Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Čínský trh s luxusním zbožím se vzpamatovává. Podle analytiků se jedná o nové oblasti příležitostí

Čínský trh s luxusním zbožím vykazuje známky omlazení poté, co byl utlumen celosvětovou pandemií.

Jan Golda Autor: Jan Golda
4 února, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Čínský trh s luxusním zbožím se zotavuje s 30% růstem prodeje módních výrobků v prosinci 2023, což naznačuje rostoucí tendenci.
  • Očekává se, že trh s osobním luxusem v pevninské Číně v roce 2024 dosáhne více než 400 miliard jüanů, což odpovídá 56,43 miliardám dolarů.
  • Luxusní značky se zaměřují na budování online přítomnosti a investují do trhů, jako jsou ložní prádlo a jemné prádlo, které získávají na popularitě.
  • Čínský trh s luxusním ložním prádlem a textilním zbožím má velký potenciál růstu, přestože zatím tvoří malý podíl na celosvětovém trhu.

 

Přestože stále nedosahuje zisků z roku 2021, zveřejněné finanční údaje a názory analytiků v odvětví naznačují značný růstový potenciál ve srovnání s trendy před pandemií.

Mezi giganty v oblasti luxusních značek, kteří toto oživení potvrzují, patří společnost LVMH, která ve čtvrtek odhalila, že její finanční výsledky za rok 2023 poukazují na 30% nárůst prodeje módních a kožených výrobků jen v prosinci. Tento růst podle společnosti pramení z rostoucí tendence čínských spotřebitelů nakupovat luxusní výrobky na místě, a to navzdory postupnému oživování zahraničního cestování.

“Počet čínských zákazníků v našich obchodech se zdvojnásobil ve srovnání s tím, co bylo v roce 2019,” uvedl Bernard Arnault, předseda představenstva a generální ředitel LVMH, během nedávného hovoru k výsledkům hospodaření, uvádí přepis společnosti FactSet. “Tento nárůst svědčí o významném růstu domácích nákupů v Číně a my se mu snažíme vyjít vstříc,” uvedl dále.

Zdroj: Getty Images

Údaje společnosti Bain & Company odhalují odhadovaný 12% růst trhu s osobním luxusem v pevninské Číně, který v roce 2023 dosáhne více než 400 miliard jüanů, což odpovídá 56,43 miliardám dolarů. Přestože zisky v roce 2021 nedosáhnou kvůli slabému spotřebitelskému sentimentu a oživení luxusních nákupů v zahraničí, společnost Bain očekává, že domácí trh s luxusem bude v příštích letech kultivovat růst.

Weiwei Xing, partner v hongkongské pobočce společnosti Bain pro oblast spotřebního zboží a maloobchodu ve Velké Číně, uvedl: “Nákupy luxusu v pevninské Číně představovaly v loňském roce přibližně 16 % celosvětového trhu a podle naší prognózy dosáhnou v roce 2030 nejméně 20 %.” Jak upřesnila, rostoucí význam Číny pro trh s luxusním zbožím je zřejmý.

Pevninská Čína, Hongkong a Macao byly v posledním čtvrtletí roku 2023 svědky 25% nárůstu tržeb společnosti Richemont, mateřské společnosti Cartier. Finanční ředitel společnosti Richemont Burkhart Grund v komentáři k finančnímu úspěchu společnosti označil čínský trh za “přestavbu”, čímž narážel na dlouhodobý propad trhu s nemovitostmi a pomalé oživení zámořské turistiky, které čínští zákazníci zažívají. Čínští spotřebitelé v posledních několika letech váhali s nákupy kvůli nejistotě ohledně budoucích příjmů a pomalejšímu hospodářskému růstu.

Advertisement

Luxusní značky se stále více zaměřují na budování své online přítomnosti, aby si zajistily angažovanost zákazníků, uvádí Xing ze společnosti Bain. Značky, které se v roce 2023 těšily značným ziskům, jsou ty, které prodávaly luxusní zboží považované za “investovatelné”; měly ikonické atributy, které obstály ve zkoušce času. Podle zprávy společnosti Bain téměř polovina prominentních značek a několik niche značek získalo zpět své ztráty a vrátilo se k hodnotám prodejů v roce 2021.

Chcete využít této příležitosti?

Ve zprávě se uvádí: “Úspěch zaznamenaly „mimořádné“ značky, které důsledně investovaly do budování žádanosti značky po dobu několika let”. Ložní prádlo a jemné prádlo představují nové trhy pro značky, které se snaží získat podíl na peněžence čínských spotřebitelů.

Zdroj: Bloomberg

Za poslední rok a půl byly podle údajů PitchBook zdokumentovány nejméně čtyři významné investiční transakce v této kategorii. Ding Shizhong, předseda čínské společnosti Anta vyrábějící sportovní oblečení, byl součástí skupiny investorů, kteří v srpnu získali italskou společnost Frette vyrábějící luxusní ložní prádlo, což znamenalo poslední transakci.

Ashley Dudarenok, zakladatel čínské marketingové poradenské společnosti ChoZan, uvedl: “Dochází k postupnému posunu v přístupu spotřebitelů k výrobkům z lůžkovin. Stále více spotřebitelů je ochotno zaplatit za kvalitní ložní prádlo a upřednostňuje kvalitu výrobků, funkčnost a doplňkové služby. Domácí značky bytového textilu hledají “technologické inovace” a sondují trh s luxusním ložním prádlem, aby vyhověly požadavkům spotřebitelů.”

Zpráva pekingského institutu pro výzkum spotřebitelů ZWC Partners naznačuje, že čínský trh s luxusním zbožím, zejména v oblasti postelí, koupelen a textilu, má velký prostor pro expanzi. Zatímco američtí spotřebitelé tvoří více než 40 % celosvětového trhu s luxusním ložním a koupelnovým textilem, čínští kupující tvoří 5 % nebo méně.

V roce 2023 se čínský segment trhu s luxusním a cenově dostupným luxusem v oblasti postelí, koupelen a textilu odhaduje na přibližně 700 milionů dolarů, což je nepatrná část domácího trhu s ložním prádlem v hodnotě přibližně 10 miliard dolarů. Tento trh jako takový zůstává z velké části nevyužitý, přičemž nabízí značné příležitosti k růstu pro luxusní značky a zvyšuje sázky na prodej luxusního zboží v Číně.

Přestože stále nedosahuje zisků z roku 2021, zveřejněné finanční údaje a názory analytiků v odvětví naznačují značný růstový potenciál ve srovnání s trendy před pandemií.Mezi giganty v oblasti luxusních značek, kteří toto oživení potvrzují, patří společnost LVMH, která ve čtvrtek odhalila, že její finanční výsledky za rok 2023 poukazují na 30% nárůst prodeje módních a kožených výrobků jen v prosinci. Tento růst podle společnosti pramení z rostoucí tendence čínských spotřebitelů nakupovat luxusní výrobky na místě, a to navzdory postupnému oživování zahraničního cestování.“Počet čínských zákazníků v našich obchodech se zdvojnásobil ve srovnání s tím, co bylo v roce 2019,” uvedl Bernard Arnault, předseda představenstva a generální ředitel LVMH, během nedávného hovoru k výsledkům hospodaření, uvádí přepis společnosti FactSet. “Tento nárůst svědčí o významném růstu domácích nákupů v Číně a my se mu snažíme vyjít vstříc,” uvedl dále.Údaje společnosti Bain & Company odhalují odhadovaný 12% růst trhu s osobním luxusem v pevninské Číně, který v roce 2023 dosáhne více než 400 miliard jüanů, což odpovídá 56,43 miliardám dolarů. Přestože zisky v roce 2021 nedosáhnou kvůli slabému spotřebitelskému sentimentu a oživení luxusních nákupů v zahraničí, společnost Bain očekává, že domácí trh s luxusem bude v příštích letech kultivovat růst.Weiwei Xing, partner v hongkongské pobočce společnosti Bain pro oblast spotřebního zboží a maloobchodu ve Velké Číně, uvedl: “Nákupy luxusu v pevninské Číně představovaly v loňském roce přibližně 16 % celosvětového trhu a podle naší prognózy dosáhnou v roce 2030 nejméně 20 %.” Jak upřesnila, rostoucí význam Číny pro trh s luxusním zbožím je zřejmý.Pevninská Čína, Hongkong a Macao byly v posledním čtvrtletí roku 2023 svědky 25% nárůstu tržeb společnosti Richemont, mateřské společnosti Cartier. Finanční ředitel společnosti Richemont Burkhart Grund v komentáři k finančnímu úspěchu společnosti označil čínský trh za “přestavbu”, čímž narážel na dlouhodobý propad trhu s nemovitostmi a pomalé oživení zámořské turistiky, které čínští zákazníci zažívají. Čínští spotřebitelé v posledních několika letech váhali s nákupy kvůli nejistotě ohledně budoucích příjmů a pomalejšímu hospodářskému růstu.Luxusní značky se stále více zaměřují na budování své online přítomnosti, aby si zajistily angažovanost zákazníků, uvádí Xing ze společnosti Bain. Značky, které se v roce 2023 těšily značným ziskům, jsou ty, které prodávaly luxusní zboží považované za “investovatelné”; měly ikonické atributy, které obstály ve zkoušce času. Podle zprávy společnosti Bain téměř polovina prominentních značek a několik niche značek získalo zpět své ztráty a vrátilo se k hodnotám prodejů v roce 2021.Chcete využít této příležitosti?Ve zprávě se uvádí: “Úspěch zaznamenaly „mimořádné“ značky, které důsledně investovaly do budování žádanosti značky po dobu několika let”. Ložní prádlo a jemné prádlo představují nové trhy pro značky, které se snaží získat podíl na peněžence čínských spotřebitelů.Za poslední rok a půl byly podle údajů PitchBook zdokumentovány nejméně čtyři významné investiční transakce v této kategorii. Ding Shizhong, předseda čínské společnosti Anta vyrábějící sportovní oblečení, byl součástí skupiny investorů, kteří v srpnu získali italskou společnost Frette vyrábějící luxusní ložní prádlo, což znamenalo poslední transakci.Ashley Dudarenok, zakladatel čínské marketingové poradenské společnosti ChoZan, uvedl: “Dochází k postupnému posunu v přístupu spotřebitelů k výrobkům z lůžkovin. Stále více spotřebitelů je ochotno zaplatit za kvalitní ložní prádlo a upřednostňuje kvalitu výrobků, funkčnost a doplňkové služby. Domácí značky bytového textilu hledají “technologické inovace” a sondují trh s luxusním ložním prádlem, aby vyhověly požadavkům spotřebitelů.”Zpráva pekingského institutu pro výzkum spotřebitelů ZWC Partners naznačuje, že čínský trh s luxusním zbožím, zejména v oblasti postelí, koupelen a textilu, má velký prostor pro expanzi. Zatímco američtí spotřebitelé tvoří více než 40 % celosvětového trhu s luxusním ložním a koupelnovým textilem, čínští kupující tvoří 5 % nebo méně.V roce 2023 se čínský segment trhu s luxusním a cenově dostupným luxusem v oblasti postelí, koupelen a textilu odhaduje na přibližně 700 milionů dolarů, což je nepatrná část domácího trhu s ložním prádlem v hodnotě přibližně 10 miliard dolarů. Tento trh jako takový zůstává z velké části nevyužitý, přičemž nabízí značné příležitosti k růstu pro luxusní značky a zvyšuje sázky na prodej luxusního zboží v Číně.
Tagy: čínaluxus

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Eni a Saipem na vzestupu, Equinor čelí výzvám trhu
      2. Snowflake ukazuje silné výsledky, ale ocenění zůstává přemrštěné
      3. StubHub vstupuje na burzu: Akcie míří k miliardovému výnosu!
      4. BofA zvyšuje cílovou cenu Boeingu na základě silných výsledků
      5. Rekordní růst amerických akcií vyvolává obavy z přehřátí trhu
      6. Umělá inteligence mění obchod s vyhledáváním a hýbe akciovým trhem
      7. RoboForex: Broker bez licence, který představuje vážné riziko pro investory
      8. Investiční past jménem GraniteMark: Jak rozpoznat neregulovaného brokera
      Advertisement

      Breaking.

      05:42

      Revoluční tokenová aukce River přitahuje investory rekordními zisky

      05:36

      Reliance Global investuje do rychlosti s přidáním Solany

      05:32

      Britský maloobchod v potížích: Spotřebitelé utahují opasky

      05:26

      Pákistán bojuje s inflací: Úrokové sazby zůstávají beze změny

      05:21

      Jiuzi Holdings vstupuje do světa kryptoměn s revolučním partnerstvím

      05:16

      Bitcoin na prahu revoluce: Změny v globální ekonomice hrají roli!

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      RBC zvyšuje hodnocení Honeywellu před plánovaným rozdělením v roce 2026

      27 října, 2025

      RBC Capital Markets nyní pohlíží na společnost Honeywell International s daleko větší důvěrou než v předchozích měsících.

      Zdroj: Unsplash

      Guggenheim zvyšuje důvěru v Microsoft díky šanci zpeněžit AI v Office

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Progressive po výsledcích klesly, ale dlouhodobý příběh zůstává silný

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Expand Energy může těžit z rostoucí poptávky po plynu pro AI centra

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA vyzdvihuje akcie s růstovým potenciálem před výsledky

      27 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 30 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Evergy patří mezi nejstabilnější dividendové akcie veřejných služeb v USA

      26 října, 2025

      Fed naráží na limity, mladí Američané v technologiích zůstávají bez práce

      25 října, 2025

      S&P 500 stoupá díky technologiím a uvolnění napětí mezi USA a Čínou

      23 října, 2025

      Fed potřebuje jasnější strategii, aby investory provedl nejistým obdobím

      25 října, 2025

      Inflace v USA vzrostla v září méně, než se očekávalo, a to na 3 %.

      23 října, 2025

      Tesla představuje klíčové kroky v umělé inteligenci, čipech a robotice

      26 října, 2025

      S&P 500 poprvé v historii překonal magickou hranici 6 800 bodů

      27 října, 2025

      Dow uzavřel poprvé nad hranicí 47 000 bodů díky mírné inflaci

      24 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.