Podnikání společnosti Meta v oblasti sledování reklam může v Evropské unii čelit dalším právním úderům: Vlivný poradce nejvyššího soudu bloku ve čtvrtek potvrdil, že zákony na ochranu osobních údajů v regionu omezují dobu, po kterou mohou být údaje lidí využívány pro cílenou reklamu.
Generální advokát Athanasios Rantos v právně nezávazném stanovisku uvedl, že používání osobních údajů pro reklamu musí být omezeno.
To je důležité, protože podnikání společnosti Meta v oblasti sledování reklam je založeno na přijímání velkého množství osobních údajů, které slouží k vytváření profilů osob, na něž se pak zaměřují reklamní sdělení. Jakékoli omezení způsobu, jakým může používat osobní údaje, by mohlo omezit její schopnost těžit z pozornosti lidí.
Na konečné rozhodnutí v této věci se stále čeká – obvykle přichází tři až šest měsíců po vydání stanoviska AG – ale Soudní dvůr EU
Úkolem Soudního dvora EU je objasňovat uplatňování práva EU, takže jeho rozhodnutí jsou ostře sledována, protože určují, jakým způsobem budou nižší soudy a regulační orgány dodržovat právo.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky