Investoři se zaměřují na akcie pivovarů jako na cenově výhodný způsob, jak těžit z růstu značek alkoholu, zejména na rozvíjejících se trzích. Pivovary jako Anheuser-Busch InBev a Heineken se potýkají s rostoucími náklady, což na západních trzích vede k přechodu od piva k lihovinám. Se snižující se inflací se však pivovary chystají na oživení marží a zvyšují růstové ambice. Navzdory neuspokojivým prognózám Heineken očekává, že v roce 2024 prodá více piva a mohl by zaznamenat silný růst zisku. Naproti tomu hospodářský pokles ovlivnil poptávku po lihovinách společností jako Diageo a Pernod Ricard. Přetrvává nejistota ohledně toho, kdy spotřebitelům dojdou lihoviny v domácích skříňkách a zda budou nakupovat za stejnou cenu. Na některých trzích se již hromadí neprodané láhve lihovin, zatímco pivo zůstává odolné, s malým poklesem prodeje. Očekává se, že celosvětové objemy piva porostou, zejména v Latinské Americe, Africe a Asii, kde poptávka po pivu roste s rostoucími příjmy. Společnosti AB InBev i Heineken investovaly do růstových iniciativ na těchto trzích. Zatímco akcie lihovin zůstávají dražší, akcie piva se s odeznívajícími problémy stávají pro investory atraktivnější.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky