Kalifornští zákonodárci a odborové svazy se zasazují o zpřísnění zákonů, které by zabránily provozu autonomních nákladních vozidel bez lidských řidičů. Reagují tak na nedávné nehody samořízených taxíků společností General Motors a Alphabet, které vyvolaly obavy o bezpečnost. Při nejvážnějším incidentu bylo robotické taxi společnosti Waymo zapáleno osobami slavícími čínský nový rok, což znamenalo ničivý útok na vozidla bez řidiče v USA. K dalším nehodám patří srážka vozidla Waymo s cyklistou a srážka robotaxi GM Cruise s chodcem, který ho táhl za sebou. Státní zákonodárci prosazují dva návrhy zákonů, které by zajistily větší kontrolu a regulaci autonomních vozidel. Jeden návrh zákona by městům poskytl kontrolu nad povolováním a prosazováním zákonů souvisejících s AV, zatímco druhý vyžaduje, aby v samořízených vozidlech nad 10 001 kg, včetně užitkových nákladních vozidel, byl přítomen vyškolený lidský řidič. Odborový svaz Teamsters podporuje oba návrhy zákonů a jako důvod uvádí bezpečnostní rizika a ztrátu pracovních míst. Guvernér Gavin Newsom posoudí návrh zákona o nákladních automobilech, pokud se dostane na jeho stůl, ačkoli již dříve podobné opatření vetoval. Zatímco některé státy povolují testování a provoz samořiditelných nákladních vozidel, Kalifornie již omezuje těžké autonomní nákladní vozy, ale pracuje na předpisech, které by to změnily.
Kalifornští zákonodárci a odborové svazy se zasazují o zpřísnění zákonů, které by zabránily provozu autonomních nákladních vozidel bez lidských řidičů. Reagují tak na nedávné nehody samořízených taxíků společností General Motors a Alphabet, které vyvolaly obavy o bezpečnost. Při nejvážnějším incidentu bylo robotické taxi společnosti Waymo zapáleno osobami slavícími čínský nový rok, což znamenalo ničivý útok na vozidla bez řidiče v USA. K dalším nehodám patří srážka vozidla Waymo s cyklistou a srážka robotaxi GM Cruise s chodcem, který ho táhl za sebou. Státní zákonodárci prosazují dva návrhy zákonů, které by zajistily větší kontrolu a regulaci autonomních vozidel. Jeden návrh zákona by městům poskytl kontrolu nad povolováním a prosazováním zákonů souvisejících s AV, zatímco druhý vyžaduje, aby v samořízených vozidlech nad 10 001 kg, včetně užitkových nákladních vozidel, byl přítomen vyškolený lidský řidič. Odborový svaz Teamsters podporuje oba návrhy zákonů a jako důvod uvádí bezpečnostní rizika a ztrátu pracovních míst. Guvernér Gavin Newsom posoudí návrh zákona o nákladních automobilech, pokud se dostane na jeho stůl, ačkoli již dříve podobné opatření vetoval. Zatímco některé státy povolují testování a provoz samořiditelných nákladních vozidel, Kalifornie již omezuje těžké autonomní nákladní vozy, ale pracuje na předpisech, které by to změnily.
