talská premiérka Giorgia Meloniová a generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares spolu vedou slovní válku, která poukazuje na novou realitu evropských výrobců automobilů. Domácí národní automobilky se změnily v globální hráče, kteří využívají nadbytečné kapacity automobilových továren v Evropské unii k zajištění lepších vládních dohod.
Stellantis, výsledek fúze francouzského Peugeotu, italského Fiatu a detroitského Chrysleru, představuje téměř celou italskou automobilovou výrobu. Výroba Fiatu však klesla, protože evropský prodej stagnuje, což přimělo Stellantis přesunout výrobu do jiných zemí v rámci své globální sítě.
Údaje společnosti GlobalData ukazují, že míra využití kapacity evropských továren společnosti Stellantis činila v loňském roce 56 %, což je výrazně méně než u jejich konkurentů, jako je Volkswagen, který se může pochlubit 71% mírou využití. Výrobci automobilů se obvykle snaží dosáhnout alespoň 80% využití kapacity.
Stellantis využívá své nadbytečné výrobní kapacity, aby získal vliv při vyjednávání o dotacích a politické podpoře. Ve Spojených státech úředníci nabídli dotace, aby zabránili uzavření závodu Jeep, který nyní bude vyrábět nový pickup střední třídy. Kromě toho společnost vyčlenila více evropské výroby elektrických vozidel do Francie.
Nespokojenost Itálie pramení ze skutečnosti, že Stellantis nyní kontroluje většinu automobilové výroby v zemi. Zatímco Francie má více výrobců automobilů, včetně Renaultu, Itálie se spoléhá pouze na Stellantis. Tento nepoměr dokládají údaje o výrobě: Stellantis vyrobil v Itálii 750 000 vozidel, zatímco Francie 1,5 milionu.
V Itálii, která je třetí největší ekonomikou EU, se nachází druhý největší evropský průmysl automobilových dílů. Nicméně 40 % dodavatelů se specializuje na technologie spalovacích motorů, což je vystavuje riziku. Kromě toho důraz, který klade společnost Stellantis na Francii v oblasti inženýrství, výzkumu a vývoje a navrhování platforem, posunul rovnováhu ve prospěch francouzského průmyslu automobilových součástek.
Francie s 6,1% podílem ve společnosti Stellantis hraje ve společnosti významnou roli, zatímco Itálie není zastoupena. Italský ministr průmyslu nicméně vyjádřil ochotu získat podíl.
Chcete využít této příležitosti?
K nespokojenosti přispívají i prodeje. V roce 2023 měly prodeje nových automobilů v Itálii pouze 4% podíl plně elektrických vozů, zatímco ve Francii to bylo 17 %.
Společnost Stellantis oznámí své finanční výsledky za rok 2023 ve čtvrtek.
talská premiérka Giorgia Meloniová a generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares spolu vedou slovní válku, která poukazuje na novou realitu evropských výrobců automobilů. Domácí národní automobilky se změnily v globální hráče, kteří využívají nadbytečné kapacity automobilových továren v Evropské unii k zajištění lepších vládních dohod.
Stellantis, výsledek fúze francouzského Peugeotu, italského Fiatu a detroitského Chrysleru, představuje téměř celou italskou automobilovou výrobu. Výroba Fiatu však klesla, protože evropský prodej stagnuje, což přimělo Stellantis přesunout výrobu do jiných zemí v rámci své globální sítě.
Údaje společnosti GlobalData ukazují, že míra využití kapacity evropských továren společnosti Stellantis činila v loňském roce 56 %, což je výrazně méně než u jejich konkurentů, jako je Volkswagen, který se může pochlubit 71% mírou využití. Výrobci automobilů se obvykle snaží dosáhnout alespoň 80% využití kapacity.
Stellantis využívá své nadbytečné výrobní kapacity, aby získal vliv při vyjednávání o dotacích a politické podpoře. Ve Spojených státech úředníci nabídli dotace, aby zabránili uzavření závodu Jeep, který nyní bude vyrábět nový pickup střední třídy. Kromě toho společnost vyčlenila více evropské výroby elektrických vozidel do Francie.
Nespokojenost Itálie pramení ze skutečnosti, že Stellantis nyní kontroluje většinu automobilové výroby v zemi. Zatímco Francie má více výrobců automobilů, včetně Renaultu, Itálie se spoléhá pouze na Stellantis. Tento nepoměr dokládají údaje o výrobě: Stellantis vyrobil v Itálii 750 000 vozidel, zatímco Francie 1,5 milionu.
V Itálii, která je třetí největší ekonomikou EU, se nachází druhý největší evropský průmysl automobilových dílů. Nicméně 40 % dodavatelů se specializuje na technologie spalovacích motorů, což je vystavuje riziku. Kromě toho důraz, který klade společnost Stellantis na Francii v oblasti inženýrství, výzkumu a vývoje a navrhování platforem, posunul rovnováhu ve prospěch francouzského průmyslu automobilových součástek.
Francie s 6,1% podílem ve společnosti Stellantis hraje ve společnosti významnou roli, zatímco Itálie není zastoupena. Italský ministr průmyslu nicméně vyjádřil ochotu získat podíl.Chcete využít této příležitosti?
K nespokojenosti přispívají i prodeje. V roce 2023 měly prodeje nových automobilů v Itálii pouze 4% podíl plně elektrických vozů, zatímco ve Francii to bylo 17 %.
Společnost Stellantis oznámí své finanční výsledky za rok 2023 ve čtvrtek.
