Japonské automobilky Nissan Motor a Mazda Motor představily na autosalonu v Pekingu nové vozy určené speciálně pro čínské řidiče. Tento krok odráží obnovenou snahu japonských výrobců automobilů získat zpět ztracené pozice na největším automobilovém trhu na světě. Cílem těchto nových modelů, včetně koncepčních vozů, je uspokojit požadavky čínských zákazníků na softwarově vybavená vozidla s elektrickým pohonem. Místní výrobci, jako je BYD, získali podíl na trhu tím, že se lépe zaměřili na preference mladších řidičů. Společnost Nissan představila dva koncepční elektromobily na baterie a dva plug-in benzin-elektrické hybridy vyvinuté ve spolupráci s místním partnerem Dongfeng. Mazda předvedla sedan EZ-6, který bude k dispozici jako plně bateriový elektromobil nebo plug-in hybrid. Kromě toho Mazda plánuje v roce 2025 představit SUV Arata, rovněž se dvěma variantami pohonu. Prodeje Nissanu v Číně loni klesly o 16 % na 794 000 vozů a oživení brání interní konflikty po zatčení bývalého předsedy představenstva Carlose Ghosna.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky