Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Čínský trh s luxusním zbožím se vzpamatovává. Podle analytiků se jedná o nové oblasti příležitostí

Čínský trh s luxusním zbožím vykazuje známky omlazení poté, co byl utlumen celosvětovou pandemií.

Jan Golda Autor: Jan Golda
4 února, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Čínský trh s luxusním zbožím se zotavuje s 30% růstem prodeje módních výrobků v prosinci 2023, což naznačuje rostoucí tendenci.
  • Očekává se, že trh s osobním luxusem v pevninské Číně v roce 2024 dosáhne více než 400 miliard jüanů, což odpovídá 56,43 miliardám dolarů.
  • Luxusní značky se zaměřují na budování online přítomnosti a investují do trhů, jako jsou ložní prádlo a jemné prádlo, které získávají na popularitě.
  • Čínský trh s luxusním ložním prádlem a textilním zbožím má velký potenciál růstu, přestože zatím tvoří malý podíl na celosvětovém trhu.

 

Přestože stále nedosahuje zisků z roku 2021, zveřejněné finanční údaje a názory analytiků v odvětví naznačují značný růstový potenciál ve srovnání s trendy před pandemií.

Mezi giganty v oblasti luxusních značek, kteří toto oživení potvrzují, patří společnost LVMH, která ve čtvrtek odhalila, že její finanční výsledky za rok 2023 poukazují na 30% nárůst prodeje módních a kožených výrobků jen v prosinci. Tento růst podle společnosti pramení z rostoucí tendence čínských spotřebitelů nakupovat luxusní výrobky na místě, a to navzdory postupnému oživování zahraničního cestování.

“Počet čínských zákazníků v našich obchodech se zdvojnásobil ve srovnání s tím, co bylo v roce 2019,” uvedl Bernard Arnault, předseda představenstva a generální ředitel LVMH, během nedávného hovoru k výsledkům hospodaření, uvádí přepis společnosti FactSet. “Tento nárůst svědčí o významném růstu domácích nákupů v Číně a my se mu snažíme vyjít vstříc,” uvedl dále.

Zdroj: Getty Images

Údaje společnosti Bain & Company odhalují odhadovaný 12% růst trhu s osobním luxusem v pevninské Číně, který v roce 2023 dosáhne více než 400 miliard jüanů, což odpovídá 56,43 miliardám dolarů. Přestože zisky v roce 2021 nedosáhnou kvůli slabému spotřebitelskému sentimentu a oživení luxusních nákupů v zahraničí, společnost Bain očekává, že domácí trh s luxusem bude v příštích letech kultivovat růst.

Weiwei Xing, partner v hongkongské pobočce společnosti Bain pro oblast spotřebního zboží a maloobchodu ve Velké Číně, uvedl: “Nákupy luxusu v pevninské Číně představovaly v loňském roce přibližně 16 % celosvětového trhu a podle naší prognózy dosáhnou v roce 2030 nejméně 20 %.” Jak upřesnila, rostoucí význam Číny pro trh s luxusním zbožím je zřejmý.

Pevninská Čína, Hongkong a Macao byly v posledním čtvrtletí roku 2023 svědky 25% nárůstu tržeb společnosti Richemont, mateřské společnosti Cartier. Finanční ředitel společnosti Richemont Burkhart Grund v komentáři k finančnímu úspěchu společnosti označil čínský trh za “přestavbu”, čímž narážel na dlouhodobý propad trhu s nemovitostmi a pomalé oživení zámořské turistiky, které čínští zákazníci zažívají. Čínští spotřebitelé v posledních několika letech váhali s nákupy kvůli nejistotě ohledně budoucích příjmů a pomalejšímu hospodářskému růstu.

Advertisement

Luxusní značky se stále více zaměřují na budování své online přítomnosti, aby si zajistily angažovanost zákazníků, uvádí Xing ze společnosti Bain. Značky, které se v roce 2023 těšily značným ziskům, jsou ty, které prodávaly luxusní zboží považované za “investovatelné”; měly ikonické atributy, které obstály ve zkoušce času. Podle zprávy společnosti Bain téměř polovina prominentních značek a několik niche značek získalo zpět své ztráty a vrátilo se k hodnotám prodejů v roce 2021.

Ve zprávě se uvádí: “Úspěch zaznamenaly „mimořádné“ značky, které důsledně investovaly do budování žádanosti značky po dobu několika let”. Ložní prádlo a jemné prádlo představují nové trhy pro značky, které se snaží získat podíl na peněžence čínských spotřebitelů.

Zdroj: Bloomberg

Za poslední rok a půl byly podle údajů PitchBook zdokumentovány nejméně čtyři významné investiční transakce v této kategorii. Ding Shizhong, předseda čínské společnosti Anta vyrábějící sportovní oblečení, byl součástí skupiny investorů, kteří v srpnu získali italskou společnost Frette vyrábějící luxusní ložní prádlo, což znamenalo poslední transakci.

Ashley Dudarenok, zakladatel čínské marketingové poradenské společnosti ChoZan, uvedl: “Dochází k postupnému posunu v přístupu spotřebitelů k výrobkům z lůžkovin. Stále více spotřebitelů je ochotno zaplatit za kvalitní ložní prádlo a upřednostňuje kvalitu výrobků, funkčnost a doplňkové služby. Domácí značky bytového textilu hledají “technologické inovace” a sondují trh s luxusním ložním prádlem, aby vyhověly požadavkům spotřebitelů.”

Zpráva pekingského institutu pro výzkum spotřebitelů ZWC Partners naznačuje, že čínský trh s luxusním zbožím, zejména v oblasti postelí, koupelen a textilu, má velký prostor pro expanzi. Zatímco američtí spotřebitelé tvoří více než 40 % celosvětového trhu s luxusním ložním a koupelnovým textilem, čínští kupující tvoří 5 % nebo méně.

V roce 2023 se čínský segment trhu s luxusním a cenově dostupným luxusem v oblasti postelí, koupelen a textilu odhaduje na přibližně 700 milionů dolarů, což je nepatrná část domácího trhu s ložním prádlem v hodnotě přibližně 10 miliard dolarů. Tento trh jako takový zůstává z velké části nevyužitý, přičemž nabízí značné příležitosti k růstu pro luxusní značky a zvyšuje sázky na prodej luxusního zboží v Číně.

Přestože stále nedosahuje zisků z roku 2021, zveřejněné finanční údaje a názory analytiků v odvětví naznačují značný růstový potenciál ve srovnání s trendy před pandemií.Mezi giganty v oblasti luxusních značek, kteří toto oživení potvrzují, patří společnost LVMH, která ve čtvrtek odhalila, že její finanční výsledky za rok 2023 poukazují na 30% nárůst prodeje módních a kožených výrobků jen v prosinci. Tento růst podle společnosti pramení z rostoucí tendence čínských spotřebitelů nakupovat luxusní výrobky na místě, a to navzdory postupnému oživování zahraničního cestování.“Počet čínských zákazníků v našich obchodech se zdvojnásobil ve srovnání s tím, co bylo v roce 2019,” uvedl Bernard Arnault, předseda představenstva a generální ředitel LVMH, během nedávného hovoru k výsledkům hospodaření, uvádí přepis společnosti FactSet. “Tento nárůst svědčí o významném růstu domácích nákupů v Číně a my se mu snažíme vyjít vstříc,” uvedl dále.Údaje společnosti Bain & Company odhalují odhadovaný 12% růst trhu s osobním luxusem v pevninské Číně, který v roce 2023 dosáhne více než 400 miliard jüanů, což odpovídá 56,43 miliardám dolarů. Přestože zisky v roce 2021 nedosáhnou kvůli slabému spotřebitelskému sentimentu a oživení luxusních nákupů v zahraničí, společnost Bain očekává, že domácí trh s luxusem bude v příštích letech kultivovat růst.Weiwei Xing, partner v hongkongské pobočce společnosti Bain pro oblast spotřebního zboží a maloobchodu ve Velké Číně, uvedl: “Nákupy luxusu v pevninské Číně představovaly v loňském roce přibližně 16 % celosvětového trhu a podle naší prognózy dosáhnou v roce 2030 nejméně 20 %.” Jak upřesnila, rostoucí význam Číny pro trh s luxusním zbožím je zřejmý.Pevninská Čína, Hongkong a Macao byly v posledním čtvrtletí roku 2023 svědky 25% nárůstu tržeb společnosti Richemont, mateřské společnosti Cartier. Finanční ředitel společnosti Richemont Burkhart Grund v komentáři k finančnímu úspěchu společnosti označil čínský trh za “přestavbu”, čímž narážel na dlouhodobý propad trhu s nemovitostmi a pomalé oživení zámořské turistiky, které čínští zákazníci zažívají. Čínští spotřebitelé v posledních několika letech váhali s nákupy kvůli nejistotě ohledně budoucích příjmů a pomalejšímu hospodářskému růstu.Luxusní značky se stále více zaměřují na budování své online přítomnosti, aby si zajistily angažovanost zákazníků, uvádí Xing ze společnosti Bain. Značky, které se v roce 2023 těšily značným ziskům, jsou ty, které prodávaly luxusní zboží považované za “investovatelné”; měly ikonické atributy, které obstály ve zkoušce času. Podle zprávy společnosti Bain téměř polovina prominentních značek a několik niche značek získalo zpět své ztráty a vrátilo se k hodnotám prodejů v roce 2021.Ve zprávě se uvádí: “Úspěch zaznamenaly „mimořádné“ značky, které důsledně investovaly do budování žádanosti značky po dobu několika let”. Ložní prádlo a jemné prádlo představují nové trhy pro značky, které se snaží získat podíl na peněžence čínských spotřebitelů.Za poslední rok a půl byly podle údajů PitchBook zdokumentovány nejméně čtyři významné investiční transakce v této kategorii. Ding Shizhong, předseda čínské společnosti Anta vyrábějící sportovní oblečení, byl součástí skupiny investorů, kteří v srpnu získali italskou společnost Frette vyrábějící luxusní ložní prádlo, což znamenalo poslední transakci.Ashley Dudarenok, zakladatel čínské marketingové poradenské společnosti ChoZan, uvedl: “Dochází k postupnému posunu v přístupu spotřebitelů k výrobkům z lůžkovin. Stále více spotřebitelů je ochotno zaplatit za kvalitní ložní prádlo a upřednostňuje kvalitu výrobků, funkčnost a doplňkové služby. Domácí značky bytového textilu hledají “technologické inovace” a sondují trh s luxusním ložním prádlem, aby vyhověly požadavkům spotřebitelů.”Zpráva pekingského institutu pro výzkum spotřebitelů ZWC Partners naznačuje, že čínský trh s luxusním zbožím, zejména v oblasti postelí, koupelen a textilu, má velký prostor pro expanzi. Zatímco američtí spotřebitelé tvoří více než 40 % celosvětového trhu s luxusním ložním a koupelnovým textilem, čínští kupující tvoří 5 % nebo méně.V roce 2023 se čínský segment trhu s luxusním a cenově dostupným luxusem v oblasti postelí, koupelen a textilu odhaduje na přibližně 700 milionů dolarů, což je nepatrná část domácího trhu s ložním prádlem v hodnotě přibližně 10 miliard dolarů. Tento trh jako takový zůstává z velké části nevyužitý, přičemž nabízí značné příležitosti k růstu pro luxusní značky a zvyšuje sázky na prodej luxusního zboží v Číně.
Tagy: čínaluxus

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      15:33

      Trump: Čína souhlasí s obnovením dodávek vzácných kovů

      13:15

      ECB je „téměř hotová“ se snižováním sazeb, pokud se prognózy potvrdí, říká Vujcic

      13:00

      Členka ECB Schnabelová nevidí trvalé oddělení od Fedu

      12:55

      BOJ musí zajistit, aby fiskální úvahy nepřevážily nad mandátem, říká viceguvernér

      12:47

      Trump říká, že nemá v plánu mluvit s Muskem, zatímco spor pokračuje

      12:32

      Může pokročilá logika kompenzovat slabost pamětí v prognóze WFE?

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.