Akcie společnosti Tesla (TSLA) jsou v poslední době pod velkým tlakem a nadále zaostávají za svými kolegy z oboru
V odvětví roste konkurence a snižování cen ze strany konkurentů může snížit poptávku
Vidíme, jak se to projevuje prostřednictvím údajů o dodávkách společnosti, které byly velkým zklamáním
Investoři, kteří na začátku roku 2024 přidali pozice na akcie Tesla (NASDAQ:TSLA), pravděpodobně čelí zklamání a mnozí doufají v potenciální oživení. Dříve největší výrobce elektromobilů na světě má u této společnosti jasné katalyzátory, které podporují neuvěřitelně vysoké ocenění akcií Tesla.
Přesto existují důvody, proč tyto akcie zůstávají v propadu. Investoři se na Teslu stále více dívají jako na automobilku (což tvrdíme, že je a byla od svého vzniku), což vyžaduje nižší ceny. Snížení cen, zvýšená konkurence a další faktory nyní jistě vedou k medvědímu vyprávění o tomto názvu.
Zde jsou dva důvody, proč si myslím, že akcie TSLA jsou nyní mezi největšími jmény spojenými s technologiemi stále silně prodejním artiklem.
Dodávky a akcie Tesla
Společnost Tesla vykázala pokles čtvrtletních dodávek, čímž zaostala za odhady Wall Street v prostředí silné konkurence a snižování cen. Akcie Tesla klesly o 5,2 %, ačkoli jsem si myslel, že denní pokles mohl být mnohem horší, neboť společnost ztratila pouze 30 miliard dolarů hodnoty.
Pokles znamená posun pro společnost Tesla, která nyní zjevně čelí zpomalení kvůli podmínkám na trhu a konkurenci.
Tesla v 1. čtvrtletí vyrobila 433 371 vozů, přičemž dodávky klesly o 8,5 %, ale nesplnila očekávání analytiků, kteří očekávali 454 200 vozů. Důležitější je, že společnost dodala pouze necelých 370 000 vozů, což znamená, že převyšuje výrobu.
To by mělo vést k dalšímu tlaku na ceny a větším pobídkám prodejců, aby tyto modely dostali z parkoviště.
Vzhledem k absenci skutečného modelového oživení začíná nabídka Tesly některým investorům připadat tak trochu vyčpělá. Je tu také ta skutečnost, že Muskova osobnost odrazuje mnoho potenciálních kupců, kteří se shodou okolností nacházejí převážně v demokratických státech.
Zdroj: Shutterstock
Xiaomi představuje hrozbu
Během nedávné akce oznámil generální ředitel společnosti Xiaomi Lei Jun, že cena modelu SU7 bude 215 900 juanů a verze Max 299 900 juanů.
Během prvních 27 minut obdržela společnost Xiaomi více než 50 000 objednávek, což znamenalo její vstup na trh s elektromobily uprostřed celosvětového zpomalení prodeje a cenové konkurence. Společnost Xiaomi nyní konkuruje gigantům v oblasti elektromobilů, jako jsou Tesla a BYD, a to cenou, která v Číně snižuje startovací cenu Modelu 3 společnosti Tesla.
Pan Lei zdůraznil, že SU7 se bude moci pochlubit minimálním dojezdem 700 km (435 mil), čímž překoná 567 km modelu 3 Tesla. Společnost Xiaomi se snaží využít svůj sdílený operační systém napříč zařízeními, aby přilákala rozsáhlou zákaznickou základnu.
Jako třetí největší světový prodejce chytrých telefonů s 12% podílem na trhu vzbuzuje SU7 od Xiaomi, o kterém se škádlívá již od loňského roku, srovnání s modely Porsche. Výroba SU7 bude zahájena v Pekingu, kde má společnost ročně vyrobit 200 00 kusů.
Ztráta naděje pro nebohou Teslu
Průzkum společnosti Caliber, která se zabývá analýzami trhu, ukazuje klesající zájem potenciálních kupců o Teslu ve Spojených státech, což je částečně přičítáno polarizující image generálního ředitele Elona Muska.
Navzdory agresivnímu snižování cen, které loni zvýšilo prodeje, se očekává, že Tesla brzy oznámí utlumené čtvrtletní prodeje. Podle agentury Reuters se „skóre“ společnosti Caliber o Tesle propadlo ze 70 % v listopadu 2021 na 31 % v únoru.
Tesla už není takovou značkou, jakou bývala. Existují i jiné možnosti a ať se nám to líbí, nebo ne, konkurence v Číně a na dalších klíčových trzích se bude jen přiostřovat.
Opravdu už nevíme, jak je ocenění Tesly opodstatněné, vzhledem k tomu, že trh nyní společnost vnímá stále více jako výrobce automobilů a méně jako softwarovou nebo technologickou společnost. Tvrdím, že to je vše, čím Tesla od svého vzniku byla, ale tento názor většinou jde proti konsenzu analytiků.
