Boeing snižuje ztráty, ale neposkytla výhled na rok 2024
Po náročném roce, který začátkem tohoto měsíce završil výbuch trupového panelu za letu u jednoho z nových letounů 737 Max 9, se společnosti Boeing podařilo snížit ztráty.
Boeing na konci loňského roku snížil své ztráty, ale krize výrobce letadel 737 Max 9 vyvolává otázky ohledně jeho finančních cílů.
Společnost neposkytla výhled na rok 2024, a to několik týdnů poté, co 5. ledna došlo k výbuchu trupového panelu uprostřed letu na téměř novém letounu 737 Max 9.
Volný peněžní tok společnosti ve výši 2,95 miliardy dolarů v tomto čtvrtletí překonal očekávání analytiků.
Generální ředitel Dave Calhoun nicméně prohlásil, že “nyní není čas” na finanční cíle, protože výrobce se potýká s následky incidentu.
V posledním čtvrtletí roku 2023 vykázal The Boeing Company (BA) upravenou ztrátu na akcii ve výši 47 centů, což překonalo očekávání analytiků oslovených společností LSEG, dříve známou jako Refinitiv, ve výši 78 centů. Očekávání překonaly i údaje o tržbách, které společnost vykázala ve výši 22,02 miliardy dolarů oproti očekávaným 21,1 miliardy dolarů.
Pokud se podíváme na konkrétní údaje, Boeing ve čtvrtém čtvrtletí vykázal čistou ztrátu 30 milionů dolarů, tj. 4 centy na akcii. Jednalo se o výrazný pokles oproti ztrátě 663 milionů dolarů, tj. 1,06 dolaru na akcii, o rok dříve. Po očištění o jednorázové položky činila čistá ztráta 47 centů na akcii.
Volný peněžní tok společnosti za toto čtvrtletí činil 2,95 miliardy dolarů, čímž překonal prognózu analytiků. Také tržby zaznamenaly meziroční nárůst o 10 % a dosáhly 22,02 miliardy USD.
Společnost však opět čekají těžké časy a na generálního ředitele Boeingu Davea Calhouna je vyvíjen tlak, aby obnovil reputaci společnosti u zákazníků leteckých společností, regulačních orgánů a veřejnosti. Při posledním incidentu, který se odehrál 5. ledna, došlo k vysazení panelu na letu 1282 společnosti Alaska Airlines při stoupání letadla z Portlandu v Oregonu, čímž vznikla v boku letadla díra.
Ve zprávě zaměstnancům Calhoun uvedl: “Ačkoli toto roční období často využíváme ke sdílení nebo aktualizaci našich finančních a provozních cílů, nyní na to není vhodná doba.” Dále vysvětlil, že společnost se zaměří na každé další letadlo, aby zajistila nejvyšší standard bezpečnosti a kvality.
Federální vyšetřovatelé v současné době zkoumají, zda byla zátka dveří nesprávně instalována předtím, než bylo letadlo Max 9 koncem loňského roku dodáno na Aljašku. Toto neštěstí je posledním z řady zjevných výrobních nedostatků, které nejenže zbrzdily dodávky nových letadel, ale také rozladily některé z předních zákazníků společnosti z řad leteckých společností.
Tváří v tvář podrážděným zákazníkům pokročil v dodávkách nových letadel přední rival Boeingu, Airbus. V důsledku toho Federální úřad pro letectví (FAA) minulý týden oznámil, že povolil opětovný let letounů Max 9, ale pozastaví plánované zvyšování výroby společnosti Boeing, které mělo do roku 2025 nebo 2026 dosáhnout přibližně 50 letounů Max měsíčně.
Boeing 737 Max je nejprodávanějším letadlem společnosti a jakékoli zpoždění výroby by mohlo mít dopad na finanční cíle společnosti a ovlivnit dodavatele připravující se na vyšší produkci. Kromě toho mohou být ovlivněni i zákazníci, kteří počítají s novými letadly pro uspokojení nárůstu cestování po skončení krize způsobené pandemií Covid.
Calhoun klade důraz na zlepšení role pracovníků v první linii a prohlašuje: “Naši lidé v tovární hale vědí lépe než kdokoli jiný, co musíme udělat pro zlepšení. Všichni bychom měli usilovat o jejich zpětnou vazbu, chápat, jak jim pomoci, a vždy povzbuzovat každého člena týmu, který upozorní na problémy, jež je třeba řešit.”
Calhoun, který zachovává svůj závazek k transparentnosti, navštívil po incidentu výrobní linky společnosti Boeing a dodavatelů a setkal se se zákonodárci na Capitol Hill. Společnost také provádí odstávky výroby, aby projednala výrobní problémy a možná zlepšení procesů.
Zdroj: Bloomberg
Navzdory zvýšené kontrole ze strany FAA po tomto incidentu bude vedení společnosti Boeing čelit dalším otázkám ohledně časového plánu certifikace letounů Max 7 a Max 10, nejmenšího a největšího modelu nejprodávanější řady společnosti.
V pondělí společnost Boeing po tlaku zákonodárců potvrdila, že nebude žádat o bezpečnostní výjimku pro model Max 7 týkající se systému odmrazování. Místo toho se společnost rozhodla pracovat na technickém řešení, což naznačuje konstruktivní přístup k nápravě situace.
Generální ředitel Dave Calhoun nicméně prohlásil, že “nyní není čas” na finanční cíle, protože výrobce se potýká s následky incidentu.V posledním čtvrtletí roku 2023 vykázal The Boeing Company upravenou ztrátu na akcii ve výši 47 centů, což překonalo očekávání analytiků oslovených společností LSEG, dříve známou jako Refinitiv, ve výši 78 centů. Očekávání překonaly i údaje o tržbách, které společnost vykázala ve výši 22,02 miliardy dolarů oproti očekávaným 21,1 miliardy dolarů.Pokud se podíváme na konkrétní údaje, Boeing ve čtvrtém čtvrtletí vykázal čistou ztrátu 30 milionů dolarů, tj. 4 centy na akcii. Jednalo se o výrazný pokles oproti ztrátě 663 milionů dolarů, tj. 1,06 dolaru na akcii, o rok dříve. Po očištění o jednorázové položky činila čistá ztráta 47 centů na akcii.Volný peněžní tok společnosti za toto čtvrtletí činil 2,95 miliardy dolarů, čímž překonal prognózu analytiků. Také tržby zaznamenaly meziroční nárůst o 10 % a dosáhly 22,02 miliardy USD. Společnost však opět čekají těžké časy a na generálního ředitele Boeingu Davea Calhouna je vyvíjen tlak, aby obnovil reputaci společnosti u zákazníků leteckých společností, regulačních orgánů a veřejnosti. Při posledním incidentu, který se odehrál 5. ledna, došlo k vysazení panelu na letu 1282 společnosti Alaska Airlines při stoupání letadla z Portlandu v Oregonu, čímž vznikla v boku letadla díra.Ve zprávě zaměstnancům Calhoun uvedl: “Ačkoli toto roční období často využíváme ke sdílení nebo aktualizaci našich finančních a provozních cílů, nyní na to není vhodná doba.” Dále vysvětlil, že společnost se zaměří na každé další letadlo, aby zajistila nejvyšší standard bezpečnosti a kvality.Federální vyšetřovatelé v současné době zkoumají, zda byla zátka dveří nesprávně instalována předtím, než bylo letadlo Max 9 koncem loňského roku dodáno na Aljašku. Toto neštěstí je posledním z řady zjevných výrobních nedostatků, které nejenže zbrzdily dodávky nových letadel, ale také rozladily některé z předních zákazníků společnosti z řad leteckých společností.Tváří v tvář podrážděným zákazníkům pokročil v dodávkách nových letadel přední rival Boeingu, Airbus. V důsledku toho Federální úřad pro letectví minulý týden oznámil, že povolil opětovný let letounů Max 9, ale pozastaví plánované zvyšování výroby společnosti Boeing, které mělo do roku 2025 nebo 2026 dosáhnout přibližně 50 letounů Max měsíčně.Boeing 737 Max je nejprodávanějším letadlem společnosti a jakékoli zpoždění výroby by mohlo mít dopad na finanční cíle společnosti a ovlivnit dodavatele připravující se na vyšší produkci. Kromě toho mohou být ovlivněni i zákazníci, kteří počítají s novými letadly pro uspokojení nárůstu cestování po skončení krize způsobené pandemií Covid.Calhoun klade důraz na zlepšení role pracovníků v první linii a prohlašuje: “Naši lidé v tovární hale vědí lépe než kdokoli jiný, co musíme udělat pro zlepšení. Všichni bychom měli usilovat o jejich zpětnou vazbu, chápat, jak jim pomoci, a vždy povzbuzovat každého člena týmu, který upozorní na problémy, jež je třeba řešit.”Calhoun, který zachovává svůj závazek k transparentnosti, navštívil po incidentu výrobní linky společnosti Boeing a dodavatelů a setkal se se zákonodárci na Capitol Hill. Společnost také provádí odstávky výroby, aby projednala výrobní problémy a možná zlepšení procesů.Navzdory zvýšené kontrole ze strany FAA po tomto incidentu bude vedení společnosti Boeing čelit dalším otázkám ohledně časového plánu certifikace letounů Max 7 a Max 10, nejmenšího a největšího modelu nejprodávanější řady společnosti.V pondělí společnost Boeing po tlaku zákonodárců potvrdila, že nebude žádat o bezpečnostní výjimku pro model Max 7 týkající se systému odmrazování. Místo toho se společnost rozhodla pracovat na technickém řešení, což naznačuje konstruktivní přístup k nápravě situace.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...