Akcie Nio Inc. a BYD Co. rostou, přestože obě společnosti zaznamenaly v únoru prudký pokles dodávek elektromobilů, což signalizuje posuny na čínském trhu.
Nio Inc. dodala v únoru 8 132 elektromobilů, což je pokles o 33,1 % oproti únoru 2023.
Li Auto Inc. zaznamenala v únoru pokles dodávek o 35 % oproti lednu, ale akcie společnosti prudce vzrostly o 65,8 %.
Společnost BYD Co. oznámila, že v únoru prodala 122 311 elektromobilů, což je pokles o 36,8 % oproti předchozímu roku.
Akcie čínských výrobců elektromobilů Nio Inc. a BYD Co. rostou, zatímco akcie společnosti Li Auto Inc. v pátek klesly, což signalizuje posuny na rychle se rozvíjejícím čínském trhu s elektromobily poté, co každá z těchto společností vykázala za únor pokles dodávek v porovnání s loňským rokem i předchozím měsícem.
Společnost NIO Inc. (NIO) vykázala v únoru dodávky 8 132 elektromobilů, což představuje 19,1% pokles oproti 10 055 vozům dodaným v lednu a 33,1% pokles oproti 12 157 vozům dodaným v únoru 2023. Únorové předávky konkrétně tvořilo 4 765 sportovně-užitkových vozidel a 3 367 sedanů.
Akcie společnosti Nio, které se otřásly ze zaznamenaného poklesu dodávek, dokázaly v předobchodní fázi vzrůst o 0,9 %. Akcie společnosti se pohybovaly těsně nad čtyřletým uzavíracím minimem 5,38 USD, kterého dosáhly 5. února. Akcie se následně od začátku roku propadly o 36,6 %. Pro srovnání, ETF Global X Autonomous & Electric Vehicles (DRIV) klesl o 2,1 %, iShares MSCI China ETF (MCHI) ztratil 4,3 % a index S&P 500 (SPX) posílil o 6,8 %.
Mezitím jiný čínský výrobce elektromobilů Li Auto Inc (LI) oznámil, že v únoru dodal 20 251 kusů, což představuje pozoruhodný nárůst o 21,8 % oproti předchozímu roku. Oproti lednu se však stále jednalo o pokles o 35 %.
Společnost Li Auto, která předstihla některé své konkurenty, zaznamenala v únoru prudký růst a její akcie prudce vzrostly o 65,8 %. Tento mimořádný výkon je druhým nejlepším měsíčním výsledkem od vstupu společnosti na burzu v červenci 2020 a zaostává jen za rekordní 78,4% rally v listopadu 2020. Navzdory působivému minulému výkonu zaznamenaly akcie před pátečním otevřením burzy pokles o 2,9 %.
Jinde v sektoru společnost BYD Company Limited (BYDDY) oznámila, že v únoru prodala 122 311 vozů “nové energie”, což představuje značný pokles o 36,8 % oproti 193 655 prodaným vozům před rokem. Toto číslo rovněž představuje prudký pokles o 60,7 % ve srovnání s 311 493 vozidly prodanými v lednu.
Zdroj: Getty Images
Pokud se budeme dále zabývat údaji o prodeji, prodej bateriových elektrických vozidel BYD v únoru klesl o 39,4 % oproti předchozímu roku a o 47,9 % oproti lednu. Kromě toho se prodeje plug-in hybridních elektromobilů snížily o 33,8 % oproti předchozímu roku a o 30,2 % oproti lednu.
Navzdory poklesu vzrostly akcie společnosti BYD kótované na burze v USA o 3,3 % směrem k šestitýdennímu maximu v očekávání pátečního zahajovacího zvonění.
Hlavní čínské hráče v odvětví elektromobilů doplňují akcie společnosti XPeng Inc (XPEV), které v pátek v předobchodní fázi vzrostly o 1,2 %. Stalo se tak po ohlášených dodávkách 4 545 elektromobilů v únoru, což představuje 24,4% propad oproti 6 010 elektromobilům dodaným před rokem a 44,9% propad oproti 8 250 elektromobilům dodaným v lednu.
Únor sice přinesl značný odliv nárůstu dodávek, který byl charakteristický pro většinu loňského roku, ale je třeba si uvědomit, že odvětví elektromobilů je stále v počáteční fázi růstu a pravděpodobně bude zažívat měsíce výkyvů. S pokračujícím technologickým pokrokem a rostoucím tlakem na ekologickou energii zůstává hlavní směr trhu směřovat k širokému rozšíření elektromobilů, takže tyto výkyvy jsou typickým znakem rychle se vyvíjejícího odvětví.
Ačkoli akcionáři, potenciální investoři a pozorovatelé odvětví mohou mít vzhledem k nedávným výsledkům určitý důvod k obavám, širší transformační potenciál sféry elektrických vozidel v Číně i ve světě zůstává zajímavou a živou arénou finančních a ekologických příležitostí.
V době, kdy každý procentní bod může znamenat výrazný rozdíl, budou všechny oči upřeny na nadcházející dodávky a údaje o prodejích, protože největší čínští výrobci elektromobilů vjíždějí do neustále se zrychlujících kolejí globální elektrifikace.
Akcie čínských výrobců elektromobilů Nio Inc. a BYD Co. rostou, zatímco akcie společnosti Li Auto Inc. v pátek klesly, což signalizuje posuny na rychle se rozvíjejícím čínském trhu s elektromobily poté, co každá z těchto společností vykázala za únor pokles dodávek v porovnání s loňským rokem i předchozím měsícem. Společnost NIO Inc. vykázala v únoru dodávky 8 132 elektromobilů, což představuje 19,1% pokles oproti 10 055 vozům dodaným v lednu a 33,1% pokles oproti 12 157 vozům dodaným v únoru 2023. Únorové předávky konkrétně tvořilo 4 765 sportovně-užitkových vozidel a 3 367 sedanů. Akcie společnosti Nio, které se otřásly ze zaznamenaného poklesu dodávek, dokázaly v předobchodní fázi vzrůst o 0,9 %. Akcie společnosti se pohybovaly těsně nad čtyřletým uzavíracím minimem 5,38 USD, kterého dosáhly 5. února. Akcie se následně od začátku roku propadly o 36,6 %. Pro srovnání, ETF Global X Autonomous & Electric Vehicles klesl o 2,1 %, iShares MSCI China ETF ztratil 4,3 % a index S&P 500 posílil o 6,8 %. Mezitím jiný čínský výrobce elektromobilů Li Auto Inc oznámil, že v únoru dodal 20 251 kusů, což představuje pozoruhodný nárůst o 21,8 % oproti předchozímu roku. Oproti lednu se však stále jednalo o pokles o 35 %. Společnost Li Auto, která předstihla některé své konkurenty, zaznamenala v únoru prudký růst a její akcie prudce vzrostly o 65,8 %. Tento mimořádný výkon je druhým nejlepším měsíčním výsledkem od vstupu společnosti na burzu v červenci 2020 a zaostává jen za rekordní 78,4% rally v listopadu 2020. Navzdory působivému minulému výkonu zaznamenaly akcie před pátečním otevřením burzy pokles o 2,9 %. Jinde v sektoru společnost BYD Company Limited oznámila, že v únoru prodala 122 311 vozů “nové energie”, což představuje značný pokles o 36,8 % oproti 193 655 prodaným vozům před rokem. Toto číslo rovněž představuje prudký pokles o 60,7 % ve srovnání s 311 493 vozidly prodanými v lednu. Pokud se budeme dále zabývat údaji o prodeji, prodej bateriových elektrických vozidel BYD v únoru klesl o 39,4 % oproti předchozímu roku a o 47,9 % oproti lednu. Kromě toho se prodeje plug-in hybridních elektromobilů snížily o 33,8 % oproti předchozímu roku a o 30,2 % oproti lednu. Navzdory poklesu vzrostly akcie společnosti BYD kótované na burze v USA o 3,3 % směrem k šestitýdennímu maximu v očekávání pátečního zahajovacího zvonění. Hlavní čínské hráče v odvětví elektromobilů doplňují akcie společnosti XPeng Inc , které v pátek v předobchodní fázi vzrostly o 1,2 %. Stalo se tak po ohlášených dodávkách 4 545 elektromobilů v únoru, což představuje 24,4% propad oproti 6 010 elektromobilům dodaným před rokem a 44,9% propad oproti 8 250 elektromobilům dodaným v lednu. Únor sice přinesl značný odliv nárůstu dodávek, který byl charakteristický pro většinu loňského roku, ale je třeba si uvědomit, že odvětví elektromobilů je stále v počáteční fázi růstu a pravděpodobně bude zažívat měsíce výkyvů. S pokračujícím technologickým pokrokem a rostoucím tlakem na ekologickou energii zůstává hlavní směr trhu směřovat k širokému rozšíření elektromobilů, takže tyto výkyvy jsou typickým znakem rychle se vyvíjejícího odvětví. Ačkoli akcionáři, potenciální investoři a pozorovatelé odvětví mohou mít vzhledem k nedávným výsledkům určitý důvod k obavám, širší transformační potenciál sféry elektrických vozidel v Číně i ve světě zůstává zajímavou a živou arénou finančních a ekologických příležitostí. V době, kdy každý procentní bod může znamenat výrazný rozdíl, budou všechny oči upřeny na nadcházející dodávky a údaje o prodejích, protože největší čínští výrobci elektromobilů vjíždějí do neustále se zrychlujících kolejí globální elektrifikace.
Pravidelné investování se stává stále oblíbenější volbou pro ty, kteří chtějí dosáhnout zhodnocení svých finančních prostředků. Na rozdíl od běžného...