Klíčové body
- Společnost LVMH se snaží získat podíl na celosvětovém trhu s luxusními hodinkami.
- Očekává se, že prodej luxusních hodinek poroste s tím, jak se bude zvyšovat celosvětové bohatství.
- LVMH má nyní 10 hodinářských značek – včetně TAG Heuer, Hublot a Zenith, spolu s módními a šperkařskými značkami jako Louis Vuitton, Bulgari a Dior.
- Očekává se, že celosvětový prodej luxusních hodinek vzroste z odhadovaných 30 miliard dolarů v letošním roce na více než 37 miliard dolarů v roce 2032.
Podle společnosti IMARC Group, která se zabývá průzkumem trhu, se očekává, že celosvětový prodej luxusních hodinek vzroste z odhadovaných 30 miliard dolarů v letošním roce na více než 37 miliard dolarů v roce 2032, a LVMH tak vidí velký potenciál pro zvýšení podílu na trhu, zejména v souvislosti s rostoucím zájmem generace Z a mileniálů o špičkové mechanické hodinky.
V roce 2023 vykázal sektor šperků a hodinek společnosti LVMH tržby ve výši 11,8 miliardy USD, což znamená 7% organický růst. Nyní je tato luxusní značka domovem 10 hodinářských značek, včetně TAG Heuer, Hublot a Zenith, a také módních a šperkařských značek jako Louis Vuitton, Bulgari a Dior, které rovněž vyrábějí hodinky.
Předminulý měsíc svěřila společnost LVMH Watches nově vzniklou divizi zaměřenou na hodinky svému generálnímu řediteli Fredericu Arnaultovi. Devětadvacetiletý syn předsedy představenstva a generálního ředitele LVMH Bernarda Arnaulta bude dohlížet také na značky TAG Heuer, Hublot a Zenith. Jen tyto tři značky dosáhly v loňském roce odhadovaných tržeb z prodeje ve výši přibližně 2 miliard dolarů, což je příslibem, že se LVMH více zaměří na lukrativní odvětví hodinek.

Předpokládá se, že Frederic Arnault, který je známý tím, že v TAG Heuer uvedl na trh velmi populární modely, přenese svůj důraz na inovace, pokrokové materiály a jedinečný design do širšího souboru značek. Analytici naznačují, že LVMH může případně zvážit další akvizice slibných značek, pokud se nějaké uvolní.
Během hodinářského týdne LVMH v Miami vyjádřili vedoucí představitelé značek optimismus pro rok 2024, který se již nyní jeví jako silnější než rok 2023 – v době, kdy byla poptávka mírně potlačena rostoucími úrokovými sazbami a obavami z regrese. Odolnost amerického spotřebitele luxusu je to, co tyto manažery motivuje. Benoit de Clerck, generální ředitel společnosti Zenith, zopakoval silnou trakci své značky na americkém trhu a naznačil pozitivní výhled do budoucna.
Tento optimismus se odráží i na širším trhu s luxusem, kde nejbohatší mecenáši zůstávají pevnými kupci. Bohatší demografická skupina projevuje menší odezvu na rostoucí sazby a ekonomickou nestabilitu, což vede značky k tomu, aby zaměřily svou pozornost na tyto “superspendery” a VIP sběratele, kteří důsledně investují do nejvyšší kvality a řemeslného zpracování.
Jean-Christophe Babin, generální ředitel společnosti Bulgari, prohlásil, že trh s luxusem nejvyšší třídy je hlavním motorem jejich růstu. Touha investovat do originálních, důvěryhodných a nadčasových značek je podle něj mezi bohatými kupujícími silnější než kdykoli předtím. Zaznamenal rostoucí přitažlivost v oblasti high end napříč obchodními aktivitami společnosti Bulgari, které v současné době zahrnují hotely, módu a vůně.

Jedním z klíčových cílů LVMH je rychle rostoucí sektor luxusních dámských hodinek. Ačkoli dámské hodinky tvoří pouze asi třetinu celkového prodeje hodinek, zájem žen o luxusní mechanické hodinky roste, což je umocněno působením na sociálních sítích a rostoucím počtem modelů určených speciálně pro ženy. K růstu prodeje přispívá zejména stoupající celosvětová populace bohatých žen, a to jak vlastních, tak zděděných.
Hodinářská divize LVMH se zaměřuje na neustálé inovace materiálů, komplikací a designu, aby předčila konkurenci a zaujala sběratele. TAG Heuer, který má své dědictví v automobilových závodech, zasáhl trh modelem Carrera Plasma vyrobeným z laboratorně pěstovaných diamantů. Generální ředitel TAG Heuer Julien Tornare tvrdil, že výhoda LVMH oproti ostatním značkám a skupinám spočívá v jejím vytrvalém zaměření na nové vynálezy a přitažlivost.
Značky LVMH oživují svou historickou minulost svěžími designy a modely a dodávají jim nádech vintage a raritnosti, který je atraktivní pro kupce i sběratele. Například Zenith uvedl na trh hodinky Chronomaster Triple Calendar, které jsou ozvěnou vzácného prototypu hodinek El Primero z roku 1970.

Značky LVMH mezitím postupně přecházejí k dražším, limitovaným edicím, přičemž Hublot nedávno uvedl na trh limitovanou edici hodinek v hodnotě 250 000 dolarů, které budou vyrobeny pouze v 50 kusech. Generální ředitel společnosti Hublot, Ricardo Guadalupe, věří v “umění fúze” v hodinářství, které spojuje více než 400 let tradice s převratnými inovacemi prostřednictvím designu, materiálů a nových mechanik.
Díky rozmanité kombinaci inovativních designů, historických značek a přehledu o trendech na trhu se LVMH strategicky snaží získat větší podíl na rychle rostoucím globálním trhu s luxusními hodinkami. Díky rostoucímu světovému bohatství a rostoucímu zájmu mladších spotřebitelů vypadají vyhlídky tohoto průmyslového giganta na expanzi do sektoru luxusních hodinek slibně.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky