Klíčové body
- Společnost Airbnb ve středu oznámila výsledky za první čtvrtletí, které překonaly odhady analytiků
- Tržby se zvýšily o 18 % na 2,14 miliardy dolarů z 1,82 miliardy dolarů o rok dříve
- Společnost Airbnb uvedla, že již nyní zaznamenává „silnou poptávku po cestování“ před vrcholící letní sezónou
Výsledky překročily očekávání díky předpovědi silné letní cestovní sezóny, která naznačuje vysokou poptávku po turistických službách a ubytování. Airbnb zaznamenala vyšší než očekávaný zisk, což bylo přijato s optimismem. Přestože tyto výsledky byly povzbudivé, společnost předložila budoucí výhled, který zklamal analytiky a investory, což vedlo k poklesu hodnoty jejich akcií o více než 6 % v rozšířeném obchodování. Tento pokles akcií odráží obavy trhu z možného zpomalení růstu v nadcházejících měsících, navzdory očekávanému nárůstu turistické aktivity během hlavní letní sezóny.
Gigant v oblasti pohostinství zveřejnil 18% nárůst tržeb oproti předchozímu roku, díky čemuž dosáhly 2,14 miliardy USD oproti konsensuálnímu očekávání analytiků z London Stock Exchange Group
Výsledky za první čtvrtletí rovněž vykázaly výrazný nárůst čistého zisku ve výši 264 milionů USD, tj. 41 centů na akcii, čímž překonaly výsledky za první čtvrtletí předchozího roku ve výši 117 milionů USD, tj. 18 centů na akcii. Očekávání analytiků se soustředila na zisk na každou akcii ve výši 24 centů, který Airbnb překonala s výraznou rezervou.
Airbnb, Inc.
Navzdory těmto lepším než očekávaným výsledkům byly slabší pokyny pro druhé čtvrtletí pro investory zklamáním, což vedlo k poklesu cen akcií. Společnost předpokládá, že tržby za druhé čtvrtletí se budou pohybovat v rozmezí 2,68 až 2,74 miliardy dolarů, což je o něco méně než 2,74 miliardy dolarů, které předpovídali analytici LSEG.
Airbnb nicméně zůstává optimistická ohledně svých výsledků ve třetím čtvrtletí. Společnost očekává “zrychlený” růst díky očekávanému nárůstu letního cestování. Airbnb také zdůraznila “silnou poptávku po cestování”, kterou zaznamenává před očekávanými událostmi, jako jsou olympijské hry v Paříži. Mimořádné události, jako bylo zatmění Slunce v Severní Americe, se také podílely na tom, že uživatelé v prvním čtvrtletí začali využívat platformu Airbnb.
Podle dopisu pro investory Airbnb jen díky rezervacím souvisejícím se zatměním využilo platformu přibližně 500 000 hostů. Kromě toho další údaje za první čtvrtletí, které jsou podrobně popsány ve stejném dopise, ukazují 9,5% nárůst celkového počtu rezervovaných nocí a zážitků oproti loňskému roku, který dosáhl 132,6 milionu a překonal 132,1 milionu, které předpovídali analytici.
Zpráva investorů dále odhalila, že růst celkového počtu rezervací byl tažen regiony Asie a Tichomoří a Latinské Ameriky. Co se týče hrubé hodnoty rezervací, která zohledňuje příjmy hostitelů, poplatky za služby, úklid a daně, vykázala společnost Airbnb v prvním čtvrtletí celkem 22,9 miliardy USD. Společnost se rovněž zdála být povzbuzena nárůstem počtu stažení a používání své aplikace a vyjádřila se, že ji “obzvláště povzbudil” meziroční nárůst o 60 % v USA.
Výsledky společnosti Airbnb za první čtvrtletí navíc zveřejnily stav jejích příjmů a ukazatelů ziskovosti s tím, že upravený zisk EBITDA dosáhl působivé výše 424 milionů USD. Meziroční nárůst o 62 % překonal očekávání analytiků StreetAccount, kteří se soustředili na 326 milionů USD.

Výsledky za první čtvrtletí ukázaly mírný nárůst průměrných denních sazeb o zhruba 3 %, které v současné době dosahují silné úrovně 173 USD. Kromě toho Airbnb zaznamenala 15% meziroční nárůst aktivních nabídek a první čtvrtletí zakončila s “dosud nejvyšším počtem aktivních nabídek”.
Závěrem lze říci, že ačkoli výsledky společnosti Airbnb za první čtvrtletí překonaly očekávání, vyvolaly obavy investorů ohledně vyhlídek budoucího růstu po zveřejnění zprávy výrazný pokles cen jejích akcií. Tyto obavy však mohou být částečně zmírněny díky pozitivním trendům, které společnost zaznamenala, jako je zvýšené využívání její aplikace a zjevná nevyřízená poptávka po cestování, což naznačuje, že Airbnb je dobře připraveno čelit výzvám hlavní letní sezóny. Tento optimismus je podpořen i očekáváním, že s oteplením počasí a uvolněním cestovních omezení vzroste chuť lidí cestovat a prozkoumávat nové destinace. Airbnb tedy stojí na prahu potenciálně velmi úspěšného období, pokud dokáže efektivně reagovat na dynamicky se měnící trh a udržet krok s rostoucí poptávkou po alternativních ubytovacích službách.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky