Potravinářské společnosti jako Mondelez International a Brinker International si udržují nebo zvyšují ziskové marže navzdory rostoucím nákladům na potraviny.
Tyto společnosti efektivně řídí náklady a využívají loajality ke svým značkám, což jim umožňuje zvyšovat ceny bez významného vlivu na objem prodeje.
Investoři si všímají odolnosti těchto společností vůči výraznému nárůstu cen surovin v posledních třech letech.
Některé společnosti úspěšně zvládly náročné ekonomické podmínky tím, že řídily své provozy a kontrolovaly náklady.
Vzhledem k výraznému nárůstu cen surovin v posledních třech letech stojí potravinářské podniky před těžkým rozhodnutím, jak zvládnout dopad na své hospodářské výsledky. Musí se rozhodnout, zda zvýšené náklady přenést na zákazníky a riskovat tak snížení objemu prodeje, nebo náklady absorbovat, což povede ke snížení ziskovosti. Některé společnosti však tuto ekonomickou situaci zvládly, aniž by utrpěly vážné zásahy do objemu prodeje nebo tržních podílů. Společnosti jako Mondelez International, Brinker International a další si udržují – a dokonce zvyšují – ziskové marže díky efektivnímu řízení nákladů, přičemž využívají vlastností, jako je silná věrnost značce, neexistence levnějších alternativ a nízká cenová elasticita poptávky po jejich výrobcích.
Po 20% nárůstu nákladů na potraviny spotřebovávané doma a v restauracích v posledních třech letech přitahuje odolnost těchto společností pozornost investorů. Při hodnocení potravinářských společností a restaurací v indexu S&P 1500, tedy těch, jejichž provozní marže se v předchozích čtyřech čtvrtletích rozšířily a podle prognózy budou v tomto vzestupném trendu pokračovat (podle standardizovaných údajů společnosti FactSet), sestavil časopis Barron’s užší seznam deseti společností, které úspěšně odolávají takto ekonomicky náročnému klimatu. Tato analýza vyloučila společnosti, které vykazovaly pokles tržeb nebo čistého zisku.
Zdroj: Bloomberg
Společnost Mondelez International, Inc. (MDLZ), která je zodpovědná za celosvětově oblíbené sušenky Oreo, patří mezi těchto deset odolných subjektů a nedávno oznámila své výsledky za čtvrté čtvrtletí. Společnost Mondelez vykázala 7,1% nárůst tržeb oproti předchozímu roku a upravený zisk na akcii vzrostl o téměř 24 %. Provozní marže společnosti se zároveň oproti loňskému roku zvýšily z 9 % na 13 % a podle analytiků společnosti FactSet by měly v nadcházejícím čtvrtletí vzrůst na 17 %. Spolehlivá poptávka po jejich oblíbených pochutinách umožnila společnosti zvýšit ceny svých výrobků o 13,4 % bez výrazného dopadu na objem prodeje.
Společnost Brinker International, Inc. (EAT), vlastník řetězců restaurací Chili’s a Maggiano’s Little Italy, podobně sledovala tento rostoucí trend v potravinářském průmyslu. Společnost vykázala oproti předchozímu roku nárůst tržeb o 5,2 %, k čemuž přispělo především zvýšení cen na jejich jídelních lístcích. Přestože se vyšší ceny promítly do potenciálního 7,1% růstu tržeb, snížená návštěvnost a menší velikost šeků oproti předchozímu roku tento zisk snížily o 1,9 procentního bodu. Provozní marže společnosti se však rozšířila na 6,1 % ze 4,8 % s výhledem na další zvýšení na 6,4 % v 1. čtvrtletí 2024.
EAT
Brinker International, Inc.
NYSE
$136.55
$0.09
0.07%
Celkově mezi podniky na tomto seznamu deseti odolných společností patří Monster Beverage, Keurig Dr Pepper, Sysco, Brown-Forman, Darden Restaurants, Performance Food, Papa John’s International a Bloomin’ Brands. Tyto společnosti musely obratně řídit své provozy, učinit pozoruhodné pokroky v řízení nákladů a zmírnit tak potenciální dopady rostoucích nákladů na suroviny.
Zdroj: Getty Images
Z těchto společností však Papa John’s, Brown-Forman a Keurig Dr. Pepper zaznamenaly prudký pokles hodnoty svých akcií, která se během posledního roku propadla až o 20 %. Tento trend vyžaduje od potenciálních investorů určitou míru obezřetnosti. Světlá stránka by však mohla znamenat, že tyto akcie jsou připraveny na vzestup, pokud jejich nadcházející zisky překonají očekávání. Například Keurig Dr Pepper Inc. (KDP), prodejce nealkoholických nápojů, se v současné době obchoduje za 16násobek forwardového zisku, což je výrazně méně než jeho pětiletý průměr 20násobku.
Celkově lze říci, že uplynulý rok byl pro potravinářský průmysl náročný kvůli prudce rostoucím nákladům na suroviny. Díky efektivnímu řízení nákladů a využívání věrnosti značce a poptávky však společnosti jako Mondelez International a Brinker International nejenže přečkaly bouři, ale také se jim daří plout k lepším hospodářským výsledkům. Jejich odolnost vytváří příznivý obraz pro investory a označuje tyto společnosti za ty, které je třeba v nadcházejícím roce sledovat.
Vzhledem k výraznému nárůstu cen surovin v posledních třech letech stojí potravinářské podniky před těžkým rozhodnutím, jak zvládnout dopad na své hospodářské výsledky. Musí se rozhodnout, zda zvýšené náklady přenést na zákazníky a riskovat tak snížení objemu prodeje, nebo náklady absorbovat, což povede ke snížení ziskovosti. Některé společnosti však tuto ekonomickou situaci zvládly, aniž by utrpěly vážné zásahy do objemu prodeje nebo tržních podílů. Společnosti jako Mondelez International, Brinker International a další si udržují – a dokonce zvyšují – ziskové marže díky efektivnímu řízení nákladů, přičemž využívají vlastností, jako je silná věrnost značce, neexistence levnějších alternativ a nízká cenová elasticita poptávky po jejich výrobcích.Po 20% nárůstu nákladů na potraviny spotřebovávané doma a v restauracích v posledních třech letech přitahuje odolnost těchto společností pozornost investorů. Při hodnocení potravinářských společností a restaurací v indexu S&P 1500, tedy těch, jejichž provozní marže se v předchozích čtyřech čtvrtletích rozšířily a podle prognózy budou v tomto vzestupném trendu pokračovat , sestavil časopis Barron’s užší seznam deseti společností, které úspěšně odolávají takto ekonomicky náročnému klimatu. Tato analýza vyloučila společnosti, které vykazovaly pokles tržeb nebo čistého zisku.Společnost Mondelez International, Inc. , která je zodpovědná za celosvětově oblíbené sušenky Oreo, patří mezi těchto deset odolných subjektů a nedávno oznámila své výsledky za čtvrté čtvrtletí. Společnost Mondelez vykázala 7,1% nárůst tržeb oproti předchozímu roku a upravený zisk na akcii vzrostl o téměř 24 %. Provozní marže společnosti se zároveň oproti loňskému roku zvýšily z 9 % na 13 % a podle analytiků společnosti FactSet by měly v nadcházejícím čtvrtletí vzrůst na 17 %. Spolehlivá poptávka po jejich oblíbených pochutinách umožnila společnosti zvýšit ceny svých výrobků o 13,4 % bez výrazného dopadu na objem prodeje. Společnost Brinker International, Inc. , vlastník řetězců restaurací Chili’s a Maggiano’s Little Italy, podobně sledovala tento rostoucí trend v potravinářském průmyslu. Společnost vykázala oproti předchozímu roku nárůst tržeb o 5,2 %, k čemuž přispělo především zvýšení cen na jejich jídelních lístcích. Přestože se vyšší ceny promítly do potenciálního 7,1% růstu tržeb, snížená návštěvnost a menší velikost šeků oproti předchozímu roku tento zisk snížily o 1,9 procentního bodu. Provozní marže společnosti se však rozšířila na 6,1 % ze 4,8 % s výhledem na další zvýšení na 6,4 % v 1. čtvrtletí 2024. Celkově mezi podniky na tomto seznamu deseti odolných společností patří Monster Beverage, Keurig Dr Pepper, Sysco, Brown-Forman, Darden Restaurants, Performance Food, Papa John’s International a Bloomin’ Brands. Tyto společnosti musely obratně řídit své provozy, učinit pozoruhodné pokroky v řízení nákladů a zmírnit tak potenciální dopady rostoucích nákladů na suroviny.Z těchto společností však Papa John’s, Brown-Forman a Keurig Dr. Pepper zaznamenaly prudký pokles hodnoty svých akcií, která se během posledního roku propadla až o 20 %. Tento trend vyžaduje od potenciálních investorů určitou míru obezřetnosti. Světlá stránka by však mohla znamenat, že tyto akcie jsou připraveny na vzestup, pokud jejich nadcházející zisky překonají očekávání. Například Keurig Dr Pepper Inc. , prodejce nealkoholických nápojů, se v současné době obchoduje za 16násobek forwardového zisku, což je výrazně méně než jeho pětiletý průměr 20násobku. Celkově lze říci, že uplynulý rok byl pro potravinářský průmysl náročný kvůli prudce rostoucím nákladům na suroviny. Díky efektivnímu řízení nákladů a využívání věrnosti značce a poptávky však společnosti jako Mondelez International a Brinker International nejenže přečkaly bouři, ale také se jim daří plout k lepším hospodářským výsledkům. Jejich odolnost vytváří příznivý obraz pro investory a označuje tyto společnosti za ty, které je třeba v nadcházejícím roce sledovat.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...