Luxusní platforma Wheely od středy nabízí přepravu ve Spojených arabských emirátech.
V rámci svého dubajského debutu začne Wheely poprvé nabízet uživatelům jízdy ve vozech BMW řady 5.
V budoucnosti plánuje společnost nabízet elektrickou variantu BMW i5.
Vstup společnosti Wheely do Dubaje bude pro stávající provozovatele, včetně dominantního hráče Careem, představovat určitou konkurenci.
Tento krok následuje po období stagnace v roce 2020 v důsledku celosvětové pandemie Covid-19. Firma, kterou založil rusko-švýcarský podnikatel Anton Chirkunov, informovala CNBC o svém záměru poskytovat od středy své služby ve městě ve Spojených arabských emirátech a zaměřit se zejména na bohaté zákazníky.
Společnost Wheely, známá svým luxusním postojem na trhu s přepravními službami, se chystá svůj vstup do Dubaje ozvláštnit tím, že poprvé nabídne jízdu ve vozech BMW řady 5. Jedná se o součást strategie společnosti, která chce v budoucnu do své flotily zařadit elektrický model BMW i5. Elektromobil i5 je levnější než konkurenční luxusní elektrická SUV, jako jsou Mercedes-Benz EQE a Tesla Model X. Vzhledem k tomu, že Mercedes EQE EV z roku 2024 stojí v základu 79 650 USD, zatímco cena BMW řady i5 je 66 800 USD, je rozhodnutí společnosti Wheely podporovat model i5 významné. Navzdory tomu společnost Wheely neprojevila žádný záměr přestat používat vozy Mercedes ve svém vozovém parku, což svědčí o pečlivém zvážení vývoje vozového parku směrem k elektromobilům.
Strategické zaměření společnosti Wheely na Dubaj využívá postavení města jako centra přitahujícího bohaté podnikatele z Evropy a také digitální nomády. Chirkunov v rozhovoru pro CNBC před zahájením prodeje zdůraznil význam jejich přesunu do Dubaje. Odkázal na stálou migraci evropských rodin a podnikatelů do města v posledních letech a označil jej za nejžádanější destinaci hostů a členů Wheely a za místo, které registruje nejvyšší imigraci milionářů na světě.
Zdroj: Getty Images
Vstup společnosti Wheely na dubajský trh s přepravními službami představuje konkurenční výzvu pro stávající provozovatele v hlavním městě byznysu, kde v současné době dominuje přepravní služba Careem vlastněná společností Uber. Tato společnost, kterou Uber koupil za 3,1 miliardy dolarů, nabízí prostřednictvím své aplikace služby, jako je rozvoz teplého jídla, donáška potravin a jízda taxíkem. V poslední době se však pod vlastnictvím společnosti Uber potýká s problémy a její výsledky za rok 2022 zaznamenaly ztrátu 218 milionů dolarů pro společnost Uber. Společnost Uber také koncem roku 2023 prodala většinový podíl ve společnosti Careem společnosti e& ze Spojených arabských emirátů za 400 milionů dolarů, aby získala potřebné finanční prostředky.
Společnost Wheely se naproti tomu zaměřuje na masové využití na trhu. Její platforma má podle Chirkunova příležitost odlišit se od konkurentů, jako je Blacklane, který působí v podobném prostoru. Wheely přirovnává k vysoce prestižním kreditním kartám Centurion a Platinum společnosti American Express, které ji umisťují spíše jako luxusní produkt než jako obecnou službu pro spotřebitele.
Tento londýnský start-up se jasně zaměřuje na bonitní klientelu, přičemž ceny jízdného se pohybují v průměru kolem 46 liber (57,72 USD) za 30minutovou cestu z Mayfair do londýnské City. Vysoká cena se však odráží v osobitém, špičkovém zážitku, který Wheely svým cestujícím nabízí. Profesionální šoféři vítají zákazníky, vyzvedávají jejich zavazadla a poskytují řadu individuálních služeb na přání prostřednictvím aplikace Wheely. Aby společnost Wheely zajistila dodržování standardů, provozuje svůj na míru šitý program “akademie šoférů”, který již existuje v Londýně. V rámci své dubajské strategie hodlá Wheely tento model ve městě zopakovat.
Společnost nabízí celou řadu služeb, včetně vyzvednutí na letišti, služby Wheely XL a nové služby business class nabízející jízdy ve vozech BMW 5. Podnik také představuje exkluzivnější služby určené pouze pro zvané, které jsou přístupné poté, co klient během šesti měsíců absolvuje 15 jízd. Tyto prémiové služby zahrnují možnosti, jako je prvotřídní servis s vozy Mercedes-Benz třídy S vybavenými osuškami a možnost rezervovat si řidiče na celý den.
Zdroj: Getty Images
Zahájení provozu v Dubaji je součástí úsilí společnosti Wheely o mezinárodní expanzi po turbulencích způsobených výlukami kvůli Covidu. Podle Chirkunova se podařilo oživit poptávku a platforma dosáhla provozní ziskovosti na všech trzích kromě nových, jako je Paříž a Dubaj. V roce 2022 Chirkunov původně plánoval získat 30 milionů dolarů čerstvého kapitálu, který by umožnil expanzi společnosti do USA. Místo toho prozradil CNBC, že společnost v tichosti získala další finanční prostředky ve výši 15 milionů dolarů od stávajících akcionářů. Tím se celková dosud získaná hotovost společnosti zvýšila na 43 milionů dolarů. Mezi klíčové akcionáře Wheely patří venture kapitálová společnost Concentric, AdFirst.vc a sám Anton Chirkunov.
V příštích třech až pěti letech chce Wheely rozšířit svůj tým a síť řidičů na Blízkém východě na více než 1 000, prozradila společnost exkluzivně pro CNBC. Tato expanze odráží optimistické výsledky společnosti Wheely, která ve svém finančním roce 2021 zaznamenala příjmy ve výši 22,5 milionu liber, jak vyplývá z jejího podání do Companies House. Přestože společnost Wheely vykázala celopodnikovou ztrátu ve výši 6,1 milionu liber, v tomto období výrazně zvýšila počet svých zaměstnanců ze 157 na 221.
V návaznosti na své podnikání v Dubaji chce společnost Wheely rozšířit své aktivity dále po celém světě. Chirkunov uvedl, že společnost uvažuje o USA, které byly jejím původním cílem, než v souvislosti s pandemií Covid-19 dostala přednost Dubaj. Generální ředitel zdůraznil, že Wheely má mnoho severoamerických uživatelů, zejména pro transfery a lety. Prozatím se společnost na americkém trhu teprve chystá zahájit činnost, protože se v současné době operativně zaměřuje na Dubaj. Nicméně Chirkunov předpokládá, že New York nakonec překoná Londýn jako hlavní trh společnosti Wheely.
Tento krok následuje po období stagnace v roce 2020 v důsledku celosvětové pandemie Covid-19. Firma, kterou založil rusko-švýcarský podnikatel Anton Chirkunov, informovala CNBC o svém záměru poskytovat od středy své služby ve městě ve Spojených arabských emirátech a zaměřit se zejména na bohaté zákazníky.Společnost Wheely, známá svým luxusním postojem na trhu s přepravními službami, se chystá svůj vstup do Dubaje ozvláštnit tím, že poprvé nabídne jízdu ve vozech BMW řady 5. Jedná se o součást strategie společnosti, která chce v budoucnu do své flotily zařadit elektrický model BMW i5. Elektromobil i5 je levnější než konkurenční luxusní elektrická SUV, jako jsou Mercedes-Benz EQE a Tesla Model X. Vzhledem k tomu, že Mercedes EQE EV z roku 2024 stojí v základu 79 650 USD, zatímco cena BMW řady i5 je 66 800 USD, je rozhodnutí společnosti Wheely podporovat model i5 významné. Navzdory tomu společnost Wheely neprojevila žádný záměr přestat používat vozy Mercedes ve svém vozovém parku, což svědčí o pečlivém zvážení vývoje vozového parku směrem k elektromobilům.Strategické zaměření společnosti Wheely na Dubaj využívá postavení města jako centra přitahujícího bohaté podnikatele z Evropy a také digitální nomády. Chirkunov v rozhovoru pro CNBC před zahájením prodeje zdůraznil význam jejich přesunu do Dubaje. Odkázal na stálou migraci evropských rodin a podnikatelů do města v posledních letech a označil jej za nejžádanější destinaci hostů a členů Wheely a za místo, které registruje nejvyšší imigraci milionářů na světě.Vstup společnosti Wheely na dubajský trh s přepravními službami představuje konkurenční výzvu pro stávající provozovatele v hlavním městě byznysu, kde v současné době dominuje přepravní služba Careem vlastněná společností Uber. Tato společnost, kterou Uber koupil za 3,1 miliardy dolarů, nabízí prostřednictvím své aplikace služby, jako je rozvoz teplého jídla, donáška potravin a jízda taxíkem. V poslední době se však pod vlastnictvím společnosti Uber potýká s problémy a její výsledky za rok 2022 zaznamenaly ztrátu 218 milionů dolarů pro společnost Uber. Společnost Uber také koncem roku 2023 prodala většinový podíl ve společnosti Careem společnosti e& ze Spojených arabských emirátů za 400 milionů dolarů, aby získala potřebné finanční prostředky.Společnost Wheely se naproti tomu zaměřuje na masové využití na trhu. Její platforma má podle Chirkunova příležitost odlišit se od konkurentů, jako je Blacklane, který působí v podobném prostoru. Wheely přirovnává k vysoce prestižním kreditním kartám Centurion a Platinum společnosti American Express, které ji umisťují spíše jako luxusní produkt než jako obecnou službu pro spotřebitele.Tento londýnský start-up se jasně zaměřuje na bonitní klientelu, přičemž ceny jízdného se pohybují v průměru kolem 46 liber za 30minutovou cestu z Mayfair do londýnské City. Vysoká cena se však odráží v osobitém, špičkovém zážitku, který Wheely svým cestujícím nabízí. Profesionální šoféři vítají zákazníky, vyzvedávají jejich zavazadla a poskytují řadu individuálních služeb na přání prostřednictvím aplikace Wheely. Aby společnost Wheely zajistila dodržování standardů, provozuje svůj na míru šitý program “akademie šoférů”, který již existuje v Londýně. V rámci své dubajské strategie hodlá Wheely tento model ve městě zopakovat.Společnost nabízí celou řadu služeb, včetně vyzvednutí na letišti, služby Wheely XL a nové služby business class nabízející jízdy ve vozech BMW 5. Podnik také představuje exkluzivnější služby určené pouze pro zvané, které jsou přístupné poté, co klient během šesti měsíců absolvuje 15 jízd. Tyto prémiové služby zahrnují možnosti, jako je prvotřídní servis s vozy Mercedes-Benz třídy S vybavenými osuškami a možnost rezervovat si řidiče na celý den.Zahájení provozu v Dubaji je součástí úsilí společnosti Wheely o mezinárodní expanzi po turbulencích způsobených výlukami kvůli Covidu. Podle Chirkunova se podařilo oživit poptávku a platforma dosáhla provozní ziskovosti na všech trzích kromě nových, jako je Paříž a Dubaj. V roce 2022 Chirkunov původně plánoval získat 30 milionů dolarů čerstvého kapitálu, který by umožnil expanzi společnosti do USA. Místo toho prozradil CNBC, že společnost v tichosti získala další finanční prostředky ve výši 15 milionů dolarů od stávajících akcionářů. Tím se celková dosud získaná hotovost společnosti zvýšila na 43 milionů dolarů. Mezi klíčové akcionáře Wheely patří venture kapitálová společnost Concentric, AdFirst.vc a sám Anton Chirkunov.V příštích třech až pěti letech chce Wheely rozšířit svůj tým a síť řidičů na Blízkém východě na více než 1 000, prozradila společnost exkluzivně pro CNBC. Tato expanze odráží optimistické výsledky společnosti Wheely, která ve svém finančním roce 2021 zaznamenala příjmy ve výši 22,5 milionu liber, jak vyplývá z jejího podání do Companies House. Přestože společnost Wheely vykázala celopodnikovou ztrátu ve výši 6,1 milionu liber, v tomto období výrazně zvýšila počet svých zaměstnanců ze 157 na 221.V návaznosti na své podnikání v Dubaji chce společnost Wheely rozšířit své aktivity dále po celém světě. Chirkunov uvedl, že společnost uvažuje o USA, které byly jejím původním cílem, než v souvislosti s pandemií Covid-19 dostala přednost Dubaj. Generální ředitel zdůraznil, že Wheely má mnoho severoamerických uživatelů, zejména pro transfery a lety. Prozatím se společnost na americkém trhu teprve chystá zahájit činnost, protože se v současné době operativně zaměřuje na Dubaj. Nicméně Chirkunov předpokládá, že New York nakonec překoná Londýn jako hlavní trh společnosti Wheely.
Společnost Micron Technology Inc, přední americký výrobce paměťových čipů, zaznamenala ve druhém fiskálním čtvrtletí silné výsledky, které výrazně překonaly očekávání...