Výrobci čokolády, včetně společností Hershey a Cadbury, plánují opět zvýšit ceny, aby kompenzovali prudce rostoucí náklady na kakao. Ceny kakaa se za poslední rok zdvojnásobily a dosáhly rekordních hodnot kvůli klesajícím zásobám. Společnostem se podařilo přenést rostoucí náklady na spotřebitele, aniž by došlo k výraznému poklesu poptávky. Zákazníci však nyní šetří více než v předchozím roce, což ovlivňuje vyhlídky prodeje. Generální ředitelka společnosti Hershey Michele Bucková uvedla, že společnost využije všechna dostupná opatření, včetně cenových, k řízení podniku s ohledem na současné ceny kakaa. Objem prodeje společnosti Hershey v posledním čtvrtletí roku 2020 klesl o 6,6 % a očekává se, že tento trend bude pokračovat i v letošním roce. Podobně i společnost Mondelez, která vyrábí čokolády Milka a Cadbury, plánuje zvýšit ceny, aby pokryla inflaci kakaa. Evropští maloobchodníci se mohou těmto zvýšením cen bránit, což povede k nižším prodejům v regionu. Analytici z odvětví očekávají, že spotřebitelé budou při dalším růstu cen čokolády vybíravější. Švýcarský výrobce čokolády Lindt & Sprungli se rovněž potýká s vyššími náklady na kakao a hodlá je kompenzovat prostřednictvím efektivity a prozíravé nákupní strategie.
Výrobci čokolády, včetně společností Hershey a Cadbury, plánují opět zvýšit ceny, aby kompenzovali prudce rostoucí náklady na kakao. Ceny kakaa se za poslední rok zdvojnásobily a dosáhly rekordních hodnot kvůli klesajícím zásobám. Společnostem se podařilo přenést rostoucí náklady na spotřebitele, aniž by došlo k výraznému poklesu poptávky. Zákazníci však nyní šetří více než v předchozím roce, což ovlivňuje vyhlídky prodeje. Generální ředitelka společnosti Hershey Michele Bucková uvedla, že společnost využije všechna dostupná opatření, včetně cenových, k řízení podniku s ohledem na současné ceny kakaa. Objem prodeje společnosti Hershey v posledním čtvrtletí roku 2020 klesl o 6,6 % a očekává se, že tento trend bude pokračovat i v letošním roce. Podobně i společnost Mondelez, která vyrábí čokolády Milka a Cadbury, plánuje zvýšit ceny, aby pokryla inflaci kakaa. Evropští maloobchodníci se mohou těmto zvýšením cen bránit, což povede k nižším prodejům v regionu. Analytici z odvětví očekávají, že spotřebitelé budou při dalším růstu cen čokolády vybíravější. Švýcarský výrobce čokolády Lindt & Sprungli se rovněž potýká s vyššími náklady na kakao a hodlá je kompenzovat prostřednictvím efektivity a prozíravé nákupní strategie.
