kraft Heinz také oslovuje maloobchodníky, aby si zajistila více místa v regálech. Při pohledu do budoucna společnost předpovídá upravený zisk ve výši 3,01 až 3,07 USD na akcii v roce 2024, což je rozmezí, jehož střed se shoduje s konsensuální předpovědí analytiků ve výši 3,04 USD na akcii. “V roce 2024 předpokládáme pokroky směrem k růstu horní linie, pozitivním objemům, rozšíření hrubých marží a provozních marží, přičemž budeme pokračovat v reinvesticích do podnikání a ikonických značek,” uvedla Abrams-Rivera. Vzhledem k citlivosti trhu se základními potravinami vůči zvyšování cen je nutná ostražitost. To je patrné u prodeje pečiva, koření a mražených potravin, kde spotřebitelé obvykle nemají preferenci značky a snadno se přesouvají na základě hodnoty. Trh navíc čelí silné konkurenci privátních značek obchodů s potravinami, které nabízejí cenově dostupné alternativy. Objem prodeje konkurenční společnosti Conagra Brands, známé svými konzervovanými a balenými jídly, se v posledním čtvrtletí snížil o 3 %. Současně došlo k poklesu objemu prodeje společností Campbell Soup a General Mills o 5 %, resp. 4 %. K těmto poklesům došlo i přesto, že ceny vzrostly pouze o 3 %. Přestože tyto společnosti v uplynulém roce zvyšovaly ceny, spotřebitelé se rozhodovali spíše pro jejich levnější výrobky. To negativně ovlivnilo průměrnou cenu prodávaných výrobků a jejich celkovou hodnotu prodeje. Naopak společnosti prodávající občerstvení a nápoje odrážely optimističtější výsledky. Společnost Mondelez International, výrobce sušenek Oreo, čokoládovna Hersheys a nápojový gigant Coca-Cola hlásily rostoucí poptávku bez ohledu na zvyšování cen. Zejména společnost Coca-Cola vykázala ve čtvrtém čtvrtletí silný růst tržeb a většinu rostoucích nákladů úspěšně přenesla na spotřebitele bez výraznějších ztrát. V Severní Americe se objem prodeje snížil pouze o 1 %, i když ceny vzrostly o 8 % oproti loňskému roku.