Myslíme si, že Tesla by mohla mít v tuto chvíli mnohem větší pokles, a to je pro nás silný důvod k prodeji. Vystupte z pozice, dokud ještě můžete.
Zdroj: Shutterstock
Investoři, kteří na začátku roku 2024 přidali pozice na akcie Tesla , pravděpodobně čelí zklamání a mnozí doufají v potenciální oživení. Dříve největší výrobce elektromobilů na světě má u této společnosti jasné katalyzátory, které podporují neuvěřitelně vysoké ocenění akcií Tesla.Přesto existují důvody, proč tyto akcie zůstávají v propadu. Investoři se na Teslu stále více dívají jako na automobilku , což vyžaduje nižší ceny. Snížení cen, zvýšená konkurence a další faktory nyní jistě vedou k medvědímu vyprávění o tomto názvu.Zde jsou dva důvody, proč si myslím, že akcie TSLA jsou nyní mezi největšími jmény spojenými s technologiemi stále silně prodejním artiklem.Společnost Tesla vykázala pokles čtvrtletních dodávek, čímž zaostala za odhady Wall Street v prostředí silné konkurence a snižování cen. Akcie Tesla klesly o 5,2 %, ačkoli jsem si myslel, že denní pokles mohl být mnohem horší, neboť společnost ztratila pouze 30 miliard dolarů hodnoty.Pokles znamená posun pro společnost Tesla, která nyní zjevně čelí zpomalení kvůli podmínkám na trhu a konkurenci.Tesla v 1. čtvrtletí vyrobila 433 371 vozů, přičemž dodávky klesly o 8,5 %, ale nesplnila očekávání analytiků, kteří očekávali 454 200 vozů. Důležitější je, že společnost dodala pouze necelých 370 000 vozů, což znamená, že převyšuje výrobu.To by mělo vést k dalšímu tlaku na ceny a větším pobídkám prodejců, aby tyto modely dostali z parkoviště.Vzhledem k absenci skutečného modelového oživení začíná nabídka Tesly některým investorům připadat tak trochu vyčpělá. Je tu také ta skutečnost, že Muskova osobnost odrazuje mnoho potenciálních kupců, kteří se shodou okolností nacházejí převážně v demokratických státech.Během nedávné akce oznámil generální ředitel společnosti Xiaomi Lei Jun, že cena modelu SU7 bude 215 900 juanů a verze Max 299 900 juanů.Během prvních 27 minut obdržela společnost Xiaomi více než 50 000 objednávek, což znamenalo její vstup na trh s elektromobily uprostřed celosvětového zpomalení prodeje a cenové konkurence. Společnost Xiaomi nyní konkuruje gigantům v oblasti elektromobilů, jako jsou Tesla a BYD, a to cenou, která v Číně snižuje startovací cenu Modelu 3 společnosti Tesla.Pan Lei zdůraznil, že SU7 se bude moci pochlubit minimálním dojezdem 700 km , čímž překoná 567 km modelu 3 Tesla. Společnost Xiaomi se snaží využít svůj sdílený operační systém napříč zařízeními, aby přilákala rozsáhlou zákaznickou základnu.Jako třetí největší světový prodejce chytrých telefonů s 12% podílem na trhu vzbuzuje SU7 od Xiaomi, o kterém se škádlívá již od loňského roku, srovnání s modely Porsche. Výroba SU7 bude zahájena v Pekingu, kde má společnost ročně vyrobit 200 00 kusů.Průzkum společnosti Caliber, která se zabývá analýzami trhu, ukazuje klesající zájem potenciálních kupců o Teslu ve Spojených státech, což je částečně přičítáno polarizující image generálního ředitele Elona Muska.Navzdory agresivnímu snižování cen, které loni zvýšilo prodeje, se očekává, že Tesla brzy oznámí utlumené čtvrtletní prodeje. Podle agentury Reuters se „skóre“ společnosti Caliber o Tesle propadlo ze 70 % v listopadu 2021 na 31 % v únoru.Tesla už není takovou značkou, jakou bývala. Existují i jiné možnosti a ať se nám to líbí, nebo ne, konkurence v Číně a na dalších klíčových trzích se bude jen přiostřovat.Opravdu už nevíme, jak je ocenění Tesly opodstatněné, vzhledem k tomu, že trh nyní společnost vnímá stále více jako výrobce automobilů a méně jako softwarovou nebo technologickou společnost. Tvrdím, že to je vše, čím Tesla od svého vzniku byla, ale tento názor většinou jde proti konsenzu analytiků.Myslíme si, že Tesla by mohla mít v tuto chvíli mnohem větší pokles, a to je pro nás silný důvod k prodeji. Vystupte z pozice, dokud ještě můžete